środa, 22 czerwca 2016

Przepis na pieczenie chleba na zakwasie

Sam zaczyn to nawet godzin czekania, ale WARTO! O istnieniu wynalazku o nazwie „zakwas do chleba” wiedziałem już dawno, ale jakoś ciężko było mi się przemóc do jego zrobienia. Kiedy już przekonałem się do pieczenia chleba, przez dłuższy czas piekłem chleb na bazie drożdży, którego przygotowanie i pieczenie zajmowało bardzo mało czasu. Dla wszystkich, którzy chcą piec pyszne, domowe chleby na zakwasie serdecznie polecam ten przepis.


Mój przepis na chleb żytni jest bardzo prosty i szybki, wychodzi zawsze, gdy mamy aktywny.

Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni. Dziękuję za wspaniałe przepisy. Moje pierwsze podejście do pieczenia chleba poległo na tych zakwasach, zaczynach i czasie potrzebnym na przygotowanie, trochę mnie to przeraziło. Jestem facetem i od lat robię tylko to ciasto.


Nie wiem czy istnieją lepsze ciasta, ale jest ono tak niewiarygodnie świetne, że nie potrzebuję lepszego. Przymierzam się dziś do pieczenia chleba na zakwasie pszennym, który wyhodowałem z Twojego przepisu. Piszesz tutaj w poradach, żeby chleb piec w piekarniku metoda „góra – dół”.


Niestety mam zwykły piekarnik gazowy bez opcji grzania z góry.

A do autorki przepisu: dziękuję za przepis na chleb, ale w szczególności na zakwas! Po raz pierwszu udało mi sie wyhodować wspaniały zakwas z przepisu jaki podałaś, a chleb na tym zakwasie- rewelacja! Nie da się zapomnieć smaku i zapachu domowego chleba, wypieczonego we własnej kuchni.


Pieczenie chleba na zakwasie lub na drożdżach we własnym domu wcale nie jest takie skomplikowane, a my możemy cieszyć się prawdziwie swojskim i chrupiącym pieczywem każdego ranka. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz.


Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. W przeciwieństwie do wielu chlebów, które możemy kupić w sklepie, domowy, żytni chleb na zakwasie pozbawiony jest jakichkolwiek wzmacniaczy smaku i konserwantów, a mimo to może być.


Z moich ostatnich doświadczeń wynika, że przepis o poniższych proporcjach jest idealny. Cały proces: przygotowanie, wyrastanie i potem pieczenie jest czymś magicznym. Jednak najlepszy jest ten zapach, bo zapach pieczonego chleba rozchodzący się po domu, to jest to.


Dzisiaj przedstawiam Wam najprostszy chleb na zakwasie.

Przygotowanie pieczywa na zakwasie nie jest trudne, potrzeba tylko troszkę cierpliwości. Pokazuję jak zrobić zakwas, przygotować zaczyn na chleb a przede wszystkim jak upiec w domu chleb na zakwasie. Pieczywo na zakwasie jest zdrowe, a pieczenie takiego w domu jest wielką przyjemnością. Duży wybór przepisów na chleb na zakwasie. Domowe pieczywo na zakwasie.


Prosty chleb pszenny, chleb orkiszowy, chleb 1 żytni, chleb wiejski, chleb powszedni, chleb wieloziarnisty. Masz już dokarmiony zakwas. Teraz czas na pieczenie.


Wszystkie składniki wymieszaj w misce. Masa powinna być dość gęsta, a jednocześnie na tyle rzadka, by wszystko się dobrze mieszało. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Pieczenie chleba i inne potrawy.


Przepis na prosty chleb żytni. A w mailu przepis na chleb na zakwasie. Tak więc poniżej wkleję maila, w którym Rafał dokładnie wszystko opisał.


Uwierzcie lub nie, ale jest to przepis, który testowałem najdłużej ze wszystkich. Ponad rok piekę podobny chleb i zawsze coś mi nie pasowało. Chciałem podzielić się z wami superdopracowanym przepisem i oto jestem – rok później. Własny zakwas na żurek: Do słoika wsypać szklankę mąki żytniej, zalać ciepłą, przegotowaną wodą (ok.


5ml) Dokładnie wymieszać i dodać przyprawy: ząbek czosnku, liście. Jedyny sekret domowego pieczenia chleba na zakwasie jest taki, że musicie być cierpliwi i musicie dać sobie czas na obserwowanie tego jak zachowuje się ciasto, jak działa piekarnik, czy jaka. Zwykle nie pracuje kiedy ma za zimno. Cały zaczyn przełożyć do dużej miski, dodać mąki, stopniowo wlewać wodę. Wiele razy na blogu pisałyśmy, że pieczenie chleba jest niezwykle proste.


Chleb na zakwasie przedstawiony w tym przepisie powinno się piec około 5h. Rozgrzewamy piekarnik do 2st i kładziemy ciasto na samym spodzie. Szczerze to ten przepis całkowicie zniechęcił mnie do pieczenia chleba.


Ciasto jest tragicznie lepiące się i każde wyrabianie go to męczarnia. To mój pierwszy chleb na zakwasie jednak uważam, że wszystko zrobiłam dobrze i coś jest nie tak z proporcjami. Naszło mnie któregoś dnia na pieczenie chleba.


Nie piekę chleba codziennie, ale powiedzmy raz w tygodniu. Przykryj masę ściereczką i odstaw w ciepłym miejscu na godziny. Czynność powtórz jeszcze razy. W sumie zakwas rośnie przez dni. Gotowy zakwas przełoż do dużej miski.


Dodaj 5g mąki żytniej razowej i 5ml przegotowanej, ciepłej wody.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty