środa, 8 lipca 2020

W jakiej temperaturze piec gofry

Widziałam jak pieką czy smażą gofry w budkach. Re: wątek emigrancko-kulinarny: Norwegia temperaturze , renifer ostry i suchy. Piec w temperaturze 2stopni C przez 60.


Urządzenie ma 9watów mocy (nie wiem czy na gofry nie jest więcej bo piecze sie je na najwyżej temperaturze). Ile ich było na jaką ilość mąki?

Mama przyniosla mi taka stara z PRLu jeszcze,kiedy to moi rodzice piekli gofry w swym. Przekąski Tosty jak gofry. W przepisie napisano, żeby piec 2-minuty ;) Po tych minutach można otworzyć gofrownicę i sprawdzić, czy lepiej piec dalej, czy takie są ok. Gofrownica powinna się najpierw nagrzać, zwykle jest jakieś światełko, które wskazuje temperaturę.


Mam w domu maszynkę i działała bardzo dobrze dopuki mój mądry braciszek nie pokręcił termostatem i rozregulował, i teraz albo spala gofry na węgiel albo wychodzą naleśniki. Witam który z kolegów odpowie mi na pytanie jaka temperatura grzania jest optymalna do pieczenia gofrów.

Piekarnik nagrzać do 2stopni i piec około minut.

Po tym czasie wyjąć z pieca, wyłożyć gofry na papier do pieczenia i zapiekać jeszcze około minut. W ten sposób zarumienią się i będą chrupiące. Bitą śmietanę przygotować według przepisu na opakowaniu. Jeśli gofry się rozklejają, a góra i dół gofra jest już gotowa to znaczy, że gofrownica ma zbyt dużą temperaturę i środek gofra nie zdążył się upiec.


Co byś mi zasugerowała, bym i ja mogła zjeść te pyszne gofry :) ? Tyle przepisów, ale wszystkie mówią o użyciu do pieczenia gofrownicy. Tuż przed Świętami kupiłam silikonowe foremki do pieczenia gofrów. Jak zrobić gofry w gofrownicy? Pierwszą czynnością jest zmiksowanie: cukru pudru i cukru waniliowego wraz z jajkami. Jakie są korzyści z posiadania psa w domu?


Schab pieczony w niskiej temperaturze jest soczysty, lekko różowy w środku i na pewno zaskoczy rodzinę nie tylko w święta. Jesienne porządki w domu. Tak upieczony schab wieprzowy jest bardzo smaczny. Można go podać, jako danie ciepłe, lub na zimno, jako wędlinę. Jedyny punkt, w którym popełniłam błąd to to, że lekko ubiłam całość mikserem, ale moim zdaniem nie zrobiło to znacznej różnicy, błąd musi być w przepisie :) Do tego gofry nie chciały odkleić się od gofrownicy (piekłam w piekarniku, w metalowych formach).


Mój piekarnik nie potrafi piec w temp powyżej 1stopni ;) często w przepisach są podane wartości temp nawet powyżej 200stopni i już wiem (po kilkunastu próbach ) że mój piekarnik wtedy nadmiernie piecze i jeszcze nie zdarzyło się aby w tak wysokich temperaturach coś dobrze się u mnie upiekło. Dodane przez VipDelikatesy w: Tylko o kuchni. Ja chyba nawet wczoraj miałem przyjemność zrobić sobie takie tosty maczane w jajku,bardzo mi smakowały. C ( w przypadku chlebów na bazie drożdży temp. może być wyższa ). Ciasto drożdżowe piecze się zazwyczaj w temp.


Z reguły trwa to – minut, przy czym po pierwszych minutach warto sprawdzić, czy ciasto piecze się prawidłowo ( nie pali się, nie wylewa z formy ). Czy gofry można piec w tostowniku? Ile powinnam piec gofry jeżeli moja gofrownica źle grzeje? Gofry to obok lodów jeden z synonimów lata. Komu nie kojarzą się z wakacyjnym wyjazdem?


Na szczęście przygotowanie ich w domu, w nieco zdrowszej wersji, okazuje się bardzo proste. Możesz je zrobić praktycznie z każdej mąki a dzięki ubiciu piany z białek nie potrzebujesz dodawać do ciasta proszku do pieczenia. Albo w jaki sposób najlepiej o nie zadbać? A może masz wątpliwości, czy foremki silikonowe trzeba smarować tłuszczem?


Pianę delikatnie połączyć z ciastem przy pomocy kopystki. W czym są lepsze od tych tradycyjnych? Aby gofry były chrupiące należy po upieczniu układać je na kratce do przestygnięcia. Nakładać na rozgrzaną gofrownicę i piec do zrumienienia.


Jutro wypróbuję przepis i upiekę gofry w piekarniu. Czy wiecie w jakiej temperaturze piec. Akcesoria, których potrzebujesz.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty