środa, 2 sierpnia 2017

Łatwy przepis na chleb na drożdżach

Najbardziej spodobał mi się przepis na blogu Veggieola na “szybki chlebek włoski, który uda się każdemu” i to zdanie przesądziło sprawę. Chleb faktycznie udał mi się za pierwszym razem, do tej pory pamiętam, jak skakałam z radości, a było to ponad lata temu. Przepis na Prosty chleb na drożdżach. Wczoraj zachciało mi się domowego pieczywa.


Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb.

Chleb na drożdżach przyda się akurat w sezonie grillowym. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Jeśli jednak nie wyczerpałam tematu śmiało pytaj w komentarzach. Natomiast jeśli interesuje Cię przepis na chleb pełnoziarnisty na zakwasie to znajdziesz go w artykule Domowy chleb na zakwasie sprawdź, że łatwo zrobić da się!


W kategorii chleby natomiast znajdziesz przepisy na inne moje chlebki. Zauważyłam, że wiele zależy od samego przepisu. Są przepisy na chleby, których skórka jest twarda i chrupiąca, a są też takie, gdzie skórka jest miękka.

Trzeba trochę poeksperymentować z recepturami , a także z temperaturą pieczenia. Jeśli nie macie dość siły w rękach do wyrabiania ciasta, można użyć robota kuchennego ze specjalnym hakiem na niskich obrotach. Gdy upieczecie chleb raz, rozsmakujecie się w nim na zawsze. Z podanych proporcji wychodzi naprawdę spory bochenek. Na drugi dzień po upieczeniu jest nadal miękki i świeży.


Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu. Prosty przepis na chleb – w czym najlepiej piec chleb? Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb.


Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek. Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?


Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.

Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego.


Pewnego dnia wieczorem okazało się, że chleb nie ma na kolację, ponieważ nikomu nie chciało się ruszyć do sklepu. I tak się zaczęło wyjęłam mikser, zaczęłam szukać mąki, drożdży i wymieszałam i powiedziałam zobaczymy co z tego wyjdzie :) Takie przepisy lubię, kilka razy chleb na drożdżach robiłam więc wiedziałam jaką ciasto ma mieć konsystencję. Mam dzisiaj dla was przepis na pyszny i szybki chleb na drożdżach. Jest bardzo łatwy do przygotowania i każdy z sobie z nim poradzi, nawet osoby, które jeszcze nigdy nie piekły domowego pieczywa. Poniższy przepis zawiera kompletny sposób przygotowania chleba na drożdżach.


Jeżeli planujesz zrobić chlebek na zakwasie, polecam przepis na chleb na zakwasie i przepis na zakwas. Ten przepis dostałam od mojej mamy, jest łatwy do zrobienia i szybki, można powiedzieć na niespodziewanych gości ;). Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach.


Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży. Każdy ma swój ulubiony przepis na coś. Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny.


Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są. To mój ulubiony, super prosty przepis na chleb na drożdżach instant. Piekę go według przepisu na uniwersalne ciasto drożdżowe na pizzę.


Ten niezastąpiony przepis wykorzystuję tez do innych wypieków na słono. Chlebek pięknie wyrasta, ma chrupiącą skórkę i można go jeść od razu po upieczeniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty