środa, 14 stycznia 2015

Chleb z maszyny na świeżych drożdżach

Moje (chyba) trzecie podejście do ciasta drożdżowego z maszyny do chleba. Ciągle miałam problemy z proporcjami, raz nawet musiałam ratować ciasto i przekładać je do zwykłej formy, bo zaczynało uciekać Zobacz więcej. Piękny, chrupiący chleb na drożdżach.


Na blacie kładziemy dużą miskę, w której mieszamy ciepłą wodę z drożdżami i solą. Oetkera, z Cykorii trzeba dać paczki) ewentualnie 1g ziaren (słonecznik, sezam, siemie lniane, pestki dyni - jeden rodzaj lub mieszane) z tych proporcji wychodzi chlebek o wadze ok. Chleb pieczemy na programie “pieczywo razowe” (u mnie program nr 3). Po upieczeniu wyjmujemy z foremki i studzimy na kratce.


Pilnujcie, żeby drożdże były świeże (w sensie dobrej jakości), bo na starych drożdżach chleb Wam nie wyrośnie. Jeśli w czasie wyrabiania ciasto klei się do rąk, starajcie się pracować rękami, żeby je odkleić, a nie dosypywaniem zbyt dużej ilości mąki, bo kromki będą się kruszyć. Dodane przez Pistacja w: Tylko o kuchni. W takiej maszynie można zastosować każdy przepis na ciasto wymagające wyrabiania.


Przepis na prosty chleb z automatu. Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Ja piekę w maszynie z Lidla. Chleb piekę 330ml maślanki 1jajko 2łyżki oliwy czsem 1łyżeczka octu 330g mąki chebowej pszennej. Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach.


Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży. Lista przepisów na chleb żytni z automatu na drożdżach z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować! Rozwiń i czytaj przepis : Zobacz więcej.


Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Obżarciuch. Upieczony chleb ostudzić na kratce. W misie maszyny umieścić najpierw płynne składniki, potem sypkie, w tej kolejności : sól, cukier, masło, mąkę, a na końcu drożdże. Nastawić program zagniatanie z wyrastaniem. Z wyrośniętym ciastem postępować tak, jak w dalszej części przepisu.


Chleb Z Maszyny Na Świeżych Drożdżach - informacje, zdjęcia, materiały video. Ponieważ czas przygotowania takiego chleba żytniego na drożdżach jest znacznie krótszy, niż na zakwasie, dlatego też zazwyczaj wybór padał na drożdże. Z wygody, smaku i szybkości.


W tym miejscu chciałam jeszcze powiedzieć co nieco o drożdżach. Kilka razy natrafiłam na teorię, że drożdże piekarnicze są niezdrowe. Automat nastawiamy na program szybki podstawowy chleb biały czas ok 2:10. W piekarniku Do miski wsypujemy mąkę, olej, sól, dodajemy letnią wodę i rozmieszane z cukrem drożdże. Urabiamy ciasto przez minut, ma być dobrze wyrobione, elastyczne.


Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. A na dobry początek przepis podstawowy na prosty, zwykły chleb z maszyny. Chleb zrobiłam na bazie mąki chlebowej (typ 750), ale możecie również zrobić ze zwykłej pszennej (typ 550), dodałam wodę i jajko, dlatego chleb jest lekko tostowy i delikatny. Robiłam już wiele chlebków, ale ten jest wyjątkowo pyszny i można go dowolnie modyfikować.


Ja zrobiłam ze świeżych drożdży, pół na pół zwykła mąka pszenna z mąką pszenną pełnoziarnistą, z dodatkiem płatków owsianych i suszonych pomidorów. Podwójna porcja Wyszedł perfekcyjnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty