poniedziałek, 27 czerwca 2016

Gofry nie wychodzą

Mam gofrownicę, taką że można zamienić wkład i jest zapiekacz. Robię ciasto na gofry takie jak jest w przepisie i wszystko dokładnie tak robię, jednak gofry nie wychodzą. Gofry są chrupiące i to bardzo, wina przeważnie leży po stronie gofrownicy.


Jeden z moich ulubionych (i sprawdzonych!) przepisów to ciasto naprawdę bardzo gęste, ale i tak gofry wychodzą rewelacyjne. Dla mnie te gofry są również dobre, choć nie trzymałam się ściśle przepisu: zmiejszyłam ilość proszku do pieczenia zastępując część mleka wodą gazowaną. Wszyscy zajadali się i nikt nie narzekał.

Gofry pachną zawsze tak smakowicie, że nie sposób się im oprzeć. Moje gofry chrupiące wychodzą zawsze idealnie wyrośnięte i super pyszne. Czy jest to przepis na gofry fit? Tak, jeśli nie będziesz ich obsypywać potem dużą ilością cukru pudru, czy też nie dodać bitej śmietany i słodkiego dżemu. Co zrobic, gdy gofry przyklejają się do gofrownicy?


Gofrownica jest nagrzana, lekko smaruję olejem i wylewam ciasto, piekę około minut, bo gofrownica jest dośc słaba. Jednak gofry nie wychodzą chrupiące NIGDY. Gofry pieczemy zawsze na najwyższej temperaturze.


A jeśli gofrownica jest słabsza,700W to trzeba dłużej je piec.

I dobrze jest na chwilę uchylić gofrownicę,tak jak napisała Jusstyna. Ja nie stawiam na pion gofrów ale pojedynczo rozkładam na kratce by ostygły. W tym stawianiu w pion to chyba chodzi o to, by się gofry nie zniekształciły. Dlaczego nie wychodzą mi gofry w gofrownicy MPM Product?


Starałam się wiele razy. Za każdym razem inny produkt. Otwieram gofrownicę i znowu się nie udaje. Wtedy gofry wychodza chrupiace. Gofry - wychodzą w gofrownicy o mniejszej mocy.


Kilka razy gofry mi się nie udały, ale z tego przepisu wychodzą zawsze! Dodajemy przesianą mąkę i pozostałe składniki. Wlewamy na gorącą gofrownice i pieczemy do momentu, w którym otwiera się bez problemu i ciasto ładnie odchodzi.


O tej firmie nie słyszałam. Mam od niedawna polską gofrownicę firmy Dezal i muszę przyznać, że ma moc! Zupełnie inne gofry wychodzą i nie robią się miękkie zaraz po wystygnięciu, co niestety zdarzało się jak piekłam je w zwykłej, marketowej gofrownicy.


Fani gofrów powinni zdecydowanie zainwestować w dobrej jakości sprzęt. Rozgrzej gofrownicę do najwyższej temperatury i smaż niewielkie gofry zgodnie z instukcją producenta gofrownicy. Rozgrzej dobrze gofrownicę i nie otwieraj jej podczas smażenia.


Kto wie jak zrobić gofry, ale tak, żeby były chrupiące?

Ja robię tak:mąka, mleko, jajko proszek do pieczenia. W smaku są dobre, ale właśnie nie są chrupiące, wychodzą takie gumowate. Jemy gofry przynajmniej dwa razy w tygodniu. Na razie mój Patryk nie narzeka, więc chyba mi wychodzą. Wstrzymywałam się przez chwilę z wpisem o gofrach, bo chciałam dopracować przepisy.


Na początku wcale nie było tak super, gofry wychodziły jakieś takie albo zbyt zdrowe – wiecie, jaki to smak? A teraz to co najważniejsze w gofrach – wychodzą puszyste w środku – co widać bardzo dobrze po ich przekrojeniu, a są jednocześnie chrupiące. Gotowe gofry odkładaj na kratkę - nie układaj ich jeden na drugim, bo szybko zmiękną. Ale gofry nie wychodzą (za to wszystkim puszczają nerwy przy niej).


Problem chyba w tym, że te foremki są, jakby to opisać, symetryczne. Kiedy ulubionym deserem Twojego kochanego samca są gofry! Jako że gofry podaję najczęściej na słodko, np.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty