piątek, 24 czerwca 2016

Gofry bez masła

Pomyślałam, że ser sam w sobie zawiera tłuszcz, więc po co jeszcze dodawać masło? Lista przepisów na gofry bez mleka i masła z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Pamiętam, jak byłam w ciąży z Antkiem i miałam kosmiczne zachcianki. W ostatnim trymestrze nie koniecznie były one pożywne i zdrowe.


Wstyd się przyznać, ale moim ulubionym przysmakiem był kebab z budki i gofry z bitą śmietaną.

Jadłam je bez opamiętania. Bez masła, za to z mlekiem. Smak jest bardzo podobny. Po upieczeniu są chrupiące. Prosty deser, w dodatku szybki, a jeszcze lepszy, bo bez tłuszczu.


Przyznaję, takie gofry trudniej odczepiają się od gofrownicy, ale nigdy nie miałam z nimi problemu, wystarczy podważyć je drewnianą łopatką, a wcześniej dobrze zapiec. Gdy dzieciaki nachodzi ochota na coś słodkiego, to pojawia się od razu przepis na gofry. Gofry bez tłuszczu z tego przepisu mają klasyczny smak, nie są gumiaste, są takie akurat.


Gofry lubi cała rodzinka, nie tylko dzieciaki.

Pierwszy przepis, podstawowy, na gofry lekkie, chrupiące z zewnątrz i puszyste w środku. Składniki wystarczy zmiksować i można już smażyć gofry. Drugie, równie pyszne, które można zrobić bez dodatku proszku do pieczenia (jeśli komuś bardzo na tym zależy), bo puszystości dodają im ubite białka.


Do ciasta dodajcie cukru i soli wg uznania. Pamiętajcie, żeby cukru nie dodać za dużo, bo ciasto może się przypalić. Uwaga co do gofrownicy: wiele osób skarży się, że gofry nie są wystarczająco wypieczone. Nie wiem co jest nie tak. Smarowalam gofrownice olejem, masłem, bez poprawy.


Gofry wrecz muszę odrywać od gofrownicy siłą. Piekę min, bo wczesniej nie moge nawet otworzyc gofrownicy. Gofry orkiszowe (bez cukru) Gofry to sposób na szybki podwieczorek.


Robiłam je tego dnia razy, najpierw dla dzieci a potem dla męża. To chyba najprostszy przepis na gofry. Wczoraj zrobiłam moje ulubione gofry bez jajek. Poszły wszystkie na jedno posiedzenie. Jeszcze takich nie próbowałam.


Muszę koniecznie je zrobić. Najczęściej przygotowuje takie zwykłe. Wiem też, że moja koleżanka robiła owsiane gofry i ciasto się przykleiło, ale to chyba wina urządzenia, bo miała jakieś słabe.

Masło i mleko podgrzać na małym ogniu. Do roztopionego masła dodać kakao i cukier puder. Delikatnie wymieszać wszystkie składniki. Gdy masa będzie idealnie gładka – sos gotowy! Na gofrach ułożyć ulubione owoce – truskawki, banany.


Całość polać przygotowanym sosem. Gofry bez mleka można przygotować, zastępując je maślanką, kefirem, jogurtem naturalnym lub mlekiem roślinnym, albo wodą czy sokiem owocowym, np. Gofry bezglutenowe, zamiast mąki pszennej, zawierają moją najlepszą, uniwersalną mąkę bezglutenową. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na gofry bez mleka.


CZYTAJ TEŻ: Przepis na biszkopt, który zawsze wychodzi. Dowiedz się, jak upiec biszkopt krok po kroku. Gofry chrupiące łatwo i szybko może właściwie każdy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty