piątek, 1 grudnia 2017

Gofry chrupiące jak z budki

Krok po kroku zobaczycie na filmie jak przygotować idealne gofry. To najlepsze gofry jakie jedliście w życiu #128578; są cudowne, polecam. Wiele stron i blogów przeszukałam zanim znalazłam ten właściwy przepis na blogu Modern Taste.


Dokładnie takie, jakie można kupić w budkach z goframi :) Zapraszam do przygotowań! Następnie wlewamy mleko, wodę, wsypujemy przesiany z mąką proszek do pieczenia, ucieramy do połączenia składników. Na koniec dodajemy olej i całość miksujemy (około min). Do gotowego kremu dodajemy świeżo ubitą pianę z białek i delikatnie łączymy trzepaczką lub łyżką - ostrożnie, aby ciasto było napowietrzone i nie. Mama do tej pory uznawała gofry tylko z jednej budki nad morzem, ale kiedy spróbowała tych, też kupiła sobie gofrownicę i przez kilka dni robiła codziennie.


Mój przepis na chrupiące gofry jest prosty, ale trzeba przestrzegać kilku ważnych zasad. Jedna z nich jest taka, że nie wolno zaglądać do gofrów w trakcie pieczenia. Jest to kluczowe przy przepisie na ciasto na gofry chrupiące.


Inaczej gofry zaczynają się pocić a temperatura w grzałkach spadać. KeJt Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Przepisy z serca domu. Jak zrobić gofry jak z budki?


Moje próby wytworzenia gofrów idealnych niejednokrotnie kończyły się mało zadowalającym efektem, a to były jakieś takie gumowe, a to zbyt chrupiące, a ja poszukiwałam proporcji, które pozwoliłyby mi otrzymać gofry idealne – chrupiące na zewnątrz i mięciutkie w środku – i udało. Dodane przez ankaklak w: Tylko o kuchni. Zamarzyły mi się gofry, takie jak pamiętam z dzieciństwa.


Pytałam kiedyś pani od gofrów jak je robi,że są takie chrupiące- inne niż domowe. Unsubscribe from Thermomania? Gofry jak z budki - jak zrobić w domu?


Ciasto wlać do miski z ubitą pianą, delikatnie wymieszać szpatułką. Ponieważ dzieciaki uwielbiają gofry i dżem, są więc one naturalnie dobrym połączeniem na wesołe, letnie, niebanalne i smaczne śniadania. Dla nas połączenie idealne to gofry z bitą śmietaną i owocami, mniam! Z tego przepisu gofry smakują jak te z budki nad morzem.


Pamiętajcie, że podstawą upieczenia dobrych i chrupiących gofrów takich jak nad morzem jest dobry przepis ale również dobra gofrownica. To jest pierwszy przepis, z którego gofry wyszły mi, chrupiące na wierzchu i pysznie pulchne w środku, tylko trzeba nastawić gofrownicę na maksymalną temperaturę. Szukałam smaku jak z budki, czyli chrupiące na zewnątrz i miękkie w środku.


Domowe gofry to szybki sposób na pyszny deser, stworzony do tego, by w stu procentach zaspokajać nagłą ochotę na „coś słodkiego”. Te chrupiące ciastka do ideału nie potrzebują wiele. Już sam cukier puder rozprószony na puszystym wafelku sprawia, że sięga się po nie z wielkim apetytem. Często używam do upieczenia gofrów gofrownicy, ale zdarza mi się je upiec w foremce w piekarniku (są bardzo dobre i wychodzą jak gofry z budki).


PRZEPIS NA GOFRY LEKKIE I CHRUPIĄCE. Wypróbowywałam wszelkie przepisy (w tym te z dopiskami „najlepsze”, „jak z budki”) i za nic w świecie gofry nie chciały wyjść idealnie chrupiące, takie jakie znałam z domu czy z nadmorskich kawiarni, a z racji tego, że mój rodzinny dom znajduje się nieopodal takich miejscowości jak Mielno czy Kołobrzeg, to w sprawach. Pierwszy przepis, podstawowy, na gofry lekkie, chrupiące z zewnątrz i puszyste w środku.


Składniki wystarczy zmiksować i można już smażyć gofry. Drugie, równie pyszne, które można zrobić bez dodatku proszku do pieczenia (jeśli komuś bardzo na tym zależy), bo puszystości dodają im ubite białka. Chrupiące gofry jak się okazało, nie są aż tak trudne do zrobienia jak się może wydawać. Jedyny sekret jaki trzeba znać robiąc gofry to ten, żeby kłaść je do ostudzenia na kratce. Inaczej para z gofrów się skrapla i nasze gofry będą rozciapane, zamiast chrupiące.


Nie były to gofry puszyste i chrupiące, jak sentymentalne gofry z budki nad morzem. Dlatego teraz przy przyrządzaniu gofrów trzymam się jednak przepisu. Zarzuciłam też na razie eksperymenty z mąkami innymi niż pszenna, bo jakoś nie do końca takie gofry mi smakowały.


W myśl zasady: co nie smakuje, lepiej wykluczyć z diety. Najlepszy przepis na gofry ! Niesamowicie chrupiące, a zarazem lekkie i delikatne – a jj, na samo wspomnienie cieknie ślinka. Długo szukałam idealnego przepisu na te gofry, które mogłyby konkurować z tymi z profesjonalnych budek – i znalazłam! Teraz takie gofry przygotowuję w domu i przyznam się Wam, że kocham robić gofry tak samo, jak kocham naleśniki! Gdy dzieciaki nachodzi ochota na coś słodkiego, to pojawia się od razu przepis na gofry.


Jest to bardzo prosty przepis na gofry, które wychodzą niezwykle chrupiące. Można je podać z dowolnymi dodatkami np. Z przepisu powinno nam wyjść sztuk pysznych gofrów.


Któż, choć raz będąc nad morzem, nie próbował gofrów z budki? Tego smaku nie można porównać z żadnym innym. Nawet teraz, już dorosłym ludziom, ciężko nam przejść obojętnie obok budki z goframi, aby nie ulec magii ich cudownie.


Pamiętam, jak byłam w ciąży z Antkiem i miałam kosmiczne zachcianki. W ostatnim trymestrze nie koniecznie były one pożywne i zdrowe. Wstyd się przyznać, ale moim ulubionym przysmakiem był kebab z budki i gofry z bitą śmietaną.


Jadłam je bez opamiętania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty