środa, 6 listopada 2019

Pyszny chleb pszenny

Upiekłam ten chleb razy, idealne proporcje, myślę, ze bardzo dobry dla tych, którzy uczą się piec chleb. Niewiarygodne, ze można ot tak w krótki czas mieć własny chleb. Pyszny, czuje się, ze to naturalne. Delikatny w smaku, mało słony, nie kruszy się.


Właściwie to ma same zalety.

Polecam także blog całościowo. Ostatnio zaniedbałam i pieczenie chlebów i prowadzenie bloga. Taka smutna rzeczywistość. Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Zmuszona byłam przez miesiąc do kupowania chleba i wiecie co, nawet mi smakował.


Smakował, dopóki nie wróciłam do pieczenia domowych. Zauważyłam , że pszenne chleby z drożdżami wychodzą tym lepsze, im dłużej się je wyrabia.

Mąka pszenna robi się wtedy bardziej kleista. Osiem minut mikserem lub w Thermomiksie to taka norma, wtedy są bardziej jednorodne , wilgotne i się nie kruszą. Dzisiaj mamy dla Was coś zupełnie nowego.


Tak, wiemy, wiemy, zwykły prosty pszenny chleb jakby nowością na naszym blogu nie jest. Ale ten chleb ma taką skórkę, jakiej jeszcze nie robiliśmy. Jest bardzo chrupiąca, ale jednocześnie wcale nie twarda, coś jak na chlebie baltonowskim.


Oprócz doskonale znanego nam pulchnego chleba pszennego są jeszcze inne rodzaje ciasta. Głównym składnikiem chleba pszennego jest mąka pszenna. Celem zwiększenia objętości ciasta stosuje się.


Chleb pszenny pyszny i piękny. Przekąski chleb pszenny. Bez żadnych dodatków mniej lub bardziej egzotycznych. Ciepły jeszcze chleb z masłem to miła odmiana po świątecznych biesiadach. Ja jednak make pszenna mieszam z maka do pieczenia chleba, mozna kupic takie w sklepach, w stosunku: 4g maki pszennej i 1g maki chlebowej.


Bardzo dobry przepis, chleb przepyszny. Ten plasuje się gdzieś w czołówce.

Od dzisiaj, bo piekłam go pierwszy raz. Prosty przepis na pyszne białe pieczywo. Ostatnio trochę eksperymentujemy z chlebami, bo nasz tradycyjny chleb pieczony regularnie od ponad lat trochę zaczął się nam nudzić. Podwójne wyrastanie poprawia strukturę i smak chleba.


Domowy chleb pszenny ETAP 1: Do drożdży z cukrem dodajemy mąkę przesianą przez sito Masło roztapiamy, studzimy. Drożdże rozkruszamy do miski i łączymy z cukrem (rozcieramy je, aby zrobiły się płynne) Wlewamy wodę, mieszamy. Dodajemy mąkę przesianą przez sito, sól i roztopione masło. Jeśli to będzie wasz pierwszy chleb – zdecydowanie na warsztat bierzcie przepis z bloga Plate of Joy. Najprostszy przepis na chleb pszenny na drożdżach suchych.


To super szybki przepis na chleb, który zawsze się udaje. Najpierw chciałam wypróbować inny przepis na chleb pszenny, ale po obejrzeniu filmiku zdecydowałam się właśnie na niego. MyVeganKitchen Obserwuj bloga Obserwujesz bloga My Vegan Kitchen.


Mam dzisiaj dla was przepis na pyszny i szybki chleb na drożdżach. Jest bardzo łatwy do przygotowania i każdy z sobie z nim poradzi, nawet osoby, które jeszcze nigdy nie piekły domowego pieczywa. Jeśli wybierzesz chleb upieczony z „odpowiednich składników” to pomoże Ci on chronić Twoje zdrowie i być może uleczyć z męczących Cię dolegliwości.


Dodatek kefiru sprawia, że jest wilgotny i delikatny. To jeden z lepszych chlebów wypiekanych na drożdżach. Muszę Wam powiedzieć, że są takie chleby, które potrafię robić przez kilka dni pod rząd. Zalicza się do nich właśnie miękki chleb pszenny.


Robię go od ponad tygodnia co drugi dzień, jest pyszny. Mogłabym zrobić co prawda większy bochenek, ale ja go lubię robić. Niemal rok temu na profilu Fb ChilliBite pokazywałam krok po kroku jak piekłam swój bodajże pierwszy pszenny chleb drożdżowy. Było mnóstwo zabawy i wszystkim udał się pierwszy chleb, ale ponieważ ciężko go odszukać w zasobach Fb, a sporo osób o niego pytało mailem, przypominam ten bardzo prosty przepis. Smakuje wszystkim, długo zachowuje świeżość i jest naprawdę pyszny.


Nie jest to chleb bezglutenowy, ale robię go często, bo jest naprawdę szybki w wykonaniu i smakuje moim znajomym, którzy na diecie bezglutenowej nie są. Zwykle robię chleb pszenny, ale czasem miksuję mąki i tak wychodzi np.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty