poniedziałek, 24 kwietnia 2017

Chleb owsiany bez mąki

W domu miałam zapas płatków owsianych, postanowiłam więc upiec chleb owsiany. Jest on idealny dla osób z nietolerancjami pokarmowymi i alergiami czy drożdżycą organizmu. Dlatego upieczenie chleba z samej mąki owsianej to wyzwanie, bo jest nawet bardziej kłopotliwa niż niejedna mąka bezglutenowa. Na szczęście udało mi się w końcu opracować recepturę na chleb owsiany, który się nie kruszy i jest bardzo smaczny.


Chleb owsiany bez mąki

Zdrowy chleb owsiany (bez mąki) Bardzo smaczny i zdrowy chleb owsiany z nasionami, który nie zawiera mąki ani jajek i dostarcza organizmowi odpowiednich ilości błonnika, białka, zdrowych tłuszczów, witamin i minerałów. Jeśli chcesz przygotować go na słodko, polecam dodanie łyżek miodu lub syropu klonowego do ciasta. Bezglutenowy chleb owsiany (bez mleka, cukru, jajek) Osoby na diecie bezglutenowej często mają problem z doborem pieczywa, które będzie im smakować. Nie jeden raz próby wypieku pieczywa z różnych mąk bezglutenowych kończą się klęską – chleb się kruszy, wychodzi z niego zakalec lub jest niesmaczny.


Na warsztatach oraz w e-mailach często pytacie o przepisy na bezglutenowy chleb z naturalnych mąk, bez miksów i ulepszaczy. Oto jeden z moich ulubionych wypieków: bezglutenowy chleb owsiany. Delikatny w smaku, pełen zdrowych dodatków, z chrupiącą skórką i lekko wilgotnym miąższem. Zerknijcie na przepis: ten chleb zawsze się udaje.


Znalazłam wiele przepisów na chleb bez dodatku mąki pszennej. Zależało mi na tym, aby chleb był prosty w wykonaniu. Odrzuciłam na starcie przepisy, które były na bazie drogich mąk jak np. Dodane przez Molew: Tylko o kuchni. Dla mnie ta skorupa to pyszna, chrupiąca skórka.


Wracając jednak do pytania: gdy upieczony chleb ostygnie, wystarczy włożyć go do foliowego woreczka i do chlebaka - na drugi dzień skórka będzie miękka. Możecie przygotować go wyłącznie z bezglutenowych ziaren. Możecie dodać nasiona chia, nasiona konopii, babki płesznik, kiełki albo ulubione bakalie.


Chleb owsiany bez mąki

Chciałam upiec szybki chleb bezglutenowy, bez wyrabiania. Chleb jest gotowy, gdy przy postukaniu wydaje pusty dźwięk. Chleb ostudź na metalowej kratce i pokrój, gdy już będzie całkiem zimny.


Ekspresowy chleb bez mąki - na bazie jogurtu i płatków owsianych Składniki: jogurt naturalny, płatki owsiane, pestki dyni, mió sól, soda łyżeczka Ekspresowy chleb bez mąki - na bazie jogurtu i płatków owsianych - przepis ze Smaker. Jak zrobić chleb owsiany z pyszną chrupiącą skórką, który zachwyci smakiem? Obejrzyj krótki film, w którym krok po kroku poprowadzę Cię, jak przygotować ten rewelacyjny. Te bezglutenowy chleb ryżowo-owsiany ma stosunkowo niewiele mąk, jak na pieczywo, które robię. Bazę stanowią dwie mąki, ryżowa i bezglutenowa mąką owsiana.


Dodatek skrobi z tapioki i ziemniaczanej oraz mąki gryczanej skleja całość i sprawia, że chlebek jest miękki i sprężysty w środku. Skórka za to jest przyjemnie chrupiąca. Chleb musi swoje odstać po upieczeniu, musi bardzo dobrze wystygnąć.


Najlepiej zrobić go po południu, upiec wieczorem a zjadać rano:). Jeśli zastąpicie płatki owsiane, płatkami owsianymi z certyfikatem o bezglutenie, wówczas powstanie chleb bezglutenowy. Po tym czasie sprawdziłam wypiek patyczkiem, wyjęłam chleb z formy, obróciłam go do góry nogami i piekłam jeszcze przez minut, by powstała lekko chrupiąca skórka z każdej strony i by nabrał koloru.


Chleb owsiany bez mąki

Po tym czasie wyjęłam bezglutenowy chleb owsiany z piekarnika i zostawiłam na kratce do rana by odparował. Chleb czystoziarnisty smakuje zupełnie inaczej i ma odmienne właściwości. Dostarcza większe ilości składników odżywczych, ma mniejszy indeks glikemiczny (za sprawą wielokrotnie mniejszej ilości cukrów prostych i większej zawartości błonnika).


Dzięki tym cechom syci na znacznie dłużej, niż chleb z mąki pszennej. To mój pierwszy chleb jaki upiekłam w życiu :D! Wyszedł wilgotny, ale prawie nie wyrósł, więc pewnie. Może nie jest super piękny, ale meega pyszny;P Zatem rozpoczynam experyment – swój własny chleb ! Lista przepisów na chleb z płatków owsianych bez mąki z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Chleb z ziaren i orzechów, bez mąki, bez zakwasu, bez drożdży. Chleb owsiany bez drożdży, glutenu, jajek i laktozy. Prosty skład - jeszcze prostszy sposób wykonania. Dla początkujących w kuchni, nie ma obaw, że nie wyjdzie. Nie potrzeba do niego ani drożdży, ani zakwasu.


Chleb bez mąki to inaczej chleb z ziaren. Można upiec go także w wersji bezglutenowej, trzeba tylko płatki owsiane zamienić na jaglane. W zależności od upodobań można dodać do niego również orzechy, migdały lub owoce suszone, np.


Nie wiedziałam jak można zrobić chleb bez mąki! Potem dowiedziałam się, że można i jest on na samych ziarnach. Pojawiło się więc pytanie co skleja te ziarna? Okazało się, że albo jajka- jak w poprzednim moim chlebie bez mąki (klik), albo siemię lniane i płatki owsiane.


Upiekłam więc domowe pieczywo, gdyż chlebem to raczej nie można nazwać, jest bez mąki, bez jajek, bez spulchniaczy, na kefirze, z otrębami, różnymi płatkami, słonecznikiem i mielonym lnem, coś jak chleb dukana. Czy można upiec chleb bez ziaren w środku? Syn ma zaburzenia zd spektrum autyzmu, nie wszystko toleruje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty