środa, 5 października 2016

Prosty przepis na chleb razowy

Wiem też, że sporo czytelników poszukuje najłatwiejszych przepisów i taki też jest dzisiejszy przepis na prosty chleb razowy. Czas na szybki i prosty chleb razowy. Sprawdź kaloryczność chleba razowego.


Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach?

Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego.


Witam serdecznie :) To będzie mój pierwszy chleb. W końcu się na to zdecydowałam, a powyższy przepis zdaje się dość prosty jak na początek. W związku z tym mam kilka pytań.

Czy jeśli chcę dodać do środka ziarna (np. słonecznika) lub otręby, to czy trzeba jakoś modyfikować skład? Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu. Bo z mojego na bank się nie da, nie jest lejące ale bardzo kleista i ciągnące:) Dzisiaj dodałam słonecznik, czarnuszkę, siemię lniane. Kolejny mam zamiar zrobić może z suszonymi pomidorami.


Przepis na ten chleb nie dość że jest bardzo prosty to chleb smakuje WYŚMIENICIE! Mój przepis jest prosty, chociaż przyznaję, że zanim go dopracowałam, siedziałam troszkę z kalkulatorem. Jako umysł ścisły, z kalkulatorem się nie rozstaję, nawet w kuchni.


Receptura na ten pyszny chleb żytni razowy jest poniżej, teraz wystarczy odrobinka cierpliwości i chlebek gotowy. Przepis na domowy łatwy chleb razowy jest wręcz idealny dla osób początkujących w kuchni. Kolejny bardzo smaczny i zdrowy chleb razowy z ziarnami: słonecznika, dyni, siemienia lnianego i czarnuszki.


Dziś zapraszam na rewelacyjny chleb razowy przygotowany na podstawie przepisu Kena Forkish’a. Procedury przygotowania chleba zostały odrobinę uproszczone przeze mnie i sprawdzone tak, aby każdy nawet początkujący piekarz mógł przygotować go samodzielnie w domu. Do wypieku tego chleba przyda się garnek żeliwny z pokrywką.


Bardzo zdrowy chleb razowy z dodatkiem wielu ziaren takich jak pestki z dyni, słonecznika, siemienia lnianego i płatków owsianych.

Szybki chleb bez zagniatania! I co ważne, zgodnie z Waszą prośbą taki zdrowszy, bo z dodatkiem mąki żytniej razowej, ale nadal na drożdżach, czyli wymarzony chleb dla wszystkich początkujących, niecierpliwców lub po prostu zabieganych. Ja ten chleb pszenno-żytni robię dość często ostatnio, bo przygotowanie zajmuje niewiele czasu, bochenek wychodzi spory i starcza na kilka dni.


Dodatek mąki pełnoziarnistej w proporcji pół na pół z mąką pszenną sprawia, że chleb jest bardziej zdrowy, ale nie traci nic ze swojej puszystości i miękkości. Poza tym, zwykły chleb codzienny :-). Prosty i bardzo smaczny chleb.


Nie wymaga on zbyt wiele pracy, do tego jest niezwykle smaczny. Podstawowy przepis wzbogaciłam o ziarna słonecznika, które dodałam do ciasta. Chleb domowy chrupiący - bardzo prosty przepis. Bez zakwasu, w zwykłym piekarniku. Możemy różne ziarna dodawać do.


Twój przepis, ponieważ w tytule napisane jest chleb żytni, na którym mi zależy. Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb. Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek. Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły.


Mam pytanko który z pani przepisów na chleby na zakwasie jest podobny w składzie do tego chlebka na drożdżach. Rodzince bardzo smakował i szukam odpowiednika dla tego chlebka. Upiekłam chleb prosty razowy ze strony przepis na chleb wyszedł rewelacyjnie. Czy już teraz mogę pięć wszystkie chleby na zakwasie czy zacząć od białych chlebów na zakwasie. Mój zakwas dniowy, wczoraj.


Niestety zdjęcia doczek Zobacz więcej. JustInka Obserwuj bloga Obserwujesz bloga JustInka in the kitchen.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty