piątek, 15 kwietnia 2016

Sernik z ciastem

Sernik z ciastem

Wszystkie najlepsze przepisy na serniki w jednym miejscu. Zobacz sprawdzone przepisy na pyszne serniki na kruchym spodzie, na herbatnikach lub bez ciasta. Upiecz wyśmienity sernik z rosą, z kratką, wiedeński, migdałowy, z jabłkami lub jagodami. Osobiście bardzo lubię połączenie kakao z serem białym.


SERNIK Z CIASTEM KAKAOWYM. To jeden z najstarszych przepisów na sernik jaki posiadam. Niektórzy nazywają go królewskim.


Sama nie wiem jak to się stało , że dopiero teraz doczekał się wpisu na blogu , ale kiedyś piekłam go częściej niż inne serniki. Sernik: Żółtka ucieramy z cukrem dodajemy zmielony twaróg i mąkę ziemniaczaną. Białka ubijamy na sztywną pianę i mieszamy z serem. Blachę wykładamy papierem do pieczenia i ścieramy jedną część ciasta na tarce lekko dociskamy i wylewamy masę serową. W masie serowej zatopione są kawałki brzoskwiń z puszki, które pokrywa warstwa bezowa.


Sernik z ciastem

Skorzystałam z przepisu Siostry Leonilli, podwajając ilość masy serowej (poza ilością masła) i wprowadzając drobne zmiany. Sposób przygotowania przepisu: Pyszny sernik z ciemnym ciastem. Po tym czasie połową wylepić blachę. Oprócz tej charakterystycznej cechy, sernik wyróżnia się też nietypową masą serową - z dodatkiem sypkiego budyniu, oraz dużą ilością użytego mleka i dodatkiem oleju roślinnego.


Mięciutki i bardzo delikatny, po prostu przepyszny sernik z rosą na lekko kruchym spodzie. Aby powstała rzeczywiście rosa, pianę należy piec do momentu, aż będzie delikatnie brązowa, inaczej nie zrobi się rosa. Upieczony sernik od razu wyjęłam z piekarnika i odstawiłam na blat do wystudzenia. Zawsze sernik z brzoskwiniami piekę tradycyjnie z jasnym ciastem, jednak tym razem odeszłam od tej reguły i zrobiłam ciasto kakaowe.


Ciemny kolor ciasta fajnie współgra z jasnym serem i żółtą brzoskwinią. Smakowo też wypada bardzo dobrze, gdyż delikatna masa serowa idealnie komponuje się z mocno kakaowym kruchym ciastem. Na końcu dodać ubitą z białek pianę i delikatnie wymieszać. Na spód blaszki rozwałkować jedną część ciasta.


Na nią wyłożyć masę serową i zetrzeć pozostałe ciasto. Zawsze jak wracam z zagranicznego wypoczynku, marzę o domowym cieście. Nie ma to jak polskie wypieki. Dziś padło na sernik w kakaowym cieście, a to dlatego że w drodze do domu przeglądałam jakąś kolorową gazetę i jak zobaczyłam zdjęcie sernika od razu pociekła mi ślinka.


Sernik piec w 1C przez około godzinę. Przepis na sernik z rosą. Delikatny, kremowy sernik na kruchym cieście z grubą warstwą bezowej pianki. Podczas studzenia się sernika, na wierzchu bezowej piany, tworzą się złote kropelki. Zrobiłam ten sernik na Sylwestra.


Pycha :) A ponieważ mialam za małą blachę więc wykorzystałam to co zostało, plus białka, które zostały po zrobieniu kruchego spodu na zrobienie sernika złota rosa i w ten sposób mam dwa pyszne ciasta. Ja sernik z brzoskwiniami polukrowałam trochę, ponieważ lubię słodkie ciasta (ale nie mdłe). Ciasta piekę od święta, a sernik ostatni raz piekłam jakiś rok temu, a może jeszcze wcześniej. W sumie to robiłam sernik kilka razy w moim życiu. Swój przepis na taki sernik ma niemal każda gospodyni.


Takiego ciasta nie może zabraknąć z okazji Świąt, imienin lub rodzinnych spotkań. Idealne sernik na kruchym spodzie powinien być aksamitny i wilgotny. Puszysty sernik to jedno z tradycyjnych ciast, które warto przygotować na Święta Bożego Narodzenia. Jak zrobić taki dobry sernik upieczony na kruchym spodzie?


Wbrew pozorom, nie jest to trudna sztuka, ale efekty zniewalające! Zobacz wyjątkowo prosty przepis na puszysty sernik pieczony na kruchym cieście i oblany czekoladą. Istnieje opinia, że sernik to jedno z bardziej wartościowych ciast.


Być może ma to coś wspólnego z zawartością mielonego sera, który – jak każdy produkt mleczny – dostarcza sporej porcji białka i wapnia. Nie jest to jedyny powó dla którego warto wziąć pod uwagę sernik z kruszonką na Wielkanoc. To sernik, który obowiązkowo gościł u niej i dziadka w Wigilię. Pamiętam, jak wszyscy zbieraliśmy się u dziadków, lepiliśmy pierogi tuz przed kolacją i dokładaliśmy bombek na choince. Do poradnika jak zrobić sernik z ciastem kakaowym przypisano następujące tagi: ciasto czekoladowe sernik kakaowy kakaowe sernika ciasta i torty do kawy.


Super przepis na sernik kakaowy, idealny jako dodatek do kawy. Proste ciasto, które możemy często robić i praktycznie zawsze nam wyjdzie. Dodać żółtka i zagnieść na jednolite ciasto. Ciasto kruche wyjąć z lodówki i podzielić na równe części.


Sernik z ciastem

Pierwszą wyłożyć na blachę, na nią wylać masę serową. Wziąć drugą część ciasta i zetrzeć na tarce o grubych oczkach na tę masę. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 1stopni. Ciasto na spód oraz posypkę nie wymaga wyrabiania, wystarczy połączyć je mikserem – powinno mieć niejednolitą formę drobnej kruszonki.


Schłódź je, a następnie podziel na dwie części. Jedną z nich upiecz, drugą pozostawiając w lodówce. Wykładamy na przygotowane ciasto, równamy wierzch. Pieczemy minut w temperaturze ok.


Moja rada: zaraz po upieczeniu dobrze jest odkroić sernik nożem od ścianek blachy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty