wtorek, 22 stycznia 2019

Przepis na chleb razowy z maszyny

CHLEB PEŁNOZIARNISTY RAZOWY (z maszyny) Codziennie piekę chlebki z maszyny korzystając ze sprawdzonych przepisów, które już zamieszczałam. Tym razem zmodyfikowałam odrobinę przepis na chleb pełnoziarnisty dodając do niego mąkę razową i ciut więcej wody. Przepis na prosty chleb z automatu.


Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne.

Chleb tostowy razowy (z automatu) Bogaty w błonnik chleb w pełni razowy, z dodatkiem świeżego, pachnącego masła i odrobiną miodu. Zdrowy chleb, idealny do tostów i grzanek. Dodane przez Kwantomanka w: Tylko o kuchni. Chciałam zapytać czy do przepisu na chleb z drożdży mogę dodać troszkę zakwasu dla uzyskania bardziej puszystego chlebka?


Czy lepiej nie kombinować i wybrać któryś z przepisów z zakwasem? Witajcie, Kupiłam ostatnio gotową mieszankę do wypieku chleba (1kg na bochenki chleba), do której dodaje się tylko wodę. Wszystko było ładnie pięknie, ale na następny dzień chleb był twardy jak skała.


Lubicie ciężkie, żytnie chleby?

Dzisiaj miał być wprawdzie chleb lekki, pszenny, ale zagapiłam się i nie miałam pszennej mąki. Zużyłam całą, którą miałam i dodałam inne składniki, tak więc powstał chleb pszenno-żytni razowy z domieszką. I to z przygodami, bo mi dzisiaj maszyna spadła z blatu na podłogę. Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza. Znajdziecie tutaj zarówno słodkie, jak i tradycyjne chleby.


Tym razem trafiłam na bardzo fajny chlebek z przewagą mąki razowej. Mimo, że mieszadła włożyłam dopiero po pół godzinie od włączenia maszyny chlebek ładnie wyrósł, a jego wspaniały zapach długo unosił się u nas w domu. Ja oczywiście troszkę zmodyfikowałam składniki - zmiany podaję. Do foremki wlać płyn, dodać tłuszcz, a następnie wsypać mąkę. W rogi nasypać cukier i sól, a na środek drożdże.


Chleb pszenno-żytni z maszyny - przepis - rybka_M - wielkiezarcie. Każdy ma swój ulubiony przepis na coś. Ja mam swój ulubiony przepis na prosty chleb z ziarnami. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny.


Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym!

Często prosicie o przepisy na chleby z maszyny, obiecuję, że na pewno się pojawią, tak samo, jak i porady dotyczące wyboru automatu do chleba (właśnie testujemy kilka) i cała masa innych porad z tym związana. A na dobry początek przepis podstawowy na prosty, zwykły chleb z maszyny. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb razowy z automatu. Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu.


Podzielę się moim przepisem na chleb z automatu, który mam od pół roku. Przez ten czas coś nie wysżło, coś nie do końca smakowało, ale i tak lepszy niż szklepowy. I wreszcie znalazłam swój smak, chlebek jest po prostu pyszny i bardzo prosty, nie wążę tylko wszystko na miarki. Znajdziesz tu proste przepisy na chleb na drożdżach - pszenny, żytni, mieszany, z dodatkami lub bez. Skorzystaj z przepisu na chleb razowy lub jasny.


Warto wiedzieć: razowy chleb z mąki żytniej jest uważany za najzdrowszy. Warto jednak pamiętać, że istnieją różne rodzaje chleba żytniego. Najbardziej ceniony jest chleb żytni na zakwasie. Macie jakies sprawdzone? Ja juz wypróbowałam kilka z książeczki dołaczonej do automatu, z netu, niestety na chlebów to gnioty i totalna porażka.


Największe porażki to chleby razowe, na których najbardziej mi zalezy. Chleby i inne przepisy - maszyna do chleba. Upiekłam go pierwszy raz i doszłam do wniosku, że jednak jest za mało razowy, troszkę zmodyfikowałam i wyszło mi to.


Zrobiłam wg własnych proporcji utrzymując stosunek wody do mąki 1:1. Pierwszy raz zrobilam chleb z maszyny na dosyć świeżym zakwasie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty