piątek, 4 marca 2016

Chleb bez zakwasu

Najprostszy chleb bez zakwasu Delikatny, miękki chleb, który przez kilka dni zachowuje świeżość. Bardzo prosty do wykonania. Można zamiennie używać różnego rodzaju mąki. Robiłam z tortowej, krupczatki Zobacz więcej.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga marta-gotuje. To mój pierwszy chleb jaki upiekłam w życiu :D! Może nie jest super piękny, ale meega pyszny;P Zatem rozpoczynam experyment – swój własny chleb ! Jak na razie na blogu pojawiają się przepisy z użyciem drożdży. Nie mam jeszcze odwagi, żeby sięgnąć po zakwas, choć coraz bardziej zaczynam się przekonywać do tego, że on wcale taki straszny nie jest.


Przeczytałam o nim wiele i wiem, co z nim robić i, jak go. Chleb bezglutenowy bez drożdży. Mam dzisiaj dla was chleb bezglutenowy bez drożdży, bez zakwasu, bez jajek i bez skrobi. Musi być strączkowa a to tylko od ciebie zależy, który smak wolisz. Domowy chleb razowy - bez zakwasu też się uda!


Też masz poczucie, że wszyscy teraz świetnie znają się na pieczeniu chleba? Pewnie masz przynajmniej jednego znajomego, który samodzielnie robi zakwas i na jego bazie piecze domowy chleb - podobno najlepszy? Prosty i szybki domowy chleb bez zakwasu. Do dużej misy wsypujemy kolejno wszystkie składniki. Ciasto wyrabiamy ręcznie aż do połączenia się ze sobą wszystkich produktów.


Dwie Formy do ciasta (keksówki) wykładamy papierem do pieczenia lub smarujemy masłem i obsypujemy otrębami. Ciasto nakładamy do forem i wyrównujemy wierzch. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb bez zakwasu i bez drożdży. Dodane przez kryska w: Tylko o kuchni.


Chleb bez zakwasu

Pyszny chleb z chrupiącą skórką, bez zakwasu. Szybki i prosty Składniki: 1kg mąki krupczatki, szklanka otrębów żytnich, szklanka ziaren słonecznika, szklanka siemienia lnianego, łyżka cukru, dag drożdży, litr wody. Przejdź na stronę główną Interii. Najlepiej kroić kiedy już całkowicie ostygnie.


Białka rozdzielić od żółtek. Do miski wrzucamy składniki mąki,otręby,proszek do pieczenia,cukier,sodę i sól. Następnie dodajemy jajko i mleko. Wrzucamy do tego starty żółty ser,zioła i słonecznik. Wszystko dokładnie wyrabiamy ręką.


Chleb bez zakwasu

Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia. Postanowiłem zrobić dość nietypowy chleb. Bez drożdży, za to z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną. Znalazłem gdzieś przepis więc postanowiłem podzielić się nim z wami.


Co prawda nie byłem do tego pomysłu tak od razu przekonany. W sumie przecież wiadomo, że jak chleb to i drożdże (ewentualnie zakwas). Możecie przygotować go wyłącznie z bezglutenowych ziaren.


Możecie dodać nasiona chia, nasiona konopii, babki płesznik, kiełki albo ulubione bakalie. Bezglutenowy chleb gryczany (bez drożdży, bez zakwasu) Obecnie na co dzień nie jadam zwykłego chleba, a bezglutenowy, „sklepowy” w ogóle mi nie smakuje. Od dawna słyszałam o chlebku gryczanym, przymierzałam się do niego równie długo, aż wreszcie dzisiaj nadszedł ten dzień. Nie sugerowałam się innymi przepisami, tylko.


W razie pytań służę pomocą. Zrobiłam jeszcze jedną wersję chleba bez drożdży i bez zakwasu. Tym razem to chleb orkiszowy bez drożdży (na proszku do pieczenia) z dodatkiem mąki żytniej i dyniowej. Zakwas to mieszanina mąki i wody, która po odpowiedniej fermentacji, zawiera kilkadziesiąt różnych bakterii odpowiedzialnych za produkcję kwasu mlekowego i kwasu. Znajdziecie tutaj podobieństwo do chleba nocnego bez wyrabiania (no-knead method): czas wykonania, składniki, z tą różnicą, że jednak.


Czasem się zdarza, że chleb rumieni się szybciej (nie pytajcie dlaczego, nie wiem), wówczas przykrywam go folią aluminiową by się nie spalił. Pieke chleb od kilku lat ale zawsze z zakwasu ,tym razem go nie miałam dlatego chciałam sprubować z drożdżami. Myśle ,że trzymałam się przepisu ale niestety. Ciasto po dodaniu aktywnego (czyli dokarmionego) zakwasu potrzebuje jedynie h, aby wyrosnąć, więc nie dość, że jest to prosty w przygotowaniu chleb, to jeszcze jak na wypieki zakwasowe całkiem szybki.


Prawdziwy chleb z mąki żytniej jasnej będzie miał kolor szaro-brązowy, ponieważ taką barwą charakteryzuje się właśnie ta mąka. Zdecydowanie najprostszy przepis na stronie na jasny chleb pszenny, który nie wymaga zagniatania. Autorem przepisu i metody jego przygotowania jest Jim Lahey z Sullivan Street Bakery.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty