czwartek, 15 czerwca 2017

Przepisy na chleb razowy z automatu

Tosia, my tu o wypiekach z automatu a ty wylatujesz o chlebie spod ręki! Bronka z piekarni albo z angielki babci Jadwigi! Dodane przez Kwantomanka w: Tylko o kuchni. W takiej maszynie można zastosować każdy przepis na ciasto wymagające wyrabiania.


CHLEB PEŁNOZIARNISTY RAZOWY (z maszyny) Codziennie piekę chlebki z maszyny korzystając ze sprawdzonych przepisów, które już zamieszczałam.

Tym razem zmodyfikowałam odrobinę przepis na chleb pełnoziarnisty dodając do niego mąkę razową i ciut więcej wody. Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb razowy z automatu. Niestety wypieki z automatu mają taki urok, że bywają z nimi problemy, zostaje dziura, czasem lekko opadają, dlatego zdecydowanie bardziej preferuję piec tradycyjnie w piekarniku. Przepisy na chleb z automatu. Przygotowanie chleba w automacie jest bardzo proste, zebrałam w jednym miejscu najlepsze przepisy na pieczywo z wypiekacza.


Znajdziecie tutaj zarówno słodkie, jak i tradycyjne chleby. Jeden z moich ulubionych przepisów na chleb z automatu.

Piekłam go wielokrotnie. Czy ma Pani jakiś sprawdzony przepis na chleb żytni z ziarnami, albo razowy z ziarnami? Nie traci nic ze swej miękkości i chrupiącej skórki nawet na drugi dzień. Lekki chleb razowy, z przewagą razowej mąki, zdrowy i pełen błonnika, do tego mięciutki i smaczny. Odkąd kupiłam maszynę do wypieku chleba codziennie piekę z innego przepisu.


Tym razem trafiłam na bardzo fajny chlebek z przewagą mąki razowej. Mimo, że mieszadła włożyłam dopiero po pół godzinie od włączenia maszyny chlebek ładnie wyrósł, a jego wspaniały zapach długo unosił się u nas w domu. Upiekłam go pierwszy raz i doszłam do wniosku, że jednak jest za mało razowy, troszkę zmodyfikowałam i wyszło mi to. Lubicie ciężkie, żytnie chleby?


Dzisiaj miał być wprawdzie chleb lekki, pszenny, ale zagapiłam się i nie miałam pszennej mąki. Chleb żytni razowy z automatu. Nie jest to jednak konieczne, chleb można również upiec z mieszadłem i wyjąć je na koniec.


Po po ostatnim charakterystycznym sygnale, gdy program się skończy, wyciągamy formę z automatu i wyjmujemy chleb. Studzimy na kuchennej kratce, podajemy ze Smakowitą Pajdą z cebulką i jabłkiem. Podzielę się moim przepisem na chleb z automatu, który mam od pół roku.


Przez ten czas coś nie wysżło, coś nie do końca smakowało, ale i tak lepszy niż szklepowy.

I wreszcie znalazłam swój smak, chlebek jest po prostu pyszny i bardzo prosty, nie wążę tylko wszystko na miarki. Do pojemnika z automatu do pieczenia chleba wlewamy wodę, wsypujemy mąkę pszenną oraz mąkę żytnią, sól i cukier, następnie olej oraz zakwas. Pojemnik umieszczamy w maszynie i włączamy maszynę na wyrabianie, następnie wyłączamy maszynę i pozostawiamy aż wyrośnie ciasto u mnie trwało to około godziny.


Często korzystałam z wyżej przywołanego przepisu, ale średnio mnie satysfakcjonował. To jeszcze nie był idealny chleb! Wiele naczytałam się o tym, że chleb na zakwasie w maszynie nie udaje się, jest nieosiągalny zupełnie. Ale szukałam wytrwale, wypróbowałam różne. Do formy z automatu wlewam połowę płynu, sypię wszystko z miski i pozostałą częsć płynu.


Program Wiele przepisów przeczytałam i przetestowałam by wyciągnąć coś ze wszystkich i by chlebek nie opadał, a z tym miałam problem. Teraz to przeszłość i nie pamiętam kiedy kupiłam chleb w sklepie. Z bardzo chruuupiącą skórką :-). Bardzo, bardzo dobry chleb:)) Dziś piekłam go chyba z piaty raz i zawsze jest pyszny.


Mieszam mąkę pszenną typ 6plus mąkę pszenną pełnoziarnistą (Gdańskie Młyny do kupienia np. w Biedronce). Znajdziesz tu proste przepisy na chleb na drożdżach - pszenny, żytni, mieszany, z dodatkami lub bez. Skorzystaj z przepisu na chleb razowy lub jasny. Chce się więcej i więcej.


Przyznam, że pogoda nie zachęca do gotowania. Włączenie piekarnika poza późnymi godzinami nocnymi nie wchodzi w grę. Ulubione przepisy innych.


W jednym przepisie na chleb graham (pochodzącym z innego bloga), dopisałam za oryginalnym przepisem 40g świeżych, choć ja użyłam 7g suszonych. Spotkałam się z różnymi przelicznikami (7g drożdży suchych = lub g świeżych).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty