środa, 25 października 2017

Ciasto na wloska pizze

Idealne i cienkie ciasto na pizzę, z małą ilością drożdży, z klasycznymi grubszymi brzegami, lekko chrupiącymi, ale miękkimi. To ciasto nie ma sobie równych! Mam jeszcze jedno pytania, czy jezeli chcem zostawić ciasto na następny dzień to robię cały przepis, włącznie z wyrastaniem ciasta, czy tylko zagniatam składniki i wkładam do lodówki i ono wyrośnie sobie w lodówce.


A także kilka pora które pozwolą Wam osiągnąć w domowych warunkach rezultat jak z włoskiej pizzerii. Ponieważ to właśnie odpowiednie ciasto oraz dobry sos, stanowią bazę pizzy i decydują o jej ostatecznym smaku. Jak widać na zdjęciu – układam luźno obok siebie niewielkie porcje wędliny, sera mozarella, sera żółtego, piórka cebuli, plastry pomidorów i całe oliwki. Ciasto najpierw smaruję niewielką ilością sosu pomidorowego.


Na wierzchu lądują różnego rodzaju zioła – na zdjęciu widać pizzę posypaną rozmarynem. Formujemy kule, rozpłaszczamy je i rozciągamy ciasto (najlepiej bez użycia wałka) na cienkie, okrągłe placki (wielkości około cm.). Układamy na specjalnych (lub zwykłych) blaszkach, które lekko spryskujemy oliwą. Zostawiamy delikatnie grubszy rant. Sos dzielmy na części i smarujemy nasze pizze - pozostawiając wolne ranty.


Ciasto na wloska pizze

Przygotowanie idealnego ciasta na pizze zajmuje nawet do kilkudziesięciu godzin – ja podam Wam najbardziej optymalny przepis. Dodatkowo, opiszę piec do pizzy, który na stale zagościł w mojej kuchni i szybko jej nie opuści. Przypuszczam, że większość imprez ze znajomymi będzie opierała się na przygotowywaniu domowej pizzy! Sładniki ciasta do pizzy.


Farina – To jest właście klucz do najlepszego ciasta do pizzy jakie można przygotować w domowej kuchni i wypiec w piekarniku. Mąka ta jest bardzo drobna, ma charakterystyczną konsystencję i już na pierwszy rzut oka różni się od mąki pszennej dostępnej w polskich sklepach. Uwielbiam ciasto do pizzy na drożdżowym zaczynie, ale rozumiem, że nie każdy chce czekać do następnego dnia, aż ciasto wyrośnie. Przedstawiam więc przepis na klasyczne ciasto bez nocnego czekania, z którego otrzymacie pyszną pizzę na cienkim cieście jak z włoskiej pizzerii. Poniżej znajduje się receptura, którą zdobyłam w trakcie mojej kulinarnej podróży po Toskanii.


Oliwę dodajemy na samym końcu do wyrobionego wcześniej ciasta i ugniatamy dalej do momentu połączenia składników. Ta kolejność ma znaczenie – dzięki dodaniu oliwy na końcu ciasto po upieczeniu nabierze większej chrupkości. Wyrobione ciasto przykrywamy i odstawiamy na minut w ciepłe miejsce np. Wszystko wyrabiam robotem planetarnym z hakiem. Ręcznie masakra - robiłem.


Oto niezawodny przepis na ciasto na pizzę, wypróbuj go i ciesz się smakiem pysznej domowej pizzy! Zakłada się, że ciasto na włoską pizzę powinno być wyrabiane minimum minut. Najlepiej też, jeśli zrobisz to ręcznie. Ugniataj masę do momentu, w którym zrobi się gładka i elastyczna oraz przestanie się kleić. Gdy to się stanie, przełóż ciasto do miski i przykryj ściereczką, a następnie odstaw na ok.


Z okazji , że już jutro obchodzimy międzynarodowy dzień pizzy , prezentuje Wam oryginalny przepis na włoskie ciasto na pizzę oraz przedstawię Wam kilka bardzo ważnych porad i trików jak dobrze przygotować pizzę niczym jak z włoskiej pizzerii. Rolę główną w pizzy odgrywa dobre ciasto oraz sos. Teraz jestem na etapie zup ( mąż zdecydował się na zupna dietę) i koktajli owocowo-warzywnych. Przepisy, jak zrobić - Smaker. Na razie cieszy mnie to, że ok.


Jutro słynny sok z pietruszki. TM i zauważyłam, ze robie w nim coraz więcej. Napisz jak wyszła pizza i jaki sos dasz. Ja robiłąm tę pizze, jak dla mnie to duża porcja na dwie duuże pizze.


W oddzielnym naczyniu przygotuj sos pomidorowy – użyj do tego czosnek i pomidory. Na cienkim cieście rozłożonym na blasze układaj najpierw sos pomidorowy, a potem umyte oraz posolone świeże pomidorki. Włóż do piekarnika na 4-min.


Kiedy pizza będzie gotowa, pokryj ją pietruszką z moździerza oraz oliwkami. Większość uważa, że zrobienie dobrego ciasta na pizzę jest strasznie trudne. Też tak myślałem, ale pewnego dnia znalazłem przepis na idealne ciasto na pizzę i od tamtego dnia robię ciasto tylko z tego przepisu! Jedyną trudnością podczas robienia ciasto jest to zagniatanie, ponieważ potrzebuje dużo wysiłku, dlatego zawsze wyrabiam ciasto w robocie kuchennym.


Wybierz odpowiedni dla siebie przepis z wyselekcjonowanej bazy portalu przepisy. Pizza wyszła przepyszna! Kiedyś, parę lat temu robiłam ciasto na pizze ale wyszło okropne i się zraziłam i od tamtej chwili kupowałam gotowe spody, które nie zachwycały smakiem.


Dziś tak siadłam i sama nie wiem dlaczego zaczęłam szukać przepisu na włoską pizze ale na szczęście.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty