piątek, 23 grudnia 2016

Chleb na drożdzach

Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.


Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Chleb pszenny z małą domieszką ciemnej mąki żytniej, z dodatkiem kminku. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Chleb do wykonania w ciągu jednego dnia, na małej ilości drożdży ale z długim czasem fermentacji (godzin).


Chleb na drożdżach przyda się akurat w sezonie grillowym. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Długo poszukiwałam chleba, który mimo że przygotowany na drożdżach – ma odpowiedni smak, konsystencję, a przede wszystkim długo zachowuje świeżość, nie krusząc się.


W końcu metodą prób i błędów opracowałam poniższy przepis, który spełnia moje oczekiwania :). Najprostszy przepis na chleb pszenny na drożdżach suchych. To super szybki przepis na chleb, który zawsze się udaje.


Chlebek jest prosty do zrobienia i smakuje jak wiejski chleb z pieca. Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach. Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży.


Koszyki należy obficie obsypać mąką, a foremki albo natłuścić i oprószyć bułką tartą albo wyłożyć papierem. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Ewa w kuchni. Chleby drożdżowe powstają najczęściej z różnych gramatur mąk pszennych lub pszennych z dodatkiem mąk pełnoziarnistych w tym żytnich i nasion.


Pieczywo drożdżowe można przygotować również z mąk bezglutenowych. Podczas fermentacji ciasta chlebowego drożdże rozkładają cukry na dwutlenek węgla i alkohol. Chleb samodzielnie pieczony w domu do niedawna kojarzył mi się głównie z wypadami w góry do dalszych krewnych, gdzie z własnej roboty składników chleb przygotowywała najstarsza starowinka z całej rodziny ;) Gruba kroma swojskiego chleba z domowym masłem to jedno najfajniejszych wspomnień.


Najlepszy razowy chleb na drożdżach, jaki wyszedł z mojego piekarnika. Delikatny w smaku z pysznymi pestkami dyni na górze. Długo utrzymuje świeżość i nie kruszy się podczas krojenia. Polecam zrobić s Zobacz więcej.


Wielokrotnie piekłem chleb na drożdżach i na zakwasie i odpukać, nigdy nie miałem problemu z zakalcem. Temperatura piekarnika zależy od tego czy jest on tradycyjny czy wspomagany wentylatorem. Piekarnik bez wentylatora – minut w temperaturze 2– 2st. C, potem zmniejszyć na 1– 1st. C na kolejne – minut.


CHLEB NA DROŻDŻACH ŁATWY I SZYBKI. Jak wszystko (lub prawie wszystko) u mnie w kuchni, własne wypieki pieczywa muszą być również łatwe i szybkie, dostępne nawet dla totalnego beztalencia albo maksymalnie zajętego zwykłego człowieka. Dodane przez Molew: Tylko o kuchni. Dla mnie ta skorupa to pyszna, chrupiąca skórka.


Wracając jednak do pytania: gdy upieczony chleb ostygnie, wystarczy włożyć go do foliowego woreczka i do chlebaka - na drugi dzień skórka będzie miękka. Był czas, że chleb żytni piekłam w domu kilka razy w tygodniu. Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie.


Chleb na drożdzach

Ponieważ czas przygotowania takiego chleba żytniego na drożdżach jest znacznie krótszy, niż na zakwasie, dlatego też zazwyczaj wybór padał na drożdże. Wczoraj zachciało mi się domowego pieczywa. Przepis na Prosty chleb na drożdżach. Poszperałam w sieci i znalazłam prosty przepis na chleb.


Nie, nie jestem na diecie Dukana. Ale wiem, że wielu z Was tak. Jak pokazują statystyki, blog odwiedza wiele osób z portali dietetycznych, różnych grup wsparcia, osób z alergiami.


Chleb na drożdzach

Chleb pełnoziarnisty na drożdżach jest naprawdę nieskomplikowany do wykonania. Sama osobiście nie lubię zagmatwanych receptur chociaż według wielu z nich wychodzą fantastyczne potrawy. No dobra takie zostawiam sobie “od święta” jeśli mam więcej czasu i chęci do siedzenia w kuchni.


Chce się więcej i więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty