środa, 2 marca 2016

Placki dobre

Proste i lubiane danie, jeden z moich osobistych faworytów. Podstawowy przepis można modyfikować, dodając do masy ziemniaczanej coraz to inne składniki i przyprawy. Zobacz, jak zrobić dobre placki ziemniaczane. Czasem po prostu się nie chce - ani długo gotować, ani zastanawiać nad tym, co by tu zrobić na obia kolację czy nawet śniadanie. W takich sytuacjach świetnie sprawdzają się wszelkiego rodzaju placki.


Na słodko na śniadanie, na słono na obiad.

Spróbujcie, mamy świetne przepisy! Ciasta – desery na każdą okazję Puszyste serniki i słodkie szarlotki uwielbiamy za ich tradycyjny smak. Nic nie pobije babcinego sernika lub szarlotki, której smak przypomina ten z rodzinnego domu. Makowce i pierniki to ciasta, które królują na stołach podczas świąt Bożego Narodzenia, natomiast bez babek i mazurków każda Wielkanoc byłaby niepełna. Mąkę ziemniaczaną dodaję do masy na placki wtedy, gdy ziemniaki zawierają mniej skrobi.


Te placki bardzo lubię po usmażeniu posypać zwykłym cukrem. Podaję je wówczas jako placki ziemniaczane na słodko. Możesz oczywiście usmażyć te placki i podać z ulubionym sosem.

Wiele przepisów na odświętne torty z bitą śmietaną, kremem z masła, z owocami i serem. Chrupiące, kruche ciasteczka. Wypieki pieczone w formie lub na blasze. Ciasta od prostej babki do rolady oraz pyszne placki z owocami.


Chleb i bułki z własnego piecyka. Goście byli zachwyceni:) A z przewróceniem placka do góry nogami nie miałam najmniejszego problemu. Bardzo mocno natłuściłam blaszkę, a potem piekłam placek w temp. A do jabłek dodałam pigwe i masa była kwaśniejsza, stanowiąc dobry kontrast dla słodkiej masy kokosowej. To tradycyjne danie daje ogromne możliwości twórczej inwencji.


Są też puszyste, lekkie i niezbyt mocno nasiąknięte tłuszczem. Pamiętam to dobrze, wracałam ze szkoły, a wieczorem tata lub mama stali przy kuchence i smażyli jedne za drugimi placki z jabłkami. Starte na grubej tarce nie puszczą tyle soku, a doprawianie jest tradycyjne, jak kto zwykle przyprawia.


Delikatne, lekkie i bardzo smaczne placki z cukinii. Można serwować je jako główne danie tylko z dodatkiem kwaśnej śmietany lub sosu tzatziki, albo jako dodatek do mięsa, czy ryby. Jak sprawdzić czy ziemniaki są idealne na placki? Wystarczy przeciąć na pół i potrzeć obiemiema połówkami w miejscu przecięcia. Jeśli ziemniaki wypuszczają wodę, znaczy ze są dobre na placki, frytki itp.


Każdego dnia podsuniemy Ci sposób na smaczny i oryginalny posiłek.

Sprawdź nasze najlepsze przepisy! Jedną większą cukinię o wadze około 4gramów umyj dokładnie pod bieżącą, zimną wodą. Odetnij oba końce końce, ale nie obieraj cukinii ze skórki (chyba, że skórka w cukinii jest już twarda). Każdy ma swój ulubiony przepis na placki. Jedni kochają chrupiące, inni delikatne i puszyste.


Tym razem postanowiłam przygotować je według przepisu Magdy Gessler i muszę przyznać, że są wyśmienite - prawdziwy smak ziemniaka, otulony chrupiącą koronką. Placki z cukinii przepis. Najsmaczniejsze są podane z gęstą śmietaną.


Choć powiem wam, że moja mama uwielbia jeść placki ziemniaczane wyłącznie z cukrem. Wodę koniecznie trzeba odlać, bo placki będą wodniste i gąbczaste, ja dodaję startą cebulę,do tego dużo pieprzu, sól i czasem zmiażdzony ząbek czosnku! Podaję ze śmietaną na słono, z cukrem nie lubię, kiedyś jadłam z musem jabłkowym dobre były, ale obiad na słodko nie jest da mnie zbyt sycący. Kiedyś zawiozłam ciasto i poczęstowałam moją sąsiadkę starowinkę a Ona :dobre to ciasto a wczoraj Zosia przyniosła mi bardzo dobrego placka (to był biszkopt z owocami). Po świąteczno-noworocznych szleństwach mam wielką ochotę na coś słodkiego ale prostego.


Poprostu mam ochotę na PLACEK :). Lubimy jadać je na słodko lub od tak, trzymać w łapce i zajadać bez żadnych posypek, czy smarowideł. W tym artykule opiszę, jak zrobić łatwe i smaczne placki ziemniaczane.


Przepis jest sprawdzony. Zawsze w ten sposób przyrządzam placki i wychodzą naprawdę smaczne. Doskonałe do duszenia i gotowania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty