poniedziałek, 28 marca 2016

Gofry z drożdżami

Choć sporo też zależy od dobrej jakości gofrownicy. Od razu przygotowałam ciasto z podwojonej ilości składników, by nie wyciągać gofrownicy na gofrów ;-). GOFRY BELGIJSKIE (GOFRY NA DROŻDŻACH) cytując mojego synka „są przepyszne” #128578; Do przygotowania tych gofrów najlepiej jest użyć grubego cukru perlistego, ale wychodzą równie smaczne z użyciem zwykłego cukru kryształu (przeważnie robię je z takim cukrem).


Ponieważ cukier dodaje się do wyrośniętego już ciasta, nie rozpuszcza się w nim, tylko karmelizuje w czasie. Gdy pierwszy raz upiekłam gofry drożdżowe z ciasta zostawianego na noc, moja euforia była porównywalna z tą, jaką miałam po wypieku pierwszej domowej brioszki :-) Odnajduję w nich podobny bogaty aromat masła i lekkość ciasta, a do tego gofry robią się same.

Nie sądziłam, że można je upiec z ciasta z dodatkiem drożdży, a jednak. Kruche, chrupiące a jednocześnie delikatne. Upieczone z każdej strony, bez żadnych niespodzianek w postaci surowego ciasta w środku. Od tej chwili należy do moich ulubionych przepisów i na.


Tym razem będą to gofry drożdżowe. Puszyste, chrupiące gofry w sam raz na letnie desery dla całej rodziny. Desery Drożdżowe z suchymi drożdżami.


Jogurtowe gofry z płatków drożdżowych i mąki graham podane z kremem karpatkowym,.

Nie spodziewałam się, że kiedyś będę eksperymentowała z drożdżami. Gofry, kto się im oprze? Ciasto drożdżowe wydawało mi się dosyć skomplikowane.


Jednak nadszedł czas, kiedy miałam kuchnie tylko dla siebie! Dzisiaj spróbowaliśmy znowu i bingo. Robiłam z mąki pszennej tortowej 4(szklanki) do tego dodałam mąkę krupczatkę (szklanki) - bo niestety nie miałam więcej pszennej tortowej, ale i tak wyszły idealnie. Wieczorem mieszam składniki, wkładam miskę do lodówki, a rano piekę gofry.


To wspaniałe niedzielne śniadanie. Do dużej miski przesiać mąkę, a następnie dodać wodę gazowaną, żółtka, cukier, wanilię, sól, mleko z drożdżami i masło. Zmiksować całość tak, by nie było grudek.


Miskę nakryć ściereczką i odstawić na minut w ciepłym miejscu. Po kwadrancie ubić białka na sztywną pianę, po czym delikatnie wymieszać z ciastem. Od wieku XIX są popularne w całej Europie. Spożywane ze słodkimi dodatkami kojarzą mi się z wakacjami nad morzem.


W domu robię najczęściej gofry drożdżowe, chociaż zdarzało mi się wypiekać też holenderskie stroopwafels przekładane słodkim kajmakiem. Moja przyjaźń z drożdżami i najlepsze gofry!

Ohh, dziękuję Wam za zrozumienie potrzeby odpoczynku. Tak, zdecydowanie odcięłam się od rzeczywistości Wyłączyłam telefon, wcinałam kiełbaski z grilla aż mi się uszy trzęsły, podkradłam sąsiadce prze Zobacz więcej. Jeśli jest taka możliwość, dobrze jest odwracać gofrownicę i piec gofry po 3-minuty z każdej strony. Uwaga: Ja posmarowałam gofrownicę odrobiną oleju tylko przed pieczeniem pierwszej partii gofrów.


Potem nie było to już konieczne. Delikatnie wymieszaj białko z ciastem. Mocno rozgrzej gofrownicę. Nakładaj chochlą porcje ciasta i smaż około 3–minut, aż ciasto się przyrumieni.


Gotowe, jeszcze ciepłe gofry podawaj z cukrem pudrem, bitą śmietaną lub świeżymi owocami. Jak zrobić ciasto na gofry z drożdżami. Przygotowanie ciasta na gofry wydaje się być sprawą nieskomplikowaną, jednak okazuje się, że już jeden detal może zepsuć ich smak. Efekt taki uzyskasz poprzez dodanie do masy drożdży.


Pierwszy przepis, podstawowy, na gofry lekkie, chrupiące z zewnątrz i puszyste w środku. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na gofry z drożdżami. Składniki wystarczy zmiksować i można już smażyć gofry.


Drugie, równie pyszne, które można zrobić bez dodatku proszku do pieczenia (jeśli komuś bardzo na tym zależy), bo puszystości dodają im ubite białka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty