środa, 27 kwietnia 2016

Mąka gryczana przepisy na chleb

Na blogu od bardzo dawna jest chleb z kaszy gryczanej, który cieszy się wśród Was ogromną popularnością. Nie ma jednak przepisów idealnych. O ile, jeśli mamy rękę do chleba, to wychodzi on pulchny i „suchy”, to są niestety czytelnicy tego zacnego bloga, którym za entym razem nie chce on wyjść.


Jeśli mus, to mus, siła wyższa, dyskutować z nią nie ma co. Nawet dla zwykłego zjadacza pszennej czy żytniej mąki, bezglutenowy chleb z mąki gryczanej będzie miłą odmianą.

Dlatego decydując się na chleb z mąki gryczanej, warto się zastanowić, czy taki smak będzie Wam odpowiadał. Ja dodatkowo dodałam do niego miód gryczany, który wpasował się idealnie. Oprócz ciekawych walorów smakowych, chleb gryczany (chleb z mąki gryczanej) ma także inną zaletę. Chleb z mąki gryczanej na drożdżach.


Zdrowy domowy chleb bezglutenowy. Klasyczny chleb pszenny. W przekroju jest szary, a dzięki zakwasowi wilgotny.

Przepisem na chleb z mąki gryczanej bezglutenowy podzieliła się z Bezglutenową Mamą pani dyrektor szkoły gastronomicznej w Sulechowie. Przepis jest ekspresowy, nie wymaga miksera ani wyrastania ciasta. Sama piekłam chleby żytnie na domowym zakwasie ale odkąd dowiedziałam się że mam hashimoto i musiałam odstawić gluten piekłam chleb gryczany na drożdżach,które nie do końca mi służą.


Ale etap pieczenia chleba w każdym przypadku zachowałam taki sam,stary sposób piekarnicze. Mianowicie piekarnik nagrzewa do maksimum góra dół. Przepis na pyszny chleb z mąki gryczanej z hojnym dodatkiem orzechów brazylijskich. To bezglutenowa wersja opublikowanego dawno temu przepisu chleb bananowy z orzechami. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga mojprzepisna.


Przyszła pora na trzeci chleb gryczany bezglutenowy. Bardzo lubiany przez moją rodzinę chleb gryczany bezglutenowy jest pyszny i aż warto sięgnąć po przepis na niego. Generalnie chleb bezglutenowy przygotowuję dość regularnie w zaciszu mojej kuchni. Mąka gryczana - zastosowanie w kuchni. Przepisy na chleb na zakwasie z mąką gryczaną w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na chleb na zakwasie z mąką gryczaną.


Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb z mąki gryczanej. Testowałam wiele przepisów z różnymi skutkami.

Piekłam chlebek na drożdżach, sodzie, zakwasie… W kuchni staram się ograniczać ilość glutenu, dlatego zależało mi na przepisie bezglutenowym. Na początku starałam się piec chleb na zakwasie bezglutenowym, ale z marnym skutkiem. Nie poddawałam się i szukałam dalej.


Kombinuję z tymi chlebami ostatnio sporo, bo żaden kupny bezglutenowy chleb nie nadaje się do jedzenia, wg nas. I czasem tak przekombinuję, że też jest to niezjadliwe :) Kiedyś mi się wydawało, że wystarczy zamienić mąkę i po problemie. Dodam, że jednocześnie na tym zakwasie piekłam inny chleb z mąki żytniej z Pani przepisów i wyszedł rewelacyjny.


Gdyby nie fakt, że robię naleśniki z samej kaszy gryczanej i wody, nie odważyłabym się upiec chleba z samej kaszy. Szczerze się do tego przyznaję :) Jednak jak zobaczyłam ten przepis i przypomniałam sobie o naleśnikach, od razu w myślach krzyknęłam „robię! I zrobiłam, wprowadzając zmiany (uwzględniające zawartość moich szafek kuchennych) :) Pyszny, wilgotny chleb. Nietolerancja glutenu dopadła i mnie, dlatego znajdziesz na blogu także przepisy bezglutenowe - np.


Kasza jaglana pojawia się często, bo lubię dania z kaszy jaglanej. Pierwsze podejście było na tyle udane, że w ciągu tygodnia - z różnymi modyfikacjami - upiekłem ten chleb już trzy razy. Przy okazji zmodyfikowałem nieco oryginalny przepis, tak żeby był jeszcze prostszy w wykonaniu.


To naprawdę chleb z kaszy gryczanej (niepalonej lub jak kto woli białej), który nie tylko się nazywa chlebem, ale również smakuje i wygląda jak chleb. Dla miłośników pulchnego białego chlebka ten będzie porażką, ale jeśli np. Najprostszy przepis na chleb bezglutenowy. Bardzo ważne jest dodanie siemienia lnianego, zapewnia lepkość i wilgotność -jest takim klejem :) Zresztą podobnie jak babka płesznik,jajowata, chia.


Jeżeli robimy mieszankę, to powinniśmy łączyć mąki ciemne z ciemnymi, a jasne z jasnymi. Ma to znaczenie również z tego względu, że ciemne mąki są grube, a jasne bardzo miałkie. Jeżeli połączymy mąkę grubą z miałką to chleb będzie nierówny i może się kruszyć. Lubię czuć komfort w kwestiach odżywiania niezależnie od tego czy jestem w domu, na wyjeździe służbowym czy też wakacjach.


Jedzenie to paliwo, a tankuję nim dość ważną maszynę jaką jest mój organizm. To co jem przenosi się na efektywność mojej pracy oraz samopoczucie. Wiem co mogę jeść, czego nie powinnam.


Jednak zmieniając styl odżywiania na zdrowszy musimy zrezygnować z chleba. Dzisiaj podzielę się z Wami moim przepisem na bezglutenowy chleb gryczany z automatu. Dzisiaj niedziela, jednak ze względu na weekend majowy nie pojawi się dzisiaj jadłospis.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty