środa, 19 października 2016

Domowy chleb na zakwasie żytnim

Od czasu wyhodowania zakwasu żytniego , piekę ten chleb przynajmniej raz w tygodniu. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz.


Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.

Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Ciasto na nim zachowuje się w inny sposób, na zakwasie żytnim chleb jest po prostu smaczniejszy, do tego siatka glutenu rozkłada się lepiej w cieście, a przecież na pięknych pęcherzykach chyba zależy każdemu #128578; Ale z zakwasu bezglutenowego można śmiało sobie wyprowadzić zakwas żytni w nowym słoiku.


Chleb pszenny z mąki typu 7różni się nieco od chleba, który jadam na co dzień czyli orkiszowego, pełnoziarnistego na zakwasie żytnim lub orkiszowym czy mieszanym. Duży wybór przepisów na chleb na zakwasie. Prosty chleb pszenny, chleb orkiszowy, chleb 1 żytni, chleb wiejski, chleb powszedni, chleb wieloziarnisty.


Domowe pieczywo na zakwasie. Ten chleb poprawił mi humor do końca dnia, choć niewiele już go zostało (a dzisiaj ciągnie się i ciągnie!).

Od kilku dni zmagam się z chlebem na zakwasie, raz za twarda skórka, raz za suchy, raz za mokry, a tu nagle bochenek w sam raz! Chleb na zakwasie z tego przepisu nie wymaga wiele zachodu, specjalnych maszyn, miksera i długiego wyrabiania. Masz ochotę na barszcz czerwony, ale nigdy nie słyszałaś o zakwasie buraczanym? Mój chleb na zakwasie jest pieszczony około godz.


Pamiętam swoje przemyślenia odnośnie zakwasu, zanim poznałam tajniki jego hodowli. Zrobienie domowego zakwasu wydawało mi się czymś nieprawdopodobnie trudnym i skomplikowanym. Uważałam, że jego wykonanie jest niczym mitologiczne syzyfowe prace, przynoszące jedynie wysiłek.


Z tej okazji przygotowałam ciemny chleb pszenno-żytni na zakwasie. Bardzo prosty chleb pszenny z dużą ilością żytniego, razowego zakwasu. Nie wymaga wcześniejszego przygotowania zaczynu, wystarczy sam aktywny zakwas.


Dzięki tak dużej ilości zakwasu chleb jest cięższy, ciemniejszy i bardziej chlebowy :). Na podwórku afrykańskie lato, a ja na przekór wysokiej temperaturze uruchomiłam piekarnik, aby wypróbować zakwas żytni, który “hodowałam” przez ostatni tydzień. Chleb żytni razowy na zakwasie, w całości przygotowany z ekologicznej mąki żytniej razowej, bez dodatków. Przygotowany specjalnie dla tych, którzy cenią czysty smak chleba razowego lub ze względów zdrowotnych poszukują chleba zrobionej tylko z mąki z pełnego przemiału, bogatej w błonnik pokarmowy.


Unsubscribe from Słodki Blog? Taki chleb z mąki żytniej przed pieczeniem można posypać dowolnymi ziarnami. Przepis na prosty, żytni chleb wypiekany na domowym zakwasie.

Najbardziej ceniony jest chleb żytni na zakwasie. Poza tym pozwala zachować cenne składniki, które są wrażliwe na wysoką temperaturę. Taki domowy chleb najlepiej smakuje na drugi dzie. Rozgrzewamy piekarnik do 2st i kładziemy ciasto na samym spodzie. A przepis na chleb żytni mam w planach dodać niedługo na stronę, ale jeśli Ci się śpieszy to napisz do mnie, prześlę Ci na maila.


To jeden z powodów, dla których go uwielbiam. Oczywiście można próbować i modyfikować przepisy i dodawać zakwas dokarmiany inną mąką. Ilość dodanego zakwasu w przepisie na chleb jest najczęściej mała.


Chleb ma miękki miąższ z dużą ilością ziaren słonecznika, sezamu i siemienia lnianego oraz chrupiącą skórkę. Dzięki uprażonym ziarnom słonecznika i sezamu chleb uzyskuje lekko orzechowy smak. Siemię lniane wzbogaca smak chleba i nadaje mu kolor i dodatkowe wartości odżywcze. Jedyny sekret domowego pieczenia chleba na zakwasie jest taki, że musicie być cierpliwi i musicie dać sobie czas na obserwowanie tego jak zachowuje się ciasto, jak działa piekarnik, czy jaka.


Wita Nas z rana i często mówi dobrej nocy :) nie ma to jak zapach świeżo upieczonego chleba w domu. Czy ten zaczyn ma sens i jutro coś mi wyjdzie, jak do reszty procesu dodam mąkę pszenna T75 czy lepiej zrobić od nowa zaczyn? Dla jednych to był zakalec, dla drugich cecha domowego chleba. Chciałabym upiec prosty chleb pszenny na zakwasie żytnim.


W przepisach, które znalazłam używa się mąki typ 650. Czy może mi Pani coś doradzić. Prosty chleb na zakwasie”? Jak zmodyfikować przepis np.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty