czwartek, 6 lutego 2020

Sernik na maśle

Masło zaczyna pachnieć jak jak ciepły sos toffi, jak torba najlepszych karmelków, prażony sezam i ciepły miód – słodko, ciepło, orzechowo. Odkąd poznałam palone masło, zawsze mam w lodówce awaryjną kostkę. Wczoraj spożytkowałam ją w najcudowniejszy z możliwych sposób – upiekłam sernik na palonym maśle.


Sernik na maśle

Kiedy słyszę określenie niebo w gębie od razu przychodzi mi na myśl sernik z palonym masłem. To jakże proste ciasto składa się z zaledwie kilku składników, a na jego wykonanie musisz poświęcić około godziny. Przepisy, jak zrobić - Smaker. Ostatnio stworzyłam kolejne, słodkie, kulinarne dzieło! Mam dla Was przepis na genialny sernik z palonym masłem.


Palone masło nadaje mu orzechowego posmaku. Na spód z ciastek wyłożyć na zmianę wyłożyć oba kolory masy, aby powstała marmurkowa struktura. Na wierzchu poukładać resztek ciastek. Ciasto wstawić do lodówki, aby stężało, ale najlepiej na całą noc, ponieważ wtedy ciastka z wierzchu staną się odrobinę miękkie.


Sam ser ma w sobie wystarczająca ilość tłuszczu. Warto wyeliminować masło z przepisu na sernik, co sprawi, ze będzie bardziej fit i można zjeść go z mniejszymi wyrzutami. Jest to sernik na serze z wiaderka. Ja użyłam waniliowego z wanilią. Miałam ogromne obawy bo ser był dość rzadki, ale wyszedł mega delikatny i puszysty.


Na koniec wymieszać (delikatnie, ale dokładnie) z ubitymi na sztywno białkami. Masę serową wyłożyć do tortownicy i wstawić do piekarnika nagrzanego do 1stopni C. SERNIK WANDY NA CIEMNYM SPODZIE Sernik z zeszytu mojej mamy. Blachę wysmarować masłem i posypać mąką lub bułką tartą. Jedną część ciemnego ciasta zetrzeć na tarce na spód (lub wykleić nią spód), drugą zetrzeć na wierzch masy serowej. Sernik jest najlepszy, kaloryczny i tak bogaty w bakalie, jak tego chcemy.


Jeśli tylko macie ochotę na tradycyjny sernik, sięgnijcie po ten przepis. Sernik z masłem orzechowym - przepis na pyszny, aksamitny sernik ze słonymi orzeszkami i karmelem na kruchym i lekko słonym orzechowym spodzie. Kremowy, wilgotny i bardzo łatwy w przygotowaniu. Byłam przekonana, że w swoich słodkich zasobach blogowych mam przepis na sernik królewski.


Co się okazało, sernika nie było. Wspólnymi siłami razem z siostrą udało nam się zdobyć najlepszy przepis na Zobacz więcej. Zrobiłam sernik na Sylwestrowe party u znajomych.


Sernik na maśle

Wyjęłam go na stół i początkowo nie zrobił wrażenia - ot stoi sobie jakieś ciasto w tortownicy. Po tańcach najwidoczniej spadł wszystkim poziom cukru we krwi:) i sernik zrobił oszałamiającą furorę. Słyszałam tylko komentarze kto robił ten sernik na zimno -rewelacja. Na pewno nie jest to sernik dla wszystkich.


Na przykład znowu nie dla mnie, ale już dla mojego Męża - tak ;-). Trzeba bardzo lubić masło orzechowe, ponieważ dokładnie tak jak ono smakuje i pachnie. A ja jakoś ze fistaszkami nie przepadam. Możemy łatwo modyfikować smak sernika – np: budynie zmienić na smakowe (np. kokosowe), a wiórki zamienić np. Wszystko zależy od naszej fantazji – ja podaję przepis podstawowy, który sam w sobie jest pyszny.


Sernik gotowany jest delikatny i po schłodzeniu przypomina mi w smaku lody. Idealny na święta i rodzinne uroczystości :) Zaskocz nim swoich znajomych! Sprawdź instrukcję ze zdjęciami krok po kroku.


Masę na sernik wyłóż do brytfanki o średnicy ok. Dno foremki na ciasto można wysmarować masłem lub margaryną. Wstaw ciasto do piekarnika. Ustaw program bez termoobiegu, a sernik umieść na środkowej półce. Dodatkowo możesz na niższej półce piekarnika umieścić osobną brytfankę wypełnioną zagotowaną wodą.


Uwielbiam mój przepis na sernik, bo zawsze wychodzi i naprawdę jest smaczny. Często eksperymentuje z nim i dziś kolejny eksperyment – sernik z masłem orzechowym. Masło orzechowe też uwielbiam i rzadko je kupuję, bo trudno mi się opanować by nie zjeść całego słoika od razu.


Sernik wiedeński bez spodu w Polsce znany jest od ponad 3lat. Oryginalny przepis na sernik wiedeński uwzględnia użycie sera twarogowego mielonego, masła, jajek i rodzynek. Sernik to rodzaj ciasta deserowego, którego głównym składnikiem jest twaróg. Pozostałe składniki to jajka, masło lub śmietanka, cukier i dodatki smakowe. Sernik można upiec na spodzie lub bez spodu, może nim być kruchy spód lub zrobiony z gotowych pokruszonych ciasteczek.


Oprócz zmielonego twarogu możemy upiec sernik również z gotowych zmielonych serów, z cream cheese. Sernik na kruchym spodzie z brzoskwiniami Wykonanie: Do misy wsypujemy mąkę,dodajemy cukier,żółtka,posiekane drobno masło, śmietanę i proszek do pieczenia. Zagniatamy szybko składniki i wkładamy do lodówki do schłodzenia.


Formę większą do pieczenia mięsa wykładamy papierem do pieczenia i wyjmujemy ciasto z lodówki i do formy. Zimne masło kroimy w małą kostkę wrzucamy do miski, dodajemy także śmietanę. Ugniatamy ciasto (nie jest to łatwe zadanie i wymaga trochę wysiłku). Gdy składniki dobrze się połączą, ciasto dzielimy na dwie równe części.


Wkładamy do lodówki na min. Po upływie pół godziny jedną część ciasta na sernik królewski. Niektóre serniki można piec bez spodów, do innych polecam spód z ciasteczek, a jeszcze inne są najlepsze na klasycznym kruchym spodzie. Dzisiaj przepis na najlepszy kruchy spód do sernika. Taki spód radzę zapiec przed nałożeniem masy serowej, dzięki czemu pozostanie kruchy i nie nasiąknie wilgocią od sera.


Masę serową na sernik szykuje się super szybko, więc możesz zacząć nagrzewać piekarnik.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty