poniedziałek, 7 sierpnia 2017

Przepis na naleśniki bez wody

Ja osobiście robię je już od kilku lat i właściwie robię je całkowicie na oko… dodaję trochę wody, trochę mleka, soli i innych przypraw na jakie akurat mam chęć. Dobry przepis dla kogoś komu nie wychodzą naleśniki. Naleśniki bez mleka są lekko kruche, mają pyszny, łagodny smak.


Na rozgrzanej, posmarowanej lekko tłuszczem patelni, smaż naleśniki z obu stron na złoty kolor.

Dobrze dobrane składniki sprawiają, że ciasto naleśnikowe nie przywiera do patelni. Pewnie większość z Was powie – “Przecież standardowy przepis na naleśniki to mleko, woda, jajka i mąka… Nie da się zrobić naleśników bez jajek! Przeważnie robimy naleśniki z mlekiem i wodą. Przepisy, jak zrobić - Smaker.


Ale czasami, gdy w domu zabraknie mleka to przygotowuję ciasto naleśnikowe na wodzie. Polecam też przepis na naleśniki bez mleka i jajek. Zobacz też mój super przepis na pyszne i puszyste ciasto jogurtowe.

Przyznaję się, że naleśniki jakie smażyłam do tej pory nie były idealne, zwykle wychodziły za , ciężkie i niezbyt smaczne. A mianowicie dodałam o połowę mniej mąki niż zazwyczaj i pozwoliłam ciast u naleśnikowe mu odpocząć. Ciasto na naleśniki będzie delikatniejsze, jeżeli do przygotowania go użyjecie mineralnej wody gazowanej. Aż wreszcie spróbowałam nieco innej metody ich przygotowania. W zależności od tego, z jakim farszem będziesz podawać naleśniki – słodkim czy słonym – w przypadku tego pierwszego, wodę do ciasta możesz zastąpić gotowym sokiem owocowym, na przykład pomarańczowym.


Ten przepis na naleśniki, jest przepisem nietypowym, bo jest bez jajek. Tutaj ich nie ma, więc ciasto musi być gęstsze. W przepisie pisałam również, że ostatecznie dałam więcej wody, aby naleśniki były cieńsze.


W opisie i przepisie i komentarzach została zebrana cała mądrość na temat naleśników #128578; naleśniki smażę rzadko ale sam przepis i komentarze mnie ucieszyły i zachęciły do smażenia i do badań ! Od lat jestem przekonana, że bardzo ważne jest to, żeby ciasto „dojrzało”, niezależnie od przepisu i zadanych proporcji. Osobiście u mnie w domu naleśniki bez jajek były zawsze podstawowym ciastem naleśnikowym i jakoś nikt nie zmuszał się do ich dodawania. Normalnie do ciasta naleśnikowego dodaje się jajka, które wpływają na elastyczność naleśników. Klasyczne, cienkie i elastyczne naleśniki.


Jeśli do ciasta dodamy gazowaną wodę mineralną to ciasto wyjdzie delikatniejsze. Jeśli nie macie akurat takiej wody w domu, możecie zastąpić ją mlekiem lub zwykłą wodą.

Ciasto zrobione na mleku i wrzącej wodzie,ma dość płynną konsystencje,ale takie ma być,naleśniki są pyszne a dzieci je uwielbiają. Bardzo smaczny przepis na naleśniki, receptura wg Ewy Wachowicz. Ponownie miksujemy aż uzyskamy jednolite ciasto.


Można podawać je ze słodkim lub wytrawnym nadzieniem. Mąkę miksujemy z mlekiem i jajkami, dodajemy cukier i szczyptę soli, na końcu zaś - wodę mineralna gazowaną. Ciasto odstawiamy na pół godziny, po czym chochelka wylewamy na patelnie porcje ciasta, smażąc w ten sposób.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty