wtorek, 24 września 2019

Sernik warszawski

Sernik warszawski

Przygotowaną blaszkę ,najlepiej tortownicę wysmarować margaryną i wysypać tartą bułką (ja do serników często używam do blachy kokosowe wiórki). Zetrzeć jedną część ciasta na tarce i dokładnie. Postanowiłam więc opracować własny przepis na sernik królewski, na dużą blachę.


Moja wersja to sernik królewski (warszawski) z ziarenkami wanilii, z domowym ekstraktem waniliowym, na wyjątkowo kruchym, ścieranym, jasnym spodzie, z kakaową kruszonką i chrupiącym lukrem. Podzielić na dwie części. Z podanych składników zagnieść ciasto. Do jednej dodać kakao, znowu zagnieść i wstawić na dwie godz do lodówki.


Masło utrzeć z cukrem pudrem na puszystą masę i nadal ucierając dodawać po jednymżółtku,po łyżce twarogui mąki ziemniaczanej. I chociaż jest w nim coś w stylu święta u babci lub imieniny u cioci, to zdecydowanie jest to jeden z najlepszych serników jakie zamieściłam na blogu. U nas w rodzinie, na prostokątny sernik czarno-biały mówiło się „sernik królewski” lub „warszawski”. Charakterystyczną cechą takiego sernika było ciemne ciasto czekoladowe (kakaowe) ścierane na tarce o grubych oczkach. Wiesz co, ja też w sumie początkuję jeśli chodzi o serniki, więc trudno mi odpowiedzieć na Twoje pytanie.


Sernik warszawski

Ja dziś piekłam też sernik warszawski i tam według przepisu dodawałam białka ubite na pianę. Ale czy można dodać do sernika na zimno to nie wiem, chyba raczej nie. Forum - sernik warszawski (485) Odp.


Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni. Może ktoś mi poda przepis na sernik z makiem. Robiłam podobny sernik,ale nie wiedziałam,że nazywa się warszawski.


Pewnie wszyscy małżonkowie preferuja ten sernik,bo sama znam 4. Bardzo lubi go mój małżonek. Dodałam nieco mniej skórki z cytryny niż w przepisie, ale nie radzę rezygnować z niej w ogóle! Kochani czy z chudego sera można upiec pyszny sernik. Sernik warszawski z formy.


Jeśli tylko macie ochotę na tradycyjny sernik, sięgnijcie po ten przepis. Zaloguj się, żeby skomentować Podobne inspiracje Dodaj do swojej kolekcji Edytuj Lubię to Ustaw jako okładkę kolekcji Komentuj. Ostudzić w uchylonym piekarniku, następnie ostudzony wsadzić do lodówki na kilka godzin a najlepiej na całą noc. Wszystkie składniki na masę serową powinny mieć temperaturę pokojową. To bardzo wygodne, ponieważ nie musisz się spieszyć, by przygotować wszystkie danie jednego dnia.


Sernik warszawski

Pieczemy do na Wigilię i Święta oraz coraz chętniej również na Wielkanoc. Dave cały w skowronkach, bo codziennie do pracy nosi małe co nie co do kawki:) Ten przepis smakował mi bardziej, sernik nie był za słodki, a spód i góra w smaku bardzo przypominała nam pleśniaka. Po upieczeniu sernik pozostawiłam w piekarniku do wystygnięcia.


W smaku nie za słodki, z wyczuwalną kwaskowatością twarogu, śmietany. Jest wyczuwalna, ale nienarzucająca się, podkręca smak masy serowej. Ale smak ma bardzo dobry, nadałby. Oszukany sernik nowojorski (nowojorsko - warszawski) Jeśli lubicie serniki, tak jak ja, na pewno warto ten serniczek upiec. Mój sernik zaraz po upieczeniu był wysoki i bardzo popekał, a piekałam najpierw w 1potem 1stopniach, dodatkowo był bardzo ciemny zarówno od góry , jak i na spodzie i bokach.


Trochę zmartwiłam tymi pęknięciami, i tym ze wręcz kipiał z formy, ale wszystko naprawilo się w ciągu godziny, podczas to której postal sobie w. Rewelacyjny w smaku, a co najważniejsze zawsze udający się. Zwany przemiennie Królewski lub Warszawski a jest to po prostu inna wersja sernika Krakowskiego , ponieważ do królewskiego dodajemy kakao, a zamiast kratki na wierzchu jest starte na tarce ciasto kakaowe. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na oszukany sernik nowojorski nowojorsko warszawski. Przepis na ten sernik był w moim domu od kiedy pamiętam.


Najlepszy sernik na świecie – podano do stołu! Ten sernik jest prosty, szybki, bardzo łatwy, a jego sekret polega na tym, że nie używamy miksera przy jego robieniu, a do zrobienia używamy najlepszych składników – bardzo dobrego sera, świetnego masła i wiejskich jajek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty