niedziela, 12 lutego 2017

Najprostsze naleśniki

Jeżeli jednak chcesz poddać naleśniki dalszej obróbce (np. zapiekać albo użyć do krokietów), to wystarczy że będą ledwo przyrumienione. Jest mnóstwo przepisów na naleśniki, czy z mąką, czy bez, ale jeden bije wszystkie inne na głowę: najprostsze naleśniki – tylko składniki. Do tego bardzo zdrowe i bezglutenowe.


Weź tyle bananów, najlepiej bardzo dojrzałych, ile dużych jajek. Ulubiony przepis czytelników! Dzięki dodatkowi wody gazowanej naleśniki są bardziej delikatne.

Jeśli mamy czas, ciasto można przygotować pół godziny wcześniej, aby odpoczęło, ale nie jest to konieczne i naleśniki można od razu smażyć po zmiksowaniu składników. Naleśniki wyjdą również ze zwykłą wodą. Przekąski Najprostszy przepis na bób. Już od jakiegoś czasu chodziły za mną indyjskie smaki. Gdy wspominam Keralę, to pierwszą myślą jest śniadanie w Verkali, w niewielkiej knajpie na klifie.


Słońce, widok na cudowne morze i zapachy. Brakuje mi tu ich kuchni, przypraw i owoców. Dzisiaj najprostsze naleśniki gryczane z kaszy.

Z ciasta spokojnie można zrobić też placuszki, więc myślę, że się Wam spodoba;) U mnie to najczęściej sposób na szybkie odżywcze śniadanko –jako, że są banalnie proste i sprawne do zrobienia, ale spokojnie sprawdzą się o każdej porze dnia, także jako przekąska na wynos do pracy czy do szkoły, jak i na kolację czy w roli. Akurat gotowałam w parowarze zielone szparagi, więc na „gorąco” zawijałam szparaga i „rąbałam”. Ja, która nie przepadam za naleśnikami zjadłam w ten sposób szt. Teraz nie mogę się ruszyć.


Aha, chyba mam mniejszą patelnię, bo wyszło 21szt. Mąż jeszcze nie wrócił z pracy, więc jak dostanie naleśniki będzie w szoku. Prawie w każdą niedzielę smażę naleśniki, zazwyczaj są to różne naleśniki (w zeszłym tygodniu smażyłam bezglutenowe z kaszą jaglaną), dzisiaj usmażyłam najprostsze, od takich zaczynałam moją przygodę z wegańskimi naleśnikami i dzisiaj chyba mogę powiedzieć że są najlepsze. Wczorajszy post zachwalający przeze mnie mąkę z ciecierzycy (link) aż prosił się o dodanie jakiegoś przepisu.


Stąd tez dzisiaj przygotowałam dla was naleśniki z cieciorki. Są bardzo proste w wykonaniu, lekko chrupiące i moim zdaniem smakują trochę jak masło orzechowe (szczególnie te bardziej przypieczone). Mają tez piękny, intensywnie żółty kolor. Ciasto na naleśniki - Przepisy. Na słono, na słodko, na zimno, na gorąco, zapiekane…!


Jednak jakiś czas temu, przez moje problemy jelitowe musiałam wyeliminować pszenicę ze swojej diety, a w tym najzwyklejsze naleśniki. Kombinowałam wiele razy z mąkami bezglutenowymi, mąką owsianą, żytnią i wychodziły świetnie. Czasami to co najprostsze okazuje się być trudne. Tajemnica smacznych naleśników tkwi jedynie w proporcjach składników !

Zapraszam na przepis gdzie nie prawdą jest że pierwszy naleśnik nie wychodzi ! Niektórzy twierdzą, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, u mnie z tym różnie, czasami lubię jeść owoce do południa, innym razem jem “normalne” śniadania. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga PaleoLife. Lubię naleśniki bez względu na porę roku.


Czasem z twarożkiem, czasem z dżemem, a czasem z prażonymi jabłkami. Jadam też ze szpinakiem i fetą, czy posiekanymi warzywami, z kapustą i grzybami itd. Wariacji jest nieskończona ilość. A dzisiaj mam dla was przepis dziecinnie prosty, na naleśniki, które zawsze wyjdą. Rzeczywiście najlepszy sposób, to patelnię smarować słoninką.


Może za mało rozgrzewam patelnię. Ja zawsze robię na wodzie naleśniki. Całą tajemnicą udanych naleśników są placuszki cieniutkie i elastyczne. Jak zrobić takie naleśniki? Oto przepis na idealne ciasto naleśnikowe.


Co kilka dni dostaję pytanie o ciasto na naleśniki. Widzę, że trudno jest niektórym zrobić dobre ciasto na naleśniki, takie, które łatwo odkleja się z patelni i nie tworzy jakiś specjalnych problemów. Każde ciasto na naleśniki można zrobić w wersji pszennej oraz bez glutenowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty