poniedziałek, 18 listopada 2019

Sernik tradycyjny moje wypieki

Nie jest to tradycyjny sernik jaki jadlam kiedys u babc czy u gosci ,niewiem niby okej jest ale jest za wilgotny , za niski , ale przede wszystkim jest nijaki w smaku,moze to zalezy do sera bo uzylam vitello z biedronki ktory przed upieczeniem byl o wielel epszy w smaku. Jestem zawiedziona bo chcialo mi sie tradycyjnego sernika jaki byl kiedys podawany przez moje obie babcie i przez roznych. Jeśli tylko macie ochotę na tradycyjny sernik, sięgnijcie po ten przepis. Każda pora roku jest dobra na wspaniały i puszysty sernik do kawki ;-). Tym razem sernik z wykorzystaniem dużej ilości mleka w proszku.


Ten sernik pod wieloma względami będzie przypominał Wam sernik puszysty jak chmurka.

Delikatny sernik z jeżynami. Dzięki pieczeniu w kąpieli wodnej nie opada i zyskuje delikatną, deserową konsystencję, podobną jak w serniku japońskim. Można upiec go też tradycyjnie, bez kąpieli wodnej, sernik w dalszym ciągu będzie. Mój Mąż, który kręcił nosem, na kolejny sernik (cytuję .serniki mi się już chyba przejadły.) nie mógł się od niego oderwać! Przepis na puszysty sernik bez spodu.


Można przygotować go na klasycznym twarogu, twarogu z wiaderka lub quarku. Można wzbogacić jego smak dodając startą skórkę z pomarańczy, rodzynki lub ulubiony aromat. Dodane przez Mateuszw: Tylko o kuchni.

Robię wg przepisu na blogu Moje Wypieki. Przy okazji mam jeszcze jedno pytanie. Czy to normalne, że mi się tak spód wstąpił? Jeden z najsmaczniejszych serników, jakie jadłam. I nie tylko taki smaczny, bo piernikowy (a ja uwielbiam pierniczki), ale też dlatego, że ma idealną kremową konsystencję.


I, podobnie jak w pierwszym przepisie na sernik z pierniczkami, nie mogłam. Ale jest tam mąka i mak,a tego też się nie łączy. A żółtko to przecież białko.


Prawdziwa dieta nielaczenia wyklucza w ogole wypieki. Chyba,że kokoski z kokosu i białka, bo to białko. Sama pyszna masa serowa z rodzynkami i kandyzowaną skórką pomarańczową.


Polecam piec sernik w kąpieli wodnej, aby pozostał równy, ale nie jest to konieczne. Jeśli chcemy upiec sernik bezglutenowy to należy zrezygnować z likieru. Upieklam sernik z dygotem bo sie okazalo,ze po mimo,ze staralam sie dokladnie okrecic folia aluminiowa to wylala sie woda,ale po otworzeniu tortownicy w srodku byl super. Jedyne co bym dodala na przyszly raz to troche soku z cytryny zeby byl leciutko kwasniejszy. Tak jak pani napisala-jest kremowo-aksamitny,bajka.


Na pewno bede jeszcze piekla. Nie za słodki, rozpływający się w ustach, po prostu pyszny!

Sernikow roznych pieklam duzo,ale. Upiekłam go na wielkano cne święta, pierwo tnie miałam udekorować wierzch polewą, jednak uzna łam, że czekolada zabiłaby cały smak wypiek u. Pyszny, kremowy sernik z dużą ilością krówek. Jeśli lubicie masę krówkową lub cukierki krówki to ten sernik jest dla Was. Kieruję go do osób lubiących słodkie wypieki, chociaż jeśli ktoś chce to może zmniejszyć ilość cukru i zrobi mniej słodki sernik.


Wyjątkowo lekki i puszysty sernik w sam raz na poobiedni deser lub dodatek do aromatycznej kawy. Jest słodki i mocno krówkowy. Piekłam minut, a potem jeszcze pod folia aluminiowa przez pol h, dopiero wtedy był gotowy, zostawiłam w piekarniku przy lekko uchylonych drzwiczkach ale juz zdjęłam folie.


Tradycyjny sernik pieczony bez ciasta. Pyszne domowe kruche ciasto, cienka warstwa startych jabłek i doskonała masa serowa. Warstwy sera i jabłek doskonale się uzupełniają. Pyszny sernik z ciastem kakaowym według przepisu mojej Teściowej. Prosty, klasyczny sernik na herbatnikach.


Sycący oblany śmietaną i startą czekoladą. Dziś przepis na świąteczny sernik i zarazem najlepszy sernik jaki jadłam! Dzięki temu sernikowi wiem już, że przepieczony sernik to nic. Kiedy jako mała dziewczynka, widziałam ten sernik u mojej babci, wśród innych pięknie udekorowanych ciast świątecznych, uważałam go za bardzo „nieatrakcyjne” ciasto ;)… I z tego co pamiętam, to był chyba pieczony w każdym domu… Z kolei jego smak wspominam najmilej :). Teraz ten popękany sernik bardzo mi się podoba i jest to prawdopodobnie najłatwiejszy i najszybszy do.


Piekarnik, piekarnikiem, a ciacho na weekend musi być – i tak postanowiłam dać drugą szansę temu sernikowi. Rozpływający się w ustach sernik jest wypiekiem ponadczasowym, zachwycającym w swej prostocie. Był bardzo delikatny, w smaku, aksamitny nie za słodki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty