środa, 18 października 2017

Szybki chleb na suchych drozdzach

Najbardziej spodobał mi się przepis na blogu Veggieola na “szybki chlebek włoski, który uda się każdemu” i to zdanie przesądziło sprawę. Chleb faktycznie udał mi się za pierwszym razem, do tej pory pamiętam, jak skakałam z radości, a było to ponad lata temu. Piekłem już dwa razy ten chlebek w temp 200ºC przez godz ale po min mi się góra chleba przypalała to nakryłem folią aluminowąi piekłem do końca.


Po wyjęciu z formy chleb nie jakiś mokry jakby był surowy. Przepis jest dobry dla początkujących, choć ogólnie pieczenie chleba nie jest trudne.

A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży. Kto raz upiekł chleb w domu ten wie, że domowy jest bez porównania lepszy od sklepowego. Oczywiście to jest przepis podstawowy a możemy z nim kombinować na różne sposoby. Najprostszy przepis na chleb pszenny na drożdżach suchych.


To super szybki przepis na chleb, który zawsze się udaje. Chlebek jest prosty do zrobienia i smakuje jak wiejski chleb z pieca. Już mi się znudziło smarzenie kotletów na przemian drobiowych i schabowych, a to w sumie jest najszybsze, czy macie pomysł na równie szybki i smaczny obiadek?

Chleb pszenny z małą domieszką ciemnej mąki żytniej, z dodatkiem kminku. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Chleb do wykonania w ciągu jednego dnia, na małej ilości drożdży ale z długim czasem fermentacji (godzin). Chleb na drożdżach przyda się akurat w sezonie grillowym.


Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Potrzebuję porady odnośnie tego chlebka. Ogólnie wychodzi fajny, w smaku rewelacyjny, jednak mam problem z jego zwartością. O ile przy brzegach jest fajny zwarty, o tyle im bliżej środka, tym bardziej się kruszy, do tego stopnia, że ciężko ukroić standardowej grubości kromkę, żeby środek w ogóle się utrzymał w całości. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb na suchych drożdżach.


Przepis na szybki chleb pszenny, bardzo przypominający pieczywo, jakie na co dzień kupujemy w sklepie – oczywiście tylko z wyglądu, bo w smaku chleb jest o niebo lepszy i dłużej zachowuje świeżość. Jeśli wahacie się czy taki chlebuś zrobić, powinno Was przekonać, że rośnie tylko minut! Jest bardzo smaczny i wyjątkowo prosty. Dzisiaj przepis na naprawdę prosty a do tego szybki w wykonaniu chleb pszenny na drożdżach. Na hasło przewodnie akcji, postanowiłam pozytywnie odpowiedzieć i nie tylko bierne, a aktywnie, piekąc po prostu smakowity chleb – chleb orkiszowy ! A chleb, który upiekłam nie jest zwykłym chlebem.


Szybki i prosty przepis na chleb.

Podpatrzony u teściowej, więc siłą rzeczy – musi być dobry :) Całe wykonanie jest naprawdę łatwe i nie wymaga od nas posiadania żadnych zaawansowanych sprzętów kuchennych. Do jego wyrobienia wystarczy tylko miska i łyżka, więc jak się człowiek uprze, to nie zabrudzi nawet paluszka. SZYBKI CHLEB NA ZAKWASIE I NA DROŻDŻACH. Zaczęłam przygodę z pieczeniem chleba od pieczenia na suchych drożdżach.


Uwielbiam pizzę i proste przepisy. Dziś polecam przepis na pizzę bez wagi czyli wszystkie składniki przeliczone są na łyżeczki,. Kolejny plus to brak wyrabiania ciasta. Normalnie ciasto chlebowe należy dobrych kilkanaście minut wyrabiać. Tutaj tego nie robimy, więc możemy powiedzieć, że to przepis na chleb na leniwych początkujących #128521; Mieszamy składniki łyżką a potem zagniatamy ręką do kształtu bochenka.


Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste.


Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. To taki awaryjny, szybki chlebek z mąki pszennej razowej, nieklopotliwy i calkiem smaczny. Oczywiscie nie moze stawac w szeregu z zakwasowymi,.


Bardzo lubię chleby pieczone na zakwasie, one jednak wymagają nieco więcej czasu i uwagi. Tym razem upiekłam, szybki chleb z dodatkiem suchych drożdży, które zazwyczaj mam w swoich zapasach. Korzystając z suchych drożdży instant rozczynu już się nie robi. Do wypieku używamy drożdży z torebki i mąkę pszenną chlebową (typ 750).


Podczas wyrabiania chleb się mocno lepi do rąk. Teraz wyrabiamy ciasto ostatni raz i wkładamy do formy od babki prostokątnej i maczamy ręce w wodzie i wygładzamy chleb. Posypujemy słonecznikiem i przyciskamy do ciasta by się przykleiło do niego.


Nie przejmujcie się tym. Nacinamy nożem w poprzek na skos. Do pieca wkładamy czarną blaszkę z wodą i nastawiamy piec na 2stopni góra i dół. Przenoszę chleb bardzo delikatnie, wstawiam do piernika nagrzanego do 2stopni, piekę minut a następnie zmniejszam temperaturę do 1i piekę kolejne minut. A ty – jaki chleb lubisz najbardziej?


Chleb wyjmuję z blaszki i papieru i studzę na kratce. Dla mnie pieczywo to smak, to zdrowie, to przyjemność jedzenia. Każdy ma swój ulubiony przepis na coś. Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami.


Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty