czwartek, 11 stycznia 2018

Jak upiec chleb bez zakwasu i drozdzy

To mój pierwszy chleb jaki upiekłam w życiu :D! Może nie jest super piękny, ale meega pyszny;P Zatem rozpoczynam experyment – swój własny chleb ! Chleb pszenny bez zakwasu i drożdży. Do miski wrzucamy składniki mąki,otręby,proszek do pieczenia,cukier,sodę i sól.


Następnie dodajemy jajko i mleko.

Wrzucamy do tego starty żółty ser,zioła i słonecznik. Wszystko dokładnie wyrabiamy ręką. Keksówkę wykładamy papierem do pieczenia. Najlepiej kroić kiedy już całkowicie ostygnie. Białka rozdzielić od żółtek.


Do tej masy dodać ubite białka (nie ubijać wcześniej, żeby nie opadły) i powoli mieszać aby masa. Już jakiś czas temu padło na blogu pytanie o chleb bez drożdży.

Muszę przyznać, że dłużej się musiałam nad tematem zastanowić. Pierwsze, co przyszło mi do głowy, to oczywiście zakwas, ale to jednak bardziej skomplikowana rzecz. Od tak, żeby sobie upiec chleb od święta, to nie bardzo się nadaje. Są też oczywiście chleby na sodzie, o których pomyślałam z zaciekawieniem.


Nigdy nie próbowałam takiego cuda, stwierdziłam więc, że warto byłoby. Dziś chciałabym upiec ten chleb, do tej pory piekłam bananowy ale niestety mam uczulenie na jajka, chlebek bananowy, który upiekłam z Twojego przepisu jest rewelacyjny ale. Lista przepisów na szybki chleb bez zakwasu z polskich blogów kulinarnych. Wybierz najbardziej interesujący przepis i zacznij gotować!


Szybki chleb bez zakwasu przepis - Durszlak. Dodane przez Ladyhousewife w: Tylko o kuchni. Na zakwasie jest faktycznie dużo zdrowszy, ale łatwiej będzie zacząć od drożdzowych.


Witam,taki chlebek pryzpomina mi lekkie ciasto jogurtowe,tylko nie jest slodki. Ten chleb jest dobry,ale sie kruszy,niewiem czemu. Chcialam zapytac po jakim czasie juz po upieczeniu chleba drozdze.


Zarówno zagraniczna, jak i nasza polska, dodaje wariacje na jego temat.

A to przecież nie Zobacz więcej. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Najsmaczniejszy. Banalnie prosty, wystarczy pomieszać składniki i dobrze ugnieść, by bochenek był zwarty po upieczeniu. Sodę mieszamy w odrobinie ciepłej wody i dolewamy do reszty.


Ciasto ma być elastyczne, trochę rzadsze jak na pierogi. Należy je dobrze wyrobić, ręcznie lub w mikserze z końcówką do chleba, aby odpowiednio napowietrzyć, będzie pulchne po wypieczeniu. Piekłem już dwa razy ten chlebek w temp 200ºC przez godz ale po min mi się góra chleba przypalała to nakryłem folią aluminowąi piekłem do końca. Po wyjęciu z formy chleb nie jakiś mokry jakby był surowy.


Możesz ten chleb upiec w wersji na słodko- np. Aby upiec ten chleb potrzebujesz tylko miskę, miarkę, łyżkę i piekarnik. Przepisy na chleb bez zakwasu i bez drożdży w wyszukiwarce kulinarnej - przynajmniej idealnych przepisów na chleb bez zakwasu i bez drożdży. Znajdź sprawdzony przepis z Mikserem Kulinarnym!


Kiedyś jak piekłam chleb z mąki też miałam problem z papierem, odrywałam ze skórką. Problem ustał jak kupiłam nowy papier (raz chleb przywarł bo papier leżał w domu kilka lat a za drugim razem kupiłam papier innej firmy i było po problemie). Mam dzisiaj dla was chleb bezglutenowy bez drożdży, bez zakwasu, bez jajek i bez skrobi. Musi być strączkowa a to tylko od ciebie zależy, który smak wolisz.


Chyba nic nie smakuje lepiej w pochmurny poranek niż ciepły, domowy chleb. To kolejny prosty przepis jak upiec chleb na zakwasie bez ugniatania ciasta. Oczywiście wszystko się uda pod warunkiem że mamy aktywny zakwas chlebowy.


Wam udanych wypieków oraz. Masę ugnieść jak najdokładniej w natłuszczonej foremce odpowiedniej wielkości - ja użyłam keksówki silikonowej - wyrównać powierzchnię. Nie sądziłam, że takie rzeczy są możliwe, a jednak. Na szczęście wszytko można zrobić samemu smaczne, pachnące i wiemy co mamy w środku bez jakiś totalnie nie potrzebnej długiej listy składników, ulepszaczy. Zdrowo, ekologicznie, bez alergenów!


Jedyne co mogłam zrobić lepiej to upiec go w krótszej i wyższej foremce, żeby był bardziej kształtny – lekcja na kolejny raz, który pewnie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty