piątek, 24 lutego 2017

Chleb swojski

Chleb swojski

Najlepszy swojski chleb, który jadłam to chleb według przepisu mojej chrzestnej. Przepis przekazywany jest z pokolenia na pokolenie. Mam ten zaszczyt, że teraz posiadam go ja:-) To prawdziwy swojski chleb, taki jak kiedyś piekły go nasze prababcie. Jest pyszny z chrupiącą skórką, zawsze wychodzi, polecam! Odstawić do wyrośnięcia.


Potem dodać resztę mąki i wyrobić ciasto. Make wsypujemy do miski wraz z ziarnami( mozna dac rozne rodzaje maki, razowa, przenna) Mleko podgrzewamy i rozpuszczamy w nim drozdze,wlewamy to na make i delikatnie mieszamy, dosypujemy sol, wlewamy wode i wyrabiamy ciasto. Ten przepis znalazłam na blogu Ale Smaki.


Chleb swojski - pszenno-żytni 474. Od dawna zbierałam się, żeby upiec chleb z ziemniakami. Ten wyszedł bardzo smaczny, choć skórka była zbyt gruba (ale to pewnie kwestia pieczenia).


Polecam do Zobacz więcej. Znajdź przepis na chleb, który łatwo upieczesz w swojej kuchni. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz.


Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Odpowiedz na ten komentarz.


Niestety, też kiedyś walczyłam z temperaturą w domu, w końcu znalazłam miejsce gdzie suszy się pranie, znacznie cieplejsze niż kuchnia. Choć zimą też chleb rusza do góry przy kaloryferze. Wspaniały chleb, najsmaczniejszy chleb na zakwasie, jaki do tej pory upiekłam. Jest pracochłonny, ale warto poświęcić mu czas. Ma chrupiącą skórkę i soczysty, miękki miąższ.


Czasem się zdarza, że chleb rumieni się szybciej (nie pytajcie dlaczego, nie wiem), wówczas przykrywam go folią aluminiową by się nie spalił. Leczy, przynosi szczęście, chroni przed wróżkami, a nawet sprawia, że ludzie uświadamiają sobie własne błędy. Wyrób firmy GS Żukowo o nazwie G. Swojski krojony został przypisany do kategorii razowe (ciemne).


Mestemacher pumpernikiel Mestemacher pumpernikiel. Koszyki należy obficie obsypać mąką, a foremki albo natłuścić i oprószyć bułką tartą albo wyłożyć papierem. Przedstawiam mega swojski chleb na własnym zakwasie. W filmie znajdziecie jak przechowywać zakwas, jak zrobić ciasto na chleb jak i samo pieczenie chleba oraz przechowywanie chleba.


C, przykrywam bochenek folią aluminiową i tak dopiekam aż do czasu upłynięcia minut. Prawdziwy swojski chleb Każdy z nas przepada za dobrym chlebem, a szczególnie gdy jest to chleb robiony własnoręcznie. Witam, upiekłam już kilka chlebów z tej strony, głównie na zakwasie bo on mnie aktualnie fascynuje.


Chleb swojski

Równiez upiekłam kilka modyfikacji, np. Wyrażam zgodę na używanie przez Grupę OLX sp. SMS) przez Grupę OLX sp. Chrupiący, świeży, domowy chleb… marzenie, prawda? A gdyby tak można było upiec przepyszne bochenki i mieć go zawsze pod ręką?


Z tym przepisem to naprawdę możliwe:) Przygotowanie tego chleba zajmuje nie więcej niż godziny, z czego “czystej pracy” jakieś minut, reszta to czekanie na wyrośnięcie ciasta oraz pieczenia. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Mam odpowiedź już dziś, bo właśnie wyjęłam chleb z piekarnika.


Może to kwestia tego, że otręby go trochę mocniej nawilżyły. W tym czasie kiedy chleb piekł się w piecu w izbie musiał panować spokój a zarazem cisza, ponieważ chleb mógł opaść. Po upieczeniu wyciągano go na stolnicę lub stół, przemywano go wodą i nakrywano lnianą ściereczką.


Kalkulator kalorii - sprawdź ile kalorii zawierają twoje posiłki. Tabele kalorii, wartości odżywcze, kalorie produktów, kcal, białko, węglowodany, tłuszcz, tabela kalorii. Porcja starcza na dwie keksówki 34xcm.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty