poniedziałek, 25 kwietnia 2016

Chleb na zakwasie przepis prosty

Sam zaczyn to nawet godzin czekania, ale WARTO! Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.

Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Nie twierdzę, że to najlepsza receptura na blogu, bo są znacznie ciekawsze przepisy, ale da się jak najbardziej taki chleb upiec. Zresztą na pszenno-żytnie chleby na zakwasie też są receptury.


Mamy już poradniki dla początkujących domowych piekarzy, w których tłumaczymy jak zacząć piec chleb na zakwasie oraz jak wyhodować zakwas. Tym razem chciałam przygotować przepis na „najłatwiejszy z najprostszych” chlebów na zakwasie. Można wykorzystać do niego zarówno zakwas pszenny, jak i żytni.


Jeżeli chcesz upiec swój własny chleb na zakwasie.

Szybki chleb pszenno-żytni. Do tej pory piekłam chleb na zakwasie, wychodził pycha, ale dzisiaj się skusiłam na ten i jest przepyszny, prosty, szybki i nie trzeba się bawić z zaczynem. Polecam każdemu, kogo do tej pory przerażało pieczenie na zakwasie, a także osobom pracującym -z łatwością da się wpleść nawet w napięty harmonogram dnia;) Składniki oraz szczegółowy przepis podaję poniżej:) Wypróbuj i podziel się Twoją opinią! Wiele razy na blogu pisałyśmy, że pieczenie chleba jest niezwykle proste. A oto filmik jak przygotowałam fenomenalnie prosty chleb -na zakwasie.


Z podanej ilości składników otrzymamy jeden średniej wielkości chleb. Można piec go w zwyczajnej keksówce – wtedy otrzymamy klasyczny, podłużny bochenek. Fajną opcją, którą ja tutaj wykorzystałam, jest pieczenie w garnku ceramicznym, wtedy chleb jest okrągły. Często piekę go w pośpiechu, zapominam o rozkoszowaniu się jego zapachem i już nie odkrajam ciepłej piętki.


Ale to właśnie domowy chleb towarzyszy nam na co dzień, a dzisiaj chcę się podzielić z Wami przepisem na domowy chleb na zakwasie, który zawsze się udaje. To nie jest pierwszy przepis na chleb na blogu. Jestem facetem i od lat robię tylko to ciasto.


Nie wiem czy istnieją lepsze ciasta, ale jest ono tak niewiarygodnie świetne, że nie potrzebuję lepszego. Nie robię zaczynu tylko właśnie tak jak Pani, dodaję od razu zakwasu, po kilku godzinach wyrasta, wtedy piekę. Bardzo zdrowy i smaczny chleb, prosty w przygotowaniu i pieczeniu. Teraz o samym przepisie. Z pszennym chlebem pieczonym na drożdżach jest jeden zasadniczy problem.


Wszystko o pieczeniu własnego chleba.

Porady i sprawdzone przepisy na chleb na zakwasie, bezglutenowy, razowy i chleb żytni. Zapisz się Świeżo wypieczone wpisy. Ziemniaczany chleb bezglutenowy. To mój pierwszy chleb pieczony na zakwasie i jest to najlepszy chleb, jaki upiekłam:) Ja piekłam na zakwasie pszenno-żytnim i miąższ jest miękki i lekko klejący. Ciasto przy wyrabianiu faktycznie jest luźne i bardzo klejące, ale spokojnie da się je wyrobić ręcznie metodą slap and fold.


Prosty chleb żytni na zakwasie. Nie wymaga pracochłonnego robienia tradycyjnego zakwasu. Każdy, nawet zapracowany człowiek może taki zakwas wyhodować w ciągu siedmiu dni. Podczas tego tygodnia zakwas sfermentuje i powstaną tzw.


Tutaj szczegółowo opisałam jak zrobić zakwas na chleb. Przepis na prosty chleb pszenno-żytni. Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne.


Ten prosty przepis na chleb orkiszowy przyszedł mi do głowy gdy nie miałam akurat czasu aby bawić się z pieczeniem chleba na zakwasie. W tym przypadku wykorzystałam drożdże suszone bo akurat takie miałam pod ręką. Sprężysty, idealnie wilgotny, o chrupkiej skórce i boskim zapachu, jaki ma chyba tylko chleb na zakwasie… Te bochenki upiekłam metodą, która pozwoli się wykazać nawet młodemu zakwasowi;) Nie jest on tak silny jak dojrzały zakwas, który swoje już odstał i przepracował, więc trzeba go dać więcej lub podejść do tematu “stopniowo” (szczegóły w przepisie). Zwykle nie pracuje kiedy ma za zimno.


Cały zaczyn przełożyć do dużej miski, dodać mąki, stopniowo wlewać wodę. A dokładnie jeśli chodzi o chleb, że prawdziwy to ten z mąki np na zakwasie. Jednak ten mój przepis na chleb powstał, jak większość moich przepisów, dla osób które nie mogą jeść drożdży,chcą zrobić sami chleb przykładowo bez glutenu. Witam, na wstępie powiem że ten chlebek przypadł mi do gustu najbardziej. Pozdrawiam i dziękuję za te wspaniałe przepisy.


Postanowiłam przerobić mój sprawdzony przepis na najprostszy chleb i skorzystać z porad znalezionych w Internecie. Był zwarty, z chrupiącą skórką i mnóstwem ziarenek. Miąższ przypominał mi trochę chleb na zakwasie, bo podobnie jak on, był zbity i wilgotny.


Chleb się udał wyśmienicie!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty