środa, 7 czerwca 2017

Gofry na wodzie

Oddzielić żółtka od białek i zmiksować je z cukrem, następnie miksując dodać olej i wodę. Przesiać mąkę z proszkiem do pieczenia, wymieszać z płynną masą i zmiksować na jednolite ciasto bez grudek. Przepisów na gofry już kilka na blogu mam – w tym moje ulubione, czy też gofry drożdżowe. Tutaj znajdziecie wszystkie zamieszczone na blogu przepisy na gofry #128578;.


Teraz dołączy do nich przepis na gofry na wodzie mineralnej (użyłam wodę lekko gazowaną – zresztą taką też dodaję zawsze do ciasta naleśnikowego). Nie chcę się chwalić zakupem nowej gofrownicy (choć sam fakt cieszy), ale chcę się podzielić przepisem wypróbowanym przeze mnie, a który był dołączony do gofrownicy. Białka ubijamy na sztywno, dodajemy do ciasta, teraz lekko mieszamy aż składniki się połączą. Ciasto na gofry ma konsystencje ciasta naleśnikowego, trochę gęstszego. CZYTAJ TEŻ: Przepis na biszkopt, który zawsze wychodzi.


Dowiedz się, jak upiec biszkopt krok po kroku. Dziś na kolację gofry z dżemem truskawkowym i cukrem pudrem bo tylko takie lubi moja córcia. Moje gorfy tak przywarły do gofrownicy (mimo iż wcześniej natłuściłam ją olejem), że gdy ją otworzyłam , gofry rozdwoiły się. Ciasto musiałam zeskrobywać, a gofrownicę odmaczać w wodzie. Perfekcyjny i super prosty przepis na gofry.


To mój sprawdzony i najbardziej uniwersalny sposób na gofry jak z budki. Nie musisz już szukać przepisu ba to jak zrobić ciasto na gofry. Dania główne Kapusta kwaszona na wodzie mineralnej. Pozostały chrupiące, ponieważ zostawiłam je na kratce a nie ułożyłam na talerzu. Potem schowałam je do pojemnika plastikowego i zamknęłam, na drugi dzień były mniej chrupiące, ale nie zrobiły się gumowate.


Do owoców dodajemy zawiesinę z mąki ziemniaczanej i wody, energicznie mieszamy (tak jakbyśmy gotowali kisiel), doprowadzamy do wrzenia. Na koniec dodajemy napęczniałą żelatynę. Następnie zdejmujemy z ognia i studzimy. Jeśli spodziewasz się gości, pomnóż składniki na gofry tradycyjne i drożdżowe gofry x 3! Do ciasta dodajcie cukru i soli wg uznania. Pamiętajcie, żeby cukru nie dodać za dużo, bo ciasto może się przypalić.


Uwaga co do gofrownicy: wiele osób skarży się, że gofry nie są wystarczająco wypieczone. Robiłam już gofry na wodzie gazowanej i muszę przyznać, że teraz nie robię innych. Są pulchne i niebywale smaczne.


Mi nie chciało się oddzielnie ubijać białek więc na początku ubiłam całe jajka z cukrem kryształem. Niestety trochę przebiłam aż mi się zaczęło warzyć więc musiałam dodać jeszcze trochę mąki. Pierwszy przepis, podstawowy, na gofry lekkie, chrupiące z zewnątrz i puszyste w środku. Gofry pięknie pachną i są chrupiące.


Gofry na wodzie

Drugie, równie pyszne, które można zrobić bez dodatku proszku do pieczenia (jeśli komuś bardzo na tym zależy), bo puszystości dodają im ubite białka. Składniki wystarczy zmiksować i można już smażyć gofry. Zamarzyły mi się gofry, takie jak pamiętam z dzieciństwa. Wiele stron i blogów przeszukałam zanim znalazłam ten właściwy przepis na blogu Modern Taste.


Dokładnie takie, jakie można kupić w budkach z goframi :) Zapraszam do przygotowań! Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na gofry na wodzie. To jest pierwszy przepis, z którego gofry wyszły mi, chrupiące na wierzchu i pysznie pulchne w środku, tylko trzeba nastawić gofrownicę na maksymalną temperaturę. A żeby były chrupiące opieram gotowe gofry o coś np. Robilam juz gofry z tysiaca roznych przespisow.


Gofry na wodzie

Pyszne są lekkie gofry, delikatne i. Szukasz sprawdzonego przepisu na gofry? Należy dobrze ubić pianę z białek i stopniowo dodawać przesiane składniki. Użyj mąki pszennej, jak i pełnoziarnistej czy kokosowej!


Sprawdź nasze przepisy na Polki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty