czwartek, 29 grudnia 2016

Przepis na chleb ciemny z ziarnami

Mam pytanko który z pani przepisów na chleby na zakwasie jest podobny w składzie do tego chlebka na drożdżach. Rodzince bardzo smakował i szukam odpowiednika dla tego chlebka. Upiekłam chleb prosty razowy ze strony przepis na chleb wyszedł rewelacyjnie. Czy już teraz mogę pięć wszystkie chleby na zakwasie czy zacząć od białych.


Każdy ma swój ulubiony przepis na coś.

Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny. Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są. Dodane przez Kwantomanka w: Tylko o kuchni. Ekspresowy i prosty chleb razowy pszenno-żytni, na drożdżach, z dużą ilością siemienia lnianego, słonecznika i otrąb.


Jeśli tylko posiadacie składniki, to już za niecałe godziny możecie cieszyć się domowym, pachnącym chlebem! Pyszny drożdżowy chleb razowy z ziarnami na pełnoziarnistej mące, napakowany został zdrowymi nasionami, a co najważniejsze nie zawiera żadnych zbędnych substancji dodatkowych!

Dzięki przepisowi na chleb razowy z ziarnami już nigdy więcej nie dacie się nabrać na chleb barwiony karmelem czy tez z dodatkiem spulchniaczy. Podobnie jak Pani uważam, iż z diety nie należy wykluczać chleba, o ile jest z pełnego ziarna. Uważam, iż pieczenie chleba w domu jest o 100x lepsze niż kupne, często spotykając chleb ciemny barwiony barwnikiem - karmelem. Pytaliście nie raz o chleb z mąką razową lub pełnoziarnistą, to jest jedna z propozycji, czyli chleb który bardzo mi smakuje.


No i co ważne jest banalnie prosty do przygotowania;) Tym. Lista przepisów na chleb z ziarnami na drożdżach z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Przepis pochodzi z tej strony (klik). Chleb orkiszowy razowy na drożdżach. Do chleba można dodać dowolne ziarna. Ciasto jest łatwe do wyrobienia, a przede wszystkim bardzo szybko rośnie. O zaletach mąki orkiszowej chyba już nie ma co wspominać :).


Ciemny chleb z ziarnami 5Ostatnimi czasy bardzo spodobało mi się pieczenie chleba (czego efekty widać oczywiście na blogu). Tym razem przedstawiam Wam chleb ze sporym dodatkiem mąki pełnoziarnistej. Bardzo lubię ten chleb, ale potrzebuję przepisu w wersji z niskim indeksem glikemicznym.


Widzę w komentarzach, że z maki orkiszowej się udał, ale z żytniej już nie bardzo.

A może inny przepis polecacie? Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Ciężki, wilgotny chleb przypominający tradycyjny razowiec. Rzucają się na niego wszyscy: i ci uczuleni na gluten, i ci którzy mogą jeść pszenne i żytnie pieczywo.


Opis przepisu: Autor: WINIARY Nie potrzebujesz maszyny do wypiekania chleba, aby upiec pyszny domowy chleb drożdżowy z ziarnami – wyjdzie doskonale chrupiący nawet w zwykłej keksówce! Ci się chleb o nieco słodkim smaku – dodaj do niego mió orzechy (dowolne), bakalie (np. rodzynki). Miałam akurat dość dużo zakwasu, dlatego dodałam od razu taką ilość, ale jeśli macie mniej, możecie spokojnie zrobić zaczyn 3-stopniowy.


Bardzo prosty i smaczny chleb z ziarnami, a przede wszystkim bardzo szybki. Ja najbardziej lubię taki świeżo upieczony, jeszcze ciepły posmarowany grubo masłem no i oczywiście musi być piętka. DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź. Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz.


Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Polecam domowe zdrowe chrupkie pieczywo z prawdziwym ziarnem w środku - z czarnuszką, lnem, sezamem.


Muszę przyznać, że nie mam przekonania do pieczywa całkowicie z takiej mąki, bo wydaje mi się ono ciężkie, zbite i gliniaste, dlatego zawsze modyfikuję przepis do własnych potrzeb i upodobań smakowych. Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu. Nieraz, chleb razowy mylony jest z żytnim, jednak w razowcu to nie rodzaj mąki jest najważniejszy. Natłuścić wnętrze formy keksowej i napełnić ją ciastem.


Przykryć czystą ściereczką do naczyń i odstawić na godzinę w ciepłe miejsce, żeby chleb wyrósł.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty