wtorek, 13 lutego 2018

Przepis na chleb razowy na drożdżach

Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.

Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Witam serdecznie :) To będzie mój pierwszy chleb. W końcu się na to zdecydowałam, a powyższy przepis zdaje się dość prosty jak na początek.


W związku z tym mam kilka pytań. Czy jeśli chcę dodać do środka ziarna (np. słonecznika) lub otręby, to czy trzeba jakoś modyfikować skład? Chleb na drożdżach przyda się akurat w sezonie grillowym.


Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby.

Przepisy, jak zrobić - Smaker. Dodane przez Molew: Tylko o kuchni. Dla mnie ta skorupa to pyszna, chrupiąca skórka. Wracając jednak do pytania: gdy upieczony chleb ostygnie, wystarczy włożyć go do foliowego woreczka i do chlebaka - na drugi dzień skórka będzie miękka. Ekspresowy i prosty chleb razowy pszenno-żytni, na drożdżach, z dużą ilością siemienia lnianego, słonecznika i otrąb.


Jeśli tylko posiadacie składniki, to już za niecałe godziny możecie cieszyć się domowym, pachnącym chlebem! To całkowity czas przyrządzania, wyrastania oraz pieczenia. Czy mogłabyś Tosiu polecić jakiś nieskomplikowany przepis na chleb razowy na zakwasie-szybki i dla poczatkujących. Te żytnie i razowe na drożdżach wychodzą różnie. Do tego mogę śmiało potwierdzić, że świeżość chleba na zakwasie jest znacznie dłuższa.


Szybciutki i łatwy chleb razowy na drożdżach. Jest wyjątkowo smaczny i sycący, mi wystarcza jeden kawałek żeby się najeść. Przygotowuję go już od ponad lat i nigdy się na nim nie zawiodłam. Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb. Z podanych proporcji wychodzi naprawdę spory bochenek.


Na drugi dzień po upieczeniu jest nadal miękki i świeży.

Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu. Chleb żytni na drożdżach jest smaczny oraz bardzo łatwy i szybki w przygotowaniu. Jest też znacznie tańszy od pieczywa wyrastającego na zakwasie. Dlatego w sklepach, prócz bochenków pszennych, można kupić właśnie chleby żytnie na drożdżach.


Są one wypiekane z mąki zasobnej w węglowodany nieskrobiowe. Tym razem przyszedł czas na chleb na drożdżach. Chociaż myślałam, że chleby na zakwasie nie mają sobie równych, byłam w lekkim błędzie:) Chleb jest pyszny, delikatny i dość słodki. Z pewnością jeszcze go upiekę. Znaleziony w internecie przepis lekko zmodyfikowałam.


Szybki chleb pszenno-żytni. Prosty chleb pszenny, na żytnim zakwasie z dodatkiem odrobiny drożdży – dzięki czemu chleb znacznie szybciej rośnie i nie wymaga wielogodzinnego wyrastania, a wciąż zachowuje smak chleba na zakwasie. W takiej maszynie można zastosować każdy przepis na ciasto wymagające wyrabiania. Był czas, że chleb żytni piekłam w domu kilka razy w tygodniu.


Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie. Ponieważ czas przygotowania takiego chleba żytniego na drożdżach jest znacznie krótszy, niż na zakwasie, dlatego też zazwyczaj wybór padał na drożdże.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty