środa, 23 stycznia 2019

Sernik z rodzynkami moje wypieki

Delikatny sernik z jeżynami. Dzięki pieczeniu w kąpieli wodnej nie opada i zyskuje delikatną, omletową konsystencję, podobną jak w serniku japońskim. Można upiec go też tradycyjnie, bez kąpieli wodnej, sernik dalej będzie puszysty (choć już nie omletowy) a jego środek może opaść.


Olśniewająco piękny i wspaniały w smaku pomarańczowy sernik na zimno, na spodzie z włoskich ciasteczek florentynek. Nie jest to tradycyjny sernik jaki jadlam kiedys u babc czy u gosci ,niewiem niby okej jest ale jest za wilgotny , za niski , ale przede wszystkim jest nijaki w smaku,moze to zalezy do sera bo uzylam vitello z biedronki ktory przed upieczeniem byl o wielel epszy w smaku.

MOJE WYPIEKI I DOMOWE GOTOWANIE. Udostępnij na facebooku Udostępnij na Twiterze. Składniki: – kg sera na sernik z wiaderka lub dwukrotnie zmielonego twarogu półtłustego – 2g cukru – g cukru waniliowego – 1g masła – dużych jajek – łyżki mąki pszennej i. Jeden z moich ulubionych polskich serników.


Pyszne domowe kruche ciasto, cienka warstwa startych jabłek i doskonała masa serowa. Warstwy sera i jabłek doskonale się uzupełniają. Posmakowała nam od pierwszego kawałka. Piekłam także w wersji z rodzynkami i whiskey i.

Bułeczki drożdżowe z budyniem można przygotować na wiele sposobów, ja skusiłam się (tak, wiem, znowu) na popularne ślimaczki. Puszysty sernik na białkach, z pysznym kruchym ciastem. Do upieczenia ciasta potrzebować będziecie ogromnej ilości białek! Moje drugie zmierzenie się z sernikiem krakowskim = właśnie wyjęłam z piekarnika i jestem dumna sama z siebie.


Stwierdzam, że jakość składników ma kolosalny wpływ na sernik. Sernik wygląda pięknie, pachnie cudownie. Kupiłam ser tłusty z małej rodzinnej wytwórni (ekologicznej). W składzie tylko mleko i kultury bakterii.


Uwielbiam tradycyjne serniki, od dawna miałam ochotę na taki swojski, z rodzynkami, skórką, z mielonego twarogu. Poczyniłam ten, rodzina chwali, mi też smakuje, ale jednak nie ma takiej konsystencji jak Twój na zdjęciu. Jest bardziej wilgotny, ale bardziej sypki, ten na zdjęciu wygląda na zwarty. Rodzynki namaczamy w ciepłej wodzie, a następnie odciskamy je z wody i obsypujemy mąką pszenną, żeby nam podczas pieczenia nie opadły na spód sernika.


Do białek dodajemy szczypty soli i ubijamy je na sztywno (łopatki miksera przed ubijaniem muszą być czyste). Jak nadchodzi weekend trudno marzyć o czymś innym. Skoro można spełniać swoje marzenia, czemu nie?


Waniliowy sernik, warstwa solonego karmelu i popcorn.

Jednak uwielbiam przeglądać wypieki Pani Doroty :) i od długiego czasu oglądam tą stronkę. Jestem osobą, która nie lubi stać przy tzw. Podziwiam, i się oblizuję. Są przepyszne, pięknie wyglądają, i są. Ostatnio robiłam podobny sernik do tego, ale z musem malinowym i na kremówce właśnie, więc wkleję (maliny poniżej zastępujemy truskawkami, wykonanie identyczne, choć truskawek nie trzeba przecierać): Maliny, sok z cytryny i cukier umieścić w garnuszku.


Podgrzać i zagotować do rozpuszczenia się cukru, zdjąć z palnika. Jakie polecacie ciasto z mascarpone na święta? Dodane przez kasia8w: Tylko o kuchni.


Z sera mascarpone można zrobić cały sernik. Sama pyszna masa serowa z rodzynkami i kandyzowaną skórką pomarańczową. Polecam piec sernik w kąpieli wodnej, aby pozostał równy, ale nie jest to konieczne. Jeśli chcemy upiec sernik bezglutenowy to należy zrezygnować z likieru.


Dwukolorowy sernik z zieloną herbatą matcha oraz dodatkiem malin. Piękne kolory i subtelny, bardzo delikatny smak herbaty matcha. Miałam w letnich planach więcej wypieków z czarną porzeczką, jednak jej cena w UK jest zawrotna (około zł za 1g), że w tym roku ograniczę się niestety do jednego sernika. Podobno legendarny sernik z Poznania, z Cafe La Ruina.


Jeśli kiedykolwiek będę odwiedzała Poznań, na pewno zajdę i skosztuję w oryginale :-). Tymczasem, zapoznajcie się z przepisem na pyszny sernik z dużą ilością pulpy z mango. Kremowy, delikatny, wyborny. Nie ważne czy ma ochotę na sernik, czy szarlotkę, następny na liście jest tort bezowy i taki właśnie będzie kolejny jej wypiek. Moja wersja jest akurat z rodzynkami, ale często tez do sernika dodaję żurawinę suszoną,.


Robię wg przepisu na blogu Moje Wypieki. Tradycyjny sernik pieczony bez ciasta. Przepis na puszysty sernik bez spodu. Jest wilgotny, puszysty, delikatny, a do tego łatwy i szybki do przygotowania. Można przygotować go na klasycznym twarogu, twarogu z wiaderka lub quarku.


Można wzbogacić jego smak dodając startą skórkę z pomarańczy, rodzynki lub ulubiony aromat. Katarzyna Czerniawska Obserwuj bloga Obserwujesz bloga o-smaku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty