piątek, 9 stycznia 2015

Ile piec chleb na drozdzach

Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach. Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący. Przepis jest dobry dla początkujących, choć ogólnie pieczenie chleba nie jest trudne. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży. W trakcie pieczenia czasem zmniejsza się temperaturę lub zmienia ustawienia piekarnika.


Zdarza się też, że po wstępnym pieczeniu wyciąga się chleb z formy i wrzuca bezpośrednio na blachę, aby podpiec go z drugiej strony.

Pyszny chleb z chrupiącą skórką. Warto piec w domu chleb, bo smakuje o wiele lepiej niż ten ze sklepu, nawet lepiej od tych droższych chlebów. Sami decydujemy jakie dodatki chcemy dodać. Chleb na drożdżach przyda się akurat w sezonie grillowym. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby.


Chleb wsuwamy dopiero, jak piekarnik będzie nagrzany! Każdy piekarnik jest inny i trzeba znać swój, żeby dobrze piec. Generalna zasada w piekarnikach nowoczesnych jest taka, że chleb powinno się piec na dolnej szynie, ale ja robiłem różnie – ważne, żeby było to raczej w dolnej połowie piekarnika, żeby się nie spiekł od góry.

Ciebie na chlebek orkiszowy drozdzowy z orzechami. Pięknie Ci wyrosl,tylko zastanawia mnie jedno-dlaczego pieklas go tak krotko,25min? Ile zazwyczaj piecze sie chleb na drozdzach?


Chleb samodzielnie pieczony w domu do niedawna kojarzył mi się głównie z wypadami w góry do dalszych krewnych, gdzie z własnej roboty składników chleb przygotowywała najstarsza starowinka z całej rodziny ;) Gruba kroma swojskiego chleba z domowym masłem to jedno najfajniejszych wspomnień. Chleb pszenny z małą domieszką ciemnej mąki żytniej, z dodatkiem kminku. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Chleb do wykonania w ciągu jednego dnia, na małej ilości drożdży ale z długim czasem fermentacji (godzin). Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?


Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.


Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Dzisiaj publikuję obiecany przepis na chleb Chleb, który udało mi się zrobić to żytni na drożdżach z ziarnami: siemienia lnianego, słonecznika i dyni swoim smakiem zachwyca! Czuć w nim prawdziwą domow Zobacz więcej. Moje Małe Czarowanie Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Moje Małe Czarowanie.


Chleb żytni Był czas, że chleb żytni piekłam w domu kilka razy w tygodniu.

Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie. Jeśli czasem spieszy mi się jak zwykle z wszystkim i ciasto wyrasta tylko chwilę albo nawet wcale, w czasie pieczenia chleb pęka ale moim zdaniem to tylko dodaje mu uroku :) Pilnujcie, żeby drożdże były świeże (w sensie dobrej jakości), bo na starych drożdżach chleb Wam nie wyrośnie. Piec w piekarniku nagrzanym do 2stopni C przez - minut. Po upieczeniu dokładnie wystudzić na kratce. Nie kroić gorącego chleba, gdyż zdeformujemy go i skórka będzie się oddzielać.


Zobacz również: chleb pszenno-żytni na zakwasie. Dodane przez oliwia_winna w: Tylko o kuchni. Hmm to by było na tyle w kwestii uwag co przychodzi mi do głowy. Jeśli jednak nie wyczerpałam tematu śmiało pytaj w komentarzach. Natomiast jeśli interesuje Cię przepis na chleb pełnoziarnisty na zakwasie to znajdziesz go w artykule Domowy chleb na zakwasie sprawdź, że łatwo zrobić da się!


Dodaj na początek mniej wody, niż podałem, a w razie gdyby wyszło zbyt sztywne ciasto, zawsze możesz jej dolać. Po najłatwiejszych pszennych bułkach przyszedł czas na pszenny chleb. Moim zdaniem również najłatwiejszy.


Robiłam go już dwa razy w ciągu ostatnich kilku dni - za pierwszym razem jeden bochenek, który jednak migusiem zniknął w paszczach domowników - za drugim razem już poszłam na całość i upiekłam z podwójnej porcji. Witam czy mogę zrobic cztery bochenki chleba z podwojonej porcji składników i piekąc w piekarniku dwa dac na jedna blachę a dwie na druga i czy można piec na np najniższym i środkowej części piekarnika. Boje sie jak bede piekla na najniższej części piekarnika to sie nie upiecze proszę o porade.


C, przykrywam bochenek folią aluminiową i tak dopiekam aż do czasu upłynięcia minut.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty