środa, 4 lipca 2018

Jak upiec chleb razowy na drożdżach

Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Mąkę razową wsypujemy do misy, dodajemy mió sól i drożdże. Wlewamy letnią wodę z oliwą i wyrabiamy ciasto na chleb razowy.


Te żytnie i razowe na drożdżach wychodzą różnie. Do tego mogę śmiało potwierdzić, że świeżość chleba na zakwasie jest znacznie dłuższa. Dajemy pieczywu wystygnąć do temperatury pokojowej i gotowe. Oto i chleb na drożdżach w całej swojej okazałości. Proste chleby drożdżowe.


Jak upiec pierwszy chleb. Do zupy, do kanapek, na tosty. Bardzo smakuje dzieciom. Chleb razowy z ziarnami. Wiesz jak upiec chleb razowy?


Bo spokojnie możesz upiec taki pyszny i zdrowy chleb we własnym piekarniku. Bo taki chleb razowy pieczony w domu ma same zalety. Jest pyszny, bo zrobiony własnoręcznie. Jest zdrowy, bo to razowy i masz pewność, że nie ma w nim żadnych chemicznych. Witam serdecznie :) To będzie mój pierwszy chleb.


W końcu się na to zdecydowałam, a powyższy przepis zdaje się dość prosty jak na początek. W związku z tym mam kilka pytań. Czy jeśli chcę dodać do środka ziarna (np.


słonecznika) lub otręby, to czy trzeba jakoś modyfikować skład? Był czas, że chleb żytni piekłam w domu kilka razy w tygodniu. Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie.


Ponieważ czas przygotowania takiego chleba żytniego na drożdżach jest znacznie krótszy, niż na zakwasie, dlatego też zazwyczaj wybór padał na drożdże. Po wyjęciu z formy chleb nie jakiś mokry jakby był surowy. Czy to może wina mąki żytniej. Ja mam taki problem ze żadne ciasto na drożdżach mi nie.


Aż wstyd się tak nagle pokazać i tak zwyczajnie, jak gdyby nigdy nic, umieścić wpis. Pewnie specjalnie was nie zaskoczę pisząc, że to przez nadmiar obowiązków i brak czasu Zobacz więcej. Teraz każdy chleb, taki jak na drożdżach, zakwasie, razowy możesz bez problemu upiec w domu i poczuć tę magię.


Przepis jak upiec bardzo prosty w przygotowaniu i smaczny chleb na drożdżach. Można do niego użyć innej mąki niż pszennej pełno ziarnistej której ja użyłam w przepisie , chlebek tak. Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni. Ale ten chleb masz czerstwy w bochenkach?


Dla mnie ta skorupa to pyszna, chrupiąca skórka. Wracając jednak do pytania: gdy upieczony chleb ostygnie, wystarczy włożyć go do foliowego woreczka i do chlebaka - na drugi dzień skórka będzie miękka. Teraz wyrabiamy ciasto ostatni raz i wkładamy do formy od babki prostokątnej i maczamy ręce w wodzie i wygładzamy chleb.


Posypujemy słonecznikiem i przyciskamy do ciasta by się przykleiło do niego. Nacinamy nożem w poprzek na skos. Do pieca wkładamy czarną blaszkę z wodą i nastawiamy piec na 2stopni góra i dół.


Nie ma nic lepszego niż kromka domowego, chrupiącego pieczywa posmarowana prawdziwym masłem. Pieczywo drożdżowe nie musi być nudne, to pieczone w domu jest smaczniejsze niż sklepowe. Pokazuje jak krok po kroku zrobić dobre pieczywo na drożdżach, dzięki tym przepisom zrobicie smaczne bułeczki oraz drożdżową bagietkę. Szybciutki i łatwy chleb razowy na drożdżach. Jest wyjątkowo smaczny i sycący, mi wystarcza jeden kawałek żeby się najeść.


Jak upiec chleb razowy na drożdżach

Przygotowuję go już od ponad lat i nigdy się na nim nie zawiodłam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty