wtorek, 18 października 2016

Dlaczego gofry przywierają do gofrownicy

Co zrobic, gdy gofry przyklejają się do gofrownicy? Gofrownica jest nagrzana, lekko smaruję olejem i wylewam ciasto, piekę około minut, bo gofrownica jest dośc słaba. Wcześniej było normalnie. Chrupiące gofry o delikatnym smaku - idealne na ciepłe śniadanie. Z porcji wychodzi 8-gofrów min łatwe tanie.


Dodane przez dobrysmaczek w: Tylko o kuchni.

Te tanie z marketow są do bani, robia gabczaste i miękkie gofry. Wczoraj zakupiliśmy sobie gofrownicę i postanowiłam na dzisiejsze śniadanie przyrządzić pyszne, kolorowe gofry. Ciasto zrobiłam według przepisu dołączonego do urządzenia i nie wiem, czy to coś z ciastem nie tak, czy to kwestia braku wprawy.


Od razu mówię, że wypróbowałam. Szukasz sprawdzonego przepisu na gofry? Należy dobrze ubić pianę z białek i stopniowo dodawać przesiane składniki.


Użyj mąki pszennej, jak i pełnoziarnistej czy kokosowej! Sprawdź nasze przepisy na Polki. Nie ma się co dziwić ilości dodatków – gofry przyjechały z Niemiec i kilka miesięcy na półce muszą wytrzymać.

Podobny skład do tych opisanych wyżej mają również gotowe ciasta na gofry. Nie daj się zwieść pozorom – do takiego proszku musisz dodać mleko, olej i wszystko zmiksować. Moje gorfy tak przywarły do gofrownicy (mimo iż wcześniej natłuściłam ją olejem), że gdy ją otworzyłam , gofry rozdwoiły się.


Ciasto musiałam zeskrobywać, a gofrownicę odmaczać w wodzie. Dlaczego tak się stało, czy coś zrobiłam nie tak? Przywieraniu ciasta zapobiega również zawarty w nim tłuszcz – w zależności od przepisu może to być masło, olej lub olej kokosowy.


Czas pieczenia gofrów bywa różny, w zależności od modelu gofrownicy i tego, jak szybko się nagrzewa. Dobrze wypieczony gofr powinien być chrupiący i złocisty. Dla bezpieczeństwa przy pierwszym użyciu posmarowałam powłokę olejem, ale przy drugim użyciu nie robiłam tego i gofry fantastycznie odeszły nie przywierając do powłoki. Gofry (idealne do słabej gofrownicy) 157. Apetyt na gofry dopada mnie często późnym wieczorem, wtedy z szafki wyciągam gofrownicę i piekę chociażby z połowy porcji, tylko dla nas, na zabicie łakomstwa.


Wiem, że Wy też lubicie gofry i wiem również z Waszych komentarzy, że macie duży problem ze. Nalesniki przywieraja do patelni. Pyszne i sprawdzone gofry z gofrownicy. Do ciasta dodajcie cukru i soli wg uznania.


Pamiętajcie, żeby cukru nie dodać za dużo, bo ciasto może się przypalić. Uwaga co do gofrownicy: wiele osób skarży się, że gofry nie są wystarczająco wypieczone. Gofry z tego przepisu mają chrupiący wierzch zaś w środku ciasta są gładkie, kremowe i wilgotne.


Nawet po wystygnięciu mają wspaniałą teksturę.

Jednak się nie martw na zapas - są tak pyszne że znikną z talerzy zanim zrobią się zimne. Możesz zacząć robić gofry już godzinę po przygotowaniu ciasta, jednak najlepiej będzie jeśli ciasto postoi w lodówce przez całą noc. Co do gofrownicy, to naczytałam się tutaj w komentarzach bardzo dużo.


Sama mam zwykłego noname coś ze smile w nazwie, 700. I jest ok, włączam ją przed zrobieniem ciasta, po każdym gofrze, jeszcze chwilę zamykam pustą, smaruję olejem, nie nalewam za dużo cista, bo by się wylało i gofry też są super. Przepisów na gofry jest naprawdę dużo, szukając tego idealnego przetestowałam kilka i znalazłam przepis na bardzo chrupiące, smaczne gofry. Do użycia ciasta na gofry potrzebujesz niemal takich samych składników, jak do przygotowania naleśników.


Przygotuj: jaja, wodę, olej, mleko, mąkę, proszek do pieczenia i cukier waniliowy. Tradycyjne gofry umiem zrobić. Tym razem chciałam zrobić gofry dietetyczne, no i wyszły dość smaczne, tyle,że kleją do gofrownicy- nie można ich wyjąć (tzn. pierwsze się jako tako udały, kolejne przywierały). Modyfikacja polegała na tym,że mąkę dałam razową, jajko bez żółtka i nie dodałam proszku do pieczenia. Sos chrzanowy do jajek:.


Teraz można już nalewać masę do gofrownicy. Gofry podawaj z dżemem, bitą śmietaną i owocami, cukrem pudrem lub syropem czekoladowym. Pierwszy przepis, podstawowy, na gofry lekkie, chrupiące z zewnątrz i puszyste w środku.


Składniki wystarczy zmiksować i można już smażyć gofry. Drugie, równie pyszne, które można zrobić bez dodatku proszku do pieczenia (jeśli komuś bardzo na tym zależy), bo puszystości dodają im ubite białka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty