środa, 12 lipca 2017

Ciasto na gofry bez jajek

Wczoraj zrobiłam moje ulubione gofry bez jajek. Poszły wszystkie na jedno posiedzenie. Wymieszać wszystkie składniki, wmieszać resztę. Połączyć na gładką masę.


Pierwsze ale mam nadzieję, że nie ostatnie bezglutenowe gofry bez jajek.

Tym razem wersja na słono z dwóch powodów. Po pierwsze, wszystkie przepisy na gofry jakie do tej pory umieściłam na blogu były w wersji słodkiej, a po drugie zabrakło mi tego dnia chleba, więc gofry były idealnym, szybkim zamiennikiem pieczywa bezglutenowego. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na najlepsze gofry! Przepisy, jak zrobić - Smaker.


Dzisiaj gofry bezglutenowe, bez jajek i bez tłuszczu. Wykorzystuję mąkę gryczaną i ziemniaczaną, bo te najczęściej mam w domu, ale gdybym akurat nie miała, to spokojnie podmieniłabym na inne mąki. Dodane przez cytryna w: Tylko o kuchni.


Moze zna ktos przepis na ciasto bez dodawania jajek.

Miałam kiedys przepis na takie ciasto,ale zgubiłam zeszyt z przepisami przy przeprowadzce i teraz nie pamietam jak to się robiło. Na podwieczorek opracowałam już przepis na orkiszowe gofry z owocami. Bąbelkowe gofry bez jajek.


Najczęściej spotkać je można w lodziarniach. Charakterystyczne ciasto z bąbelkami zwinięte w rożek. Gofry bąbelkowe, to hit lata.


Takie gofry możecie nadziać lodami, bitą śmietaną, owocami itd. Ja dziś dzielę się z Wami przepisem na gofry bąbelkowe bez jajek. Alergia i nietolerancja pokarmowa, nadwrażliwość na gluten, celiakia – o tym piszemy. Dodatkowo przepisy dla alergików : bezmleczne, bezglutenowe, bez jajek, cukru – poszukaj u nas inspiracji.


Opisujemy produkty dobre dla alergików, piszemy jak zorganizować pracę w kuchni alergika. Woda ta zachowuje się jak białko jaj i można ją ubić na sztywną pianę. Piana ta w ogóle nie smakuje fasolą i sprawdza się w wielu przepisach jako idealny substytut piany z jajek. A dobrze ubita piana z białek dodana do ciasta na gofry to drugi najważniejszy czynnik (po gofrownicy) gwarantujący chrupkość gofrów.


Moje gofry to gofry bezglutenowe bez jajek i bez mleka czyli gofry bezglutenowe, bezmleczne i bezjajeczne,. Bezglutenowe gofry wegańskie – bez jajek, bez cukru, na wodzie. Dzięki ubitym białkom delikatnie wmieszanym do ciasta gofry ładnie wyrastają i są bardzo puszyste.

Ja kiedyś robiłam gofry z aquafabą zamiast jajek i myśle że te też wyjdą, jeśli użyjesz odpowiedniej ilości. Zostawiłam ciasto jeszcze na kilka minut pod pokrywą ale niestety bez poprawy. Genialne wegańskie gofry belgijskie (bez jajek i mleka).


Gofrownicę rozgrzać, nakładać porcję ciasta na środek, zacisnąć górną klapę i piecz gofry do zrumienienia. Po upieczeniu odłożyć gofry na kratkę do ostygnięcia. Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. Na nagrzaną płytę gofrownicy nakładać odpowiednią ilość ciasta (wcześniej można natrzeć ją odrobiną oleju, żeby ciasto nie przywierało) i smażyć gofry na rumiano. Gotowe gofry studzić na kratce, dzięki temu nie staną się gumowe.


Ciasto nakładamy łyżką starając się robić to szybko i wyrównać do rogów. Na pierwszy rzut lepiej nałożyć mniej ciasta niż potem skrobać całą gofrownicę i blat pod nim ;-) Pieczemy tak długo aż pokrywa da się podnieść bez wysiłku, nie stawiając oporu. W przeciwnym wypadku rozerwiemy gofra. Może któras z was ma przepis na gofry bez jajek?


Bo ja jak do tej pory nie znalazłam nigdzie takiego. Pierwszy przepis, podstawowy, na gofry lekkie, chrupiące z zewnątrz i puszyste w środku. Składniki wystarczy zmiksować i można już smażyć gofry.


Drugie, równie pyszne, które można zrobić bez dodatku proszku do pieczenia (jeśli komuś bardzo na tym zależy), bo puszystości dodają im ubite białka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty