piątek, 3 maja 2019

Przepis na gofry z maślanki

Gofry pięknie pachną i są chrupiące. Mi nie chciało się oddzielnie ubijać białek więc na początku ubiłam całe jajka z cukrem kryształem. Niestety trochę przebiłam aż mi się zaczęło warzyć więc musiałam dodać jeszcze trochę mąki.


Na końcu wlać stopniowo maślankę, miksując do połączenia. Ciasto odstawić na minut.

Gofrownicę rozgrzać i przed smażeniem posmarować olejem. Usmażone gofry najlepiej wyłożyć na chwilę na kratkę z piekarnika, wtedy zrobią się bardziej chrupiące. Te przygotowane na bazie maślanki są naprawdę niezawodne, chrupiące na zewnątrz i lekkie w środku. Z podanych proporcji usmażycie ok.


Moje gofry podałam z jabłkami, lekko podsmażonymi na maśle i podgotowanymi ze świeżym sokiem pomarańczowym. Do tego mió szczypta cynamonu i gotowe! Przypadkowy przepis okazał się strzałem w dziesiątkę!


Z góry przepraszam za jakość zdjęcia, ale robiłam je, gdy zabrakło mi dziennego światła.

Oczywiście to, co najważniejsze i tak ukazuje fotografia, bo przedstawia przepyszne chrupiące gofry. Tym razem wykonałam je na maślance z dodatkiem wanilii. W drugiej maślankę, olej, mleko, żółtka. Płynne składniki wlać do miski z mąką, zamieszać łyżką, dodać sztywno ubitą pianę, delikatnie wymieszać.


Porcje ciasta wylewać na gofrownicę. Piec gofry w rozgrzanej gofrownicy po kilka minut. Upieczone podawać same, z cukrem pudrem, śmietaną lub konfiturą. Mam dla Was kolejny przepis na gofry, tym razem gofry na maślance. Wszystkie składniki należy razem ze sobą wymieszać, tak aby masa była jednolita i gęsta.


Gdy pierwszy gofr przywrze do maszynki należy dodać oleju. Puszyste gofry na maślance. Przepisy, jak zrobić - Smaker.


PRZEPISY JOLI - NAJLEPSZE, SPRAWDZONE PRZEPISY - witajcie na mojej kulinarnej stronie. Mam na imię Jola i wraz z Grzegorzem zapraszam Was do wspólnego gotowania. Na stronie znajdziecie przepisy na ciasta, desery, obiady, przekąski i przepyszne, kolorowe.


Bardzo istotna role w wypiekaniu gofrow odgrywa gofrownica.

Kto powiedzial, ze gofry musza byc nudne? Wazne aby miala duza moc, wtedy gofry wychodza. Następnie porcjami dodaj sypkie składniki. Całość szybko wymieszaj mikserem.


Pianę z białek domieszaj do ciasta łyżką. Ponieważ akurat miałam maślankę i spory zapas mąki kukurydzianej, szybko przystąpiłam do ich wykonania. Myślałam, że będą dobre, ale nie wiedziałam, że aż tak.


Pewnie wiele osób słyszało już o gofrach na maślance. Chociaż mam swój wypróbowany przepis chciałam jednak wypróbować jeszcze ten znaleziony u Cudawianki. Chrupiące, rumiane, jednym słowem pyszne. Nowy przepis na chrupiące, przepyszne gofry:- ) Choć gofry lubimy w każdej postaci, to do tej pory najczęściej piekłam je z przepisu opracowanego tuż po kupnie gofrownicy. Niedawno natknęłam się na recepturę z dodatkiem maślanki, wypróbowałam go i jednogłośnie stwierdziliśmy, że to najlepsze gofry i najbardziej przypominające te nadmorskie.


Robię go od lat i zawsze jest dobry. Dwa z przepisów są jak na razie zbyt pracochłonne, więc sobie odpuściłam, ale jeden wypróbowałam od razu. Idealne by z nimi eksperymentować podawać z owocami lub bitą śmietaną, a nawet lub tylko. Masę ponownie zgarnąć na dno pojemnika i przesiać na nią mąkę z proszkiem do pieczenia. Zwykle prostokątne lub kwadratowe, z charakterystyczną kratką.


Najczęściej jemy je latem, w wakacyjno-urlopowych okolicznościach, podawane z bitą śmietaną i owocami. Zaciekawił mnie pewien przepis na deser z książki of the best, Valli Little. Codziennie piję maślankę lub zsiadłe mleko. Przygotowany na bazie maślanki.


To już niemalże uzależnienie :-). Stąd wielka chęć wypróbowania przepisu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty