czwartek, 6 kwietnia 2017

Przepis na szybki chleb na drożdżach

Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach. Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży. Najprostszy przepis na chleb pszenny na drożdżach suchych. To super szybki przepis na chleb, który zawsze się udaje.


Chlebek jest prosty do zrobienia i smakuje jak wiejski chleb z pieca.

Najbardziej spodobał mi się przepis na blogu Veggieola na “szybki chlebek włoski, który uda się każdemu” i to zdanie przesądziło sprawę. Chleb faktycznie udał mi się za pierwszym razem, do tej pory pamiętam, jak skakałam z radości, a było to ponad lata temu. Przepis na Szybki chleb domowy. Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne. Wczoraj zachciało mi się domowego pieczywa.


Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb. Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu.


Prosty przepis na chleb – w czym najlepiej piec chleb?

Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb. Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek. Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły.


Chleb pszenny z małą domieszką ciemnej mąki żytniej, z dodatkiem kminku. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Chleb do wykonania w ciągu jednego dnia, na małej ilości drożdży ale z długim czasem fermentacji (godzin). Oto przepis na chleb, który robi się niemal sam. Nawet można zrobić na wakacjach!


Nie planowałam piec chlebów podczas naszej miesięcznej podróży, ale gdy dojechaliśmy wieczorem do Splitu to po prostu w piekarni już nie było pieczywa. Poniższy przepis zawiera kompletny sposób przygotowania chleba na drożdżach. Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie.


Jeżeli planujesz zrobić chlebek na zakwasie, polecam przepis na chleb na zakwasie i przepis na zakwas. Ten chleb pełnoziarnisty na drożdżach jest naprawdę prosty i szybki do wykonania. Ich pieczenie to również świetna zabawa.


Jeśli wahacie się czy taki chlebuś zrobić, powinno Was przekonać, że rośnie tylko minut! Jest bardzo smaczny i wyjątkowo prosty. Pierwsza sprawa to drożdże - nie wiem czy ma znaczenie firma, a co za tym idzie ilość drożdży w opakowaniu?


W przepisie jest 10g drożdży suchych.

Używałem do tej pory drożdży z Kauflandu, opakowanie 7g, na którym jest napisane, że to ilość wystarczająca na 500g mąki - czyli tyle ile w przepisie. Chleb żytni na drożdżach jest smaczny oraz bardzo łatwy i szybki w przygotowaniu. Jest też znacznie tańszy od pieczywa wyrastającego na zakwasie. Dlatego w sklepach, prócz bochenków pszennych, można kupić właśnie chleby żytnie na drożdżach. Są one wypiekane z mąki zasobnej w węglowodany nieskrobiowe.


Każdy ma swój ulubiony przepis na coś. Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny.


Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach?


Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty