środa, 1 lutego 2017

Chleb pszenny na drożdżach

Chleb pszenny na drożdżach

Znajdziesz tu proste przepisy na chleb na drożdżach - pszenny, żytni, mieszany, z dodatkami lub bez. Skorzystaj z przepisu na chleb razowy lub jasny. Chleb pszenny na suchych drożdżach może smakować jak najlepszy chleb wiejski. Ważne jest, by nie dawać za dużo drożdży oraz użyć zamiast mąki pszennej tortowej czy też mąki pszennej do pizzy, właśnie mąkę pszenną chlebową.


Chleb pszenny na drożdżach

Chleb wychodzi wówczas ciemniejszy i bardziej wytrawny. Pierwszy raz pszenny na drożdżach, bo zawsze żytni na zakwasie. Ten chleb to jakiś obłęd! Pieknie pachnie, chrupiąca skórka jak nigdy, mieciutki sprężysty środek.


Najlepszy chleb jaki jadłam! Prosty przepis na pyszne białe pieczywo. Podwójne wyrastanie poprawia strukturę i smak chleba. Składniki: Mąka pszenna 5- kg Oliwa z oliwek -1-2.


Reasumując- mąka, woda, drożdże, sól i trochę cierpliwości, aby chleb każdemu się udał. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Pieczenie chleba i inne potrawy. Chleby pieczone na drożdżach same w sobie są na pewno bardziej niż te na zakwasie, można sobie poradzić w ten sposób, że dodaje się np. Natomiast nie powinien być twardy. Pszenne chleby na drożdżach mają to do siebie, że wysychają dość szybko.


A co do najlepszego to kwestia smaku i gustu. Ja średnio lubię chleby na zakwasie. I nawet nie jestem wyjątkiem, jest sporo osób, które preferuje pszenne pieczywo na drożdżach. Najpierw chciałam wypróbować inny przepis na chleb pszenny, ale po obejrzeniu filmiku zdecydowałam się właśnie na niego. Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach.


Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący. Przepis jest dobry dla początkujących, choć ogólnie pieczenie chleba nie jest trudne. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży.


Taki bardzo prosty, zwyczajny chleb pszenny – zwłaszcza dla osób, które mają niewiele czasu na zabawy z zakwasem i innymi wyszukanymi przepisami. Ciasto przygotowuje się błyskawicznie, chleb bardzo szybko rośnie i na efekty nie trzeba długo czekać. Poniższy przepis zawiera kompletny sposób przygotowania chleba na drożdżach.


Chleb pszenny na drożdżach

Jeżeli planujesz zrobić chlebek na zakwasie, polecam przepis na chleb na zakwasie i przepis na zakwas. Chleb możemy upiec na samym zakwasie, jeśli jednak nie jesteśmy pewni jego mocy, możemy dodać lub łyżeczki suchych drożdży lub też jeśli mamy mocny zakwas, to pieczemy chleb na samym zakwasie. Z pszennym chlebem pieczonym na drożdżach jest jeden zasadniczy problem.


Nie trudno upiec chleb na drożdżach, ale trudno upiec chleb. Dodatek kefiru sprawia, że jest wilgotny i delikatny. Przepis na prosty i puszysty chleb pszenny pieczony na drożdżach.


To jeden z lepszych chlebów wypiekanych na drożdżach. Mój pierwszy chleb upieczony…ze względu na brak profesjonalnej kuchni i zdezelowany piekarnik elektryczny (delegacja) wyszło rewelacyjnie. Domowy chleb pszenny ETAP 1: Do drożdży z cukrem dodajemy mąkę przesianą przez sito Masło roztapiamy, studzimy. Drożdże rozkruszamy do miski i łączymy z cukrem (rozcieramy je, aby zrobiły się płynne) Wlewamy wodę, mieszamy.


Dodajemy mąkę przesianą przez sito, sól i roztopione masło. Jeśli nie macie dość siły w rękach do wyrabiania ciasta, można użyć robota kuchennego ze specjalnym hakiem na niskich obrotach. Gdy upieczecie chleb raz, rozsmakujecie się w nim na zawsze. Po najłatwiejszych pszennych bułkach przyszedł czas na pszenny chleb.


Moim zdaniem również najłatwiejszy. Robiłam go już dwa razy w ciągu ostatnich kilku dni - za pierwszym razem jeden bochenek, który jednak migusiem zniknął w paszczach domowników - za drugim razem już poszłam na całość i upiekłam z podwójnej porcji. Przepis i sposób wykonania tego chlebka zamieściłam w artykule:“Domowy chleb na zakwasie – łatwo, zdrowo i smacznie” Jednak chciałam spróbować innego chlebka oraz poeksperymentować trochę z pieczeniem.


Ja jak zwykle mam problem z tym całym nacinaniem, ale za setnym razem może wyjdzie ;). Niemal rok temu na profilu Fb ChilliBite pokazywałam krok po kroku jak piekłam swój bodajże pierwszy pszenny chleb drożdżowy. Było mnóstwo zabawy i wszystkim udał się pierwszy chleb, ale ponieważ ciężko go odszukać w zasobach Fb, a sporo osób o niego pytało mailem, przypominam ten bardzo prosty przepis.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty