piątek, 29 czerwca 2018

Jak upiec dobry chleb na drożdżach

Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik.


Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.

Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Dajemy pieczywu wystygnąć do temperatury pokojowej i gotowe. Oto i chleb na drożdżach w całej swojej okazałości.


Czy ten chleb można zamrażać? Spodziewam się gości chciałam upiec na zapas, czy będzie dobry po rozmrożeniu ? Oglądałam komentarze nie wiem czy dobrze zrozumiałam w trakcie pieczenia chlebek Pan opryskuje wodą?

Poniższy przepis zawiera kompletny sposób przygotowania chleba na drożdżach. Jeżeli planujesz zrobić chlebek na zakwasie, polecam przepis na chleb na zakwasie i przepis na zakwas. Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach. Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący.


Przepis jest dobry dla początkujących, choć ogólnie pieczenie chleba nie jest trudne. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży. Jeśli czasem spieszy mi się jak zwykle z wszystkim i ciasto wyrasta tylko chwilę albo nawet wcale, w czasie pieczenia chleb pęka ale moim zdaniem to tylko dodaje mu uroku :) Pilnujcie, żeby drożdże były świeże (w sensie dobrej jakości), bo na starych drożdżach chleb Wam nie wyrośnie. Proste chleby drożdżowe. Jak upiec pierwszy chleb.


Do zupy, do kanapek, na tosty. Bardzo smakuje dzieciom. Pieczywo drożdżowe nie musi być nudne, to pieczone w domu jest smaczniejsze niż sklepowe. Pokazuje jak krok po kroku zrobić dobre pieczywo na drożdżach, dzięki tym przepisom zrobicie smaczne bułeczki oraz drożdżową bagietkę.


Zaawansowani w sztuce pieczenia chleba polecają zaopatrzenie się w. Przydaje się także do pizzy.

Ale i bez tego da się upiec dobry chleb. Postanowiłam przerobić mój sprawdzony przepis na najprostszy chleb i skorzystać z porad znalezionych w Internecie. Miąższ przypominał mi trochę chleb na zakwasie, bo podobnie jak on, był zbity i wilgotny. Zmieniłam jedynie mąkę – dodałam mąki razowej i zmniejszyłam nieco proporcje, tak by dostosować je do formy keksówki, choć można go też upiec w formie bochenka.


Chleb się udał wyśmienicie! Dobry chleb można upiec na wiele sposobów, nie tylko w zaparowanym piekarniku i przerzucając ciasto z koszyka szybko do piekarnika. Sama lubię tę metodę, a dzięki niej skórka chleba wychodzi bardzo chrupiąca, nie trzeba jej jednak powtarzać przy każdym chlebie. W warunkach domowych można go upiec także w formie.


Dodane przez Konto usunięte w: Tylko o kuchni. Ale ten chleb masz czerstwy w bochenkach? Upieczony chleb ostudzić na kratce. W misie maszyny umieścić najpierw płynne składniki, potem sypkie, w tej kolejności : sól, cukier, masło, mąkę, a na końcu drożdże. Nastawić program zagniatanie z wyrastaniem.


Z wyrośniętym ciastem postępować tak, jak w dalszej części przepisu. JAK UPIEC DOBRY DOMOWY CHLEB? Smak pieczywa upieczonego samodzielnie w domu jest niepowtarzalny, dlatego warto pokusić się o jego samodzielne przygotowanie, które wbrew pozorom wcale nie jest takie trudne. Dla mnie ta skorupa to pyszna, chrupiąca skórka. Wracając jednak do pytania: gdy upieczony chleb ostygnie, wystarczy włożyć go do foliowego woreczka i do chlebaka - na drugi dzień skórka będzie miękka.


Był zwarty, z chrupiącą skórką i mnóstwem ziarenek. Tym razem chleb żytni, skórka chrupiąca środek mięciutki - jak dla mnie doskonały. Podane składniki przeze mnie są o połowę skrócone, możecie zrobić jak,ja malutki chleb,.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty