poniedziałek, 23 maja 2016

Sernik kawowy

Sernik kawowy

Na tradycyjnym ciasteczkowym spodzie. Gładki, lekko mazisty, cięższy od tradycyjnych serników przez dodatek gorzkiej czekolady. Zapraszam na pyszny, kremowy, wilgotny sernik na spodzie z ciasteczek. Aromatyczny, ze świetnie wyglądającą polewą czekoladową posypaną kakao, pychotka.


Na spodzie czekoladowym i pyszną, kremową masą kawową. Z bitą śmietaną i polewą czekoladową. Sernik kawowy też lubię. Tak na prawdę to jeden z lepszych jaki zdarzyło mi się upiec.


Dla dzieci polecam kawę rozpuszczalną zastąpić kawą zbożową np. Smak i aromat kawy jest w nim dobrze wyczuwalny, dlatego niech nie piecze go ten kto za kawą nie przepada. Tan sernik kawowy zrobiłam z pestek słonecznika, które stanowią masę ciasta, do tego solidna porcja dobrej kawy rozpuszczalnej i ciemnego kakao.


Sernik kawowy

Kawowy sernik na zimno Kawowy sernik na zimno to jeden z przepisów Jamiego Oliviera. Fantastyczny przepis na sernik kawowy , w dodatku jest to sernik kawowy pieczony, choć jego konsystencja i struktura na pewno wielu osobom przypomina sernik na zimno. Szybki sernik o smaku kawy z białą czekoladą, na kruchym czekoladowym spodzie i dekoracją z bitej śmietany. Kremowy sernik kawowy , w którym smak i aromat kawy są zdecydowalnie wyczuwalne, ale nie na tyle, by zdominować całość.


Zobacz też: Więcej przepisów na ciasta bez pieczenia. Polecane przepisy: sernik kawowy na zimno Zobacz więcej. Jest słodki, ale nie za mocno, a kawowy posmak doskonale kontrastuje ze słodyczą ciasteczek i masy.


Zostało mi jeszcze trochę borówek po pieczeniu drożdżówek. Zrobiłam więc sernik na. Szybki i bardzo prosty w przyrządzeniu lekki sernik owocowy :) min łatwe tanie. Piłam wtedy kawę i pomyślałam, że to byłoby ciekawe połączenie. Przepis na sernik kawowy wpadł mi do głowy przy okazji pieczenia sernika z polewą z masła orzechowego.


Kwaskowato-słodka masa z aromatem kawy to ciekawe połączenie. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na sernik kawowy na zimno. Tym razem jest to sernik pieczony, w którym cienka warstwa kakaowego ciasta kruchego skrywa bogate wnętrze - kawową masę serową oraz kokosową piankę.


Odpowiedział, że na kawowy sernik, więc wybrałam się na poszukiwanie odpowiedniego przepisu. Znalazłam kilka, ale wybrałam ten sernik wg przepisu Kuchareczki58. Wspaniały sernik kawowy dla smakoszy kawy. Przepis jest wyjątkowo prosty i łatwy, a przygotowanie szybkie (jeśli na początku przygotujemy wszystkie składniki i zmielimy ser trzykrotnie w maszynce do mielenia). Mocno kawowy sernik na czekoladowym spodzie, z wierzchu opószony kawą.


Ciasto jest wilgotne, nasączone kawą i przypomina w smaku tiramisu. Doskonale sprawdzi się jako deser dla gości. Aromat kawy jest mocno wyczuwalny, więc w zasadzie jest to sernik kawowy. Aksamitny, rozpływający się w ustach.


Spód czekoladowy przygotowałam wg przepisu na sernik amaretto z bezą. Masa serowa powstała na bazie przepisu na sernik kawowy (w którym dodałam kawę rozpuszczalną, a tutaj zastąpiłam kawę likierem kawowym) oraz sernik na spodzie brownie (w którym również dodałam mleko skondensowane słodzone). Białka ubić ze szczyptą soli potem cukrem. Przesiewać mąkę z kakao i proszkiem do pieczenia,do ubitych jajek i delikatnie wymieszać łopatką.


Warstwa biszkoptów na spodzie ma nieco gorzki, kawowy smak, biała masa serowa jest lekko słodka z aromatem waniliowym, a warstwa ciemna - mocno kawowa. Dodawać po żółtku i ubić. Witam serdecznie moi mili. W słoneczny wtorek przychodzę do Was z przepisem na serniczek i to nie byle jaki! Jako że jestem wielką miłośniczką kawy, stwierdziłam, że świetnie by smakowała na zimno w połączeniu z ciastem.


Wylać na blachę 30xwyłożoną papierem do pieczenia i piec ok. Teraz przyszedł czas na sernik kawowy. I tak powstał pomysł na sernik na spodzie z płatków jaglanych i orzechów włoskich. Jako bazę wykorzystałam sernik nowojorski, wzbogaciłam go o kawę i pyszny krem z białej czekolady i mascarpone. Masę dzielimy na połowę.


Do jednej części dodajemy rozpuszczoną czekoladę i wykładamy na warstwę kawową, wyrównujemy i wykładamy a nią pozostałą masę śmietanowo serową. Choć podczas pieczenia zagapiłam się i lekko go przypiekłam, pozostał kremowy tak jak powinien być, wilgotny o lekko kwaśnym smaku kawy, a w połączeniu z delikatnym kremem. Wszyscy już po śniadaniu? Ja swój sernik udekorowałam posypką czekoladową.


Mam dla Was kolejny pomysł na fit deser #128578; Taki oszukany sernik, który możecie podać w pucharkach, albo zrobić na biszkoptach i. Pierwszy był chlebek bananowy, który pojawił się w ostatnim zestawieniu menu. Co prawda to właśnie on ma pierwszeństwo do publikacji, jednak biorąc pod uwagę nadchodzące święta i fakt, że jednak w te święta dużo serników się piecze, ten wypiek ustawił się w kolejce. Uwielbiam desery kawowe! Wiedziałam, że ten sernik też będzie mi skamował. Dziś zapraszam Was na sernik, który uciesz szczególnie kawoszy i tych, którzy wprawdzie nie szaleją na punkcie kawy (jak np. ja), ale za to preferują kawowe smaki w deserach.


Z dodatkiem ciemnej czekolady (do spodu, do masy serowej i na polewę - do dekoracji). Między innymi serniki z musem czekoladowym, musem malinowym i owocowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty