poniedziałek, 4 maja 2020

Sernik z kratka

SERNIK Z KRATKĄ - przepis mojej mamy. Kruche ciasto: Mąkę, cukier puder, proszek do pieczenia siekamy z zimnym masłem, dodajemy, żółtka, śmietanę i szybko zagniatamy ciasto, wstawiamy do lodówki na co najmniej godzinę. Prawdziwy polski sernik :) Przygotowanie tego sernika nie jest trudne, chociaż wymaga nieco więcej czasu, gdyż najpierw trzeba przygotować spó potem masę serową, a na koniec jeszcze ułożyć na wierzchu kratkę z ciasta (co dla mnie z moimi trzęsącymi się rękoma było nie lada wyzwaniem ;P).


Jeżeli znudziły ci się inne przepisy, spróbuj na te święta zrobić sernik z kratką na wierzchu. Sernik wkładam na min. Ilekroć go upiekę, znika błyskawicznie.

Nina Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Nina w kuchni. Z ziarenkami wanilii i rodzynkami. I jestem przekonana, że każdy z Was chociaż raz w życiu go próbował.


Cracow Style Cheesecake to przecież słodki specjał, z którego słyniemy. Choć czaiłam się na niego długo. Klasyczny sernik krakowski z rodzaju ciężkich i treściwych.


Tym razem jest to sernik z kratką. Doskonały do kawy i prosty do wykonania. Jak widzisz musisz przygotować sporo jaj - ale warto spróbować tego pysznego ciasta.

Myślę, że jest bardzo dobry na każdą okazję. Zachęcam do pieczenia i życzę smacznego. Ilość na typową dużą blachę sernikową.


Duża familijna blaszka sernika na domowej roboty kruchym cieście, z dużą ilością świeżych jagód (u mnie w tej roli borówka amerykańska) i z kratką z kruchego ciasta. Przepis na sernik z kratką. Dziś zapraszam na sernik krakowski, który pojawia się u nas na każde święta. Zresztą nie ma co się dziwić bo jego intensywny, klasyczny smak nie pozwala przejść obok niego obojętnie.


Tradycyjny sernik z kratką z kruchego ciasta ma w sobie coś magicznego. Kratkę posmarować rozkłóconym żółtkiem. Wyłączyć piekarnik i studzić sernik przy lekko uchylonych drzwiczkach piekarnika.


Zimny sernik wstawić na parę godzin lub całą noc do lodówki. Sok z cytryny wymieszać dokładnie z cukrem pudrem na gładką masę. Uwaga: wszystkie składniki na masę serową muszą mieć temperaturę pokojową. Wtedy dojrzewa, masa serowa się stabilizuje, a sernik jest lepszy niż niedługo po upieczeniu.


Odkąd upiekłam go na podstawie Twojego przepisuje bije furorę na ostatnich imprezach przedszkolnych. A co za tym idzie od razu wiele Mam prosi o przepis,ZAWSZE udostępniam go z podaniem linku do strony na której jest przepis. Ponieważ traktujemy o serniku z Wiednia obowiązkowo należy dodać do masy serowej na sernik krakowki ubite białko.


Dzięki temu, że sernik pokryty jest kratką zachowuje puszystą i lekko wilgotną konsystencję. Przy pomocy ostrego noża lub radełka wycinaj paski o szerokości około cm.

Sama nie wiem, dlaczego nazwałam ten sernik „wiejski”, takie było moje pierwsze wrażenie, kiedy go spróbowałam, i nie tylko moje, a to już znaczy, że było właściwe. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym! Na przykład sernik z kratką, na zwykłym kruchym spodzie, nie na ciasteczkowym. No to wyzwanie :) Znalazłam taki sernik u WhitePlate, z opisu bardzo obiecujący - tzw.


Na zdjęciach wyglądał na ciężki, mięsisty, taki jak bardzo lubię. Cóż, mój wyszedł kompletnie inny. Ser wylewamy na podpieczony spód. Pieczemy około minut w temperaturze 1stopni.


Paski smarujemy żółtkiem. Studzimy w uchylonym piekarniku. Ostudzony sernik można polukrować lub posypać cukrem pudrem.


Ola jest autorką tego przepisu, tak samo jak 7innych kulinarnych inspiracji na tym blogu kulinarnym ze zdjęciami. Możesz śledzić dyskuję o nim w kanale RSS 2. A może gotowany lub pieczony? Jaki jest Wasz ulubiony? Deser znany był już w starożytności.


W Grecji mieli go okazję jeść m. Z podanych składników zagnieść ciasto,podzielić na dwie części i do jednej dodać kakao. Ciasto nakłuć widelcem i oprószyć bułką tartą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty