środa, 12 lutego 2020

Sernik pianka

Oprócz tej charakterystycznej cechy, sernik wyróżnia się też nietypową masą serową - z dodatkiem sypkiego budyniu, oraz dużą ilością użytego mleka i dodatkiem oleju roślinnego. Sam sernik jest bardzo delikatny – masa jest puszysta, a pianka na wierzchu czyni wypiek jeszcze Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Smaki ogrodu. Niezwykle delikatny i puszysty , zwany również sernikiem z rosą. Ten przepis należy do grona moich ulubionych i chociaż spotkałam się z kilkoma odmianami tego sernika , to nigdy niczego nie zmieniałam w swoim przepisie - jest dla mnie idealny.


Masa: 3g mascarpone 2g sera kremowego (użyłam mielonego twarogu firmy President) 1ml mleka skondensowanego słodzonego.

Smaczny sernik z kakaowym kruchym ciastem i cytrynową pianką. Z pianką, która najcześciej znika pod ciężarem kruchego ciasta. Gdy wiśniowa pianka stężeje, przygotować bitą śmietanę.


Pod koniec ubijania dodać cukier puder. Wydrukuj lub pobierz PDF z przepisem. Sernik wstawić do lodówki, aby pianka stężała.


Ciasto zagnieść z podanych składników i rozłożyć na blaszce. Ser utrzeć z cukrem, jajkami, żółtkami i cukrem waniliowym. Budyń wymieszać z zimnym mlekiem i wlać do sera, utrzeć oraz dodać olej.

Masę wlać na ciasto i piec około minut(około 170stopni). Przepis na tenże sernik widnieje w moim zeszycie z przepisami od wielu lat, jest niezwykle smaczny, bardzo łatwy w przygotowaniu. Jestem przekonana, że gdy tylko go spróbujecie, pokochacie ten sernik do tego stopnia, że będziecie robić go nawet bez malinowej pianki. Kochani, chciałam też poinformować Was, że wczoraj minęły lata mojego blogowania. I znalazłam ten z kokosowa pianką.


Należy do tych mokrych, ale zarazem jest kremowy i puszysty. Nie jadłam go przez wiele lat - kojarzy mi się z urodzinami z czasów gdy nic nie było w sklepach, twaróg był trudny do upolowania w sklepie, więc zaradne mamy wymyślały zastępcze produkty udające inne produkty. Jest to dość zwyczajny, prosty sernik na biszkoptach z galaretką i owocami. Kolory galaretek i owoce do dekoracji możecie wybrać według własnego gustu. Najlepszy przepis na sernik ze złotą rosą jaki do tej pory udało mi się skomponować.


Jestem z niego bardzo zadowolona, dlatego też uważam, że jest to wersja ostateczna. Cudowny, idealnie kruchy spó który fantastycznie się komponuje z miękką, wręcz budyniową masą serową oraz delikatną, bezową pianką. Ciasto wstawiamy do lodówki, pianka pięknie się zetnie. Piankę wylewamy na ostudzony sernik. Bardzo polecam, jest piękne, delikatne, pyszne.


Ciasto można jeszcze posypać np startą białą czekoladą, bardzo polecam tak zrobić :-) ciasto ładnie wygląda. Idealny sernik dla amatorów toffi, kajmaku czy krówki. Unsubscribe from Weronika Domogród?

Po minutach wyjęłam sernik z piekarnika, wyłożyłam na niego pianę z kokosem i piekłam jeszcze minut w 1st C. Piekłam do zarumienienia, więc tu już musicie zaufać swojemu piekarnikowi. Ja piekłam sernik na noc, więc wyciągnęłam go dopiero rano. Po tym czasie sernik wyjmujemy z piekarnika, odstawiamy na kratkę i całkowicie studzimy. Stygnąc, sernik opadnie do odpowiedniej wysokości.


PIANKA KAJMAKOWA: Żelatynę rozpuszczamy w gorącej wodzie (nie wrzącej!) i odstawiamy do wystudzenia. Jego spód jest kruchutki, masa serowa delikatna, a do tego ta słodka beza… Jak dla mnie idealne połączenie! Może ten wypiek jest zbyt powszechny, często spotykany na przyjęciach lecz zaskakująco bardzo dużo osób wyszukuje na niego sprawdzony przepis.


Dzisiaj kolejny pyszny sernik, tym razem z bezą, a dokładniej sernik z bezową pianką, bo beza w środku jest miękka, a na wierzchu chrupiąca. Całość za to jest wyśmienita i bardzo słodka. W tym wypieku zakochają się miłośnicy bez i bezików, za to amatorzy serników będą zachwyceni jego delikatnością. Uprzedzę, że beza na serniku opada, ale nie przejmujcie się, po prostu. Tym razem nie miałam wrzuciłam żurawinowy.


Ubitą pianę wykładamy na ciasto i wstawiamy jeszcze na 7-minut do piekarnika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty