poniedziałek, 6 lutego 2017

Prosty chleb bez drożdży

To mój pierwszy chleb jaki upiekłam w życiu :D! Może nie jest super piękny, ale meega pyszny;P Zatem rozpoczynam experyment – swój własny chleb ! Chleb bezglutenowy bez drożdży. Wiem, że jest sporo takich osób bo wiele razy dostawałam prośby o chleb bezglutenowy bez drożdży!


Najlepsze chleb bezglutenowy i bez drożdży jaki jadlam – smakuje niemalże jak normalny! Byłam zmęczona tymi gliniastymi chlebami na zakwasie, przestalam jeść już chleb z rozpaczy, a tu taka perełka. Dziękuję za ten przepis! Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb. Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek.


Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły. Dodane przez oliwia_winna w: Tylko o kuchni. Bezglutenowy chleb gryczany jest niezwykle prosty w wykonaniu. W trakcie jego przygo Zobacz więcej. Tedi Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Turkusowa Kropka.


Nie kupiłam na weekend chleba z. Super szybki chleb bez drożdży Postanowiłem zrobić dość nietypowy chleb. Bez drożdży, za to z proszkiem do pieczenia i sodą oczyszczoną. Kategoria: chleby na drożdżach. Piekłem już dwa razy ten chlebek w temp 200ºC przez godz ale po min mi się góra chleba przypalała to nakryłem folią aluminowąi piekłem do końca.


Po wyjęciu z formy chleb nie jakiś mokry jakby był surowy. Jeśli używamy suchych drożdży (instant), składniki wymieszać w dużej misce i odstawić przykryte spożywczą folią na 8-godzin w temperaturze pokojowej. Prosty chleb na drożdżach.


Dla początkujących w kuchni, nie ma obaw, że nie wyjdzie. Banalnie prosty, wystarczy pomieszać składniki i dobrze ugnieść, by bochenek był zwarty po upieczeniu. Chyba nic nie smakuje lepiej w pochmurny poranek niż ciepły, domowy chleb. Najlepiej kroić kiedy już całkowicie ostygnie.


Białka rozdzielić od żółtek. Do tej masy dodać ubite białka (nie ubijać wcześniej, żeby nie opadły) i powoli mieszać aby masa. Madame Edith Obserwuj bloga Obserwujesz bloga madameedith. Przepis jest bardzo prosty Zobacz więcej.


Trudno się temu dziwić, gdyż jest bardzo zdrowy i bardzo łatwy w przygotowaniu. Już jakiś czas temu padło na blogu pytanie o chleb bez drożdży. Muszę przyznać, że dłużej się musiałam nad tematem zastanowić. Jest to chleb bez grama drożdży, na rozczynie dwunastogodzinnym, z dość dużą ilością mąki żytniej. Mimo, że sama mam na blogu kilka chlebów na zakwasie lub płaski chlebek bez drożdży, to wiem, że nie każdy je lubi, a w sferze marzeń nadal pozostaje miękka bułeczka.


Postanowiłam więc opracować prosty przepis na śniadaniowe bułki bezglutenowe bez drożdży, jaj i nabiału. Możecie przygotować go wyłącznie z bezglutenowych ziaren. Możecie dodać nasiona chia, nasiona konopii, babki płesznik, kiełki albo ulubione bakalie. Delikatnie lepki w środku, z ładnymi dziurami, z dodatkiem wielu ziaren: słonecznika, dyni, sezamu i siemienia lnianego. Bardzo prosty w wykonaniu, szybki, bez zagniatania.


Składniki wystarczy wymieszać łyżką. To mój ulubiony, super prosty przepis na chleb na drożdżach instant. Piekę go według przepisu na uniwersalne ciasto drożdżowe na pizzę. Ten niezastąpiony przepis wykorzystuję tez do innych wypieków na słono. Najpopularniejszy chleb w Indiach - naan.


Jakoś tak mam, że chleby formowane, wyrastające w koszyku i wielokrotnie składane w procesie wyrastania, smakują mi bardziej, niż te, które cały czas rosną w jednej formie. Kształtowanie chleba jest możliwe także przy tych pieczonych jedynie na drożdżach. Jeśli czasem spieszy mi się jak zwykle z wszystkim i ciasto wyrasta tylko chwilę albo nawet wcale, w czasie pieczenia chleb pęka ale moim zdaniem to tylko dodaje mu uroku :) Pilnujcie, żeby drożdże były świeże (w sensie dobrej jakości), bo na starych drożdżach chleb Wam nie wyrośnie. Bez mąki, bez drożdży i zakwasu.


Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego.


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb bezglutenowy bez drożdży.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty