piątek, 18 grudnia 2020

Zwykły sernik

Sernik klasyczny, z dodatkiem masła, taki, który z wierzchu można polać lukrem lub posmarować czekoladą. Możecie do niego dorobić spó dodać owoce, możecie wiele w nim zmieniać, ale czasem warto zrobić taki prosty, zwykły sernik. Dla mnie to więcej niż zwykły notes, to niezapomniane do dziś pismo Dziadka i wspomnienia, które powracają za każdym razem, gdy mam go w rękach. Niestety, Dziadek często pisał skrótami, więc większość przepisów jest nie do rozszyfrowania. Sernik był easy ;-), któż by nie wiedział, jaki użytek zrobić z twarogu, jaj i bakalii?


Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na sernik zwykły.

Desery Sernik z gotowanym budyniem i owocami – czym się różni od zwykłego? Gotowanie budyniu do sernika, niby słyszałam, ale zawsze byłam zbywana twierdzeniem, ze przecież to bez sensu i budyń i tak się. To wyjątkowe ciasto bardzo często gości na naszych stołach, jednak latem mało kto ma ochotę je piec. Sernik wiedeński Wspaniały sernik wiedeński, przepis bez spodu a więc ciasto zawiera to co najlepsze -masę serową.


Twaróg mielimy krotnie. Masło ucieramy z cukrem pudrem dodajemy po żółtku wciąż ucierając. Do twarogu dodajemy utarte mas.


Aby sernik nie p opękał w czasie pieczenia niektórzy proponują umie szczenie dużego naczynia (większej brytfanny od tej, w której piecze się ciasto) z wrzątkiem na półce pod sernikiem.

Sernik mojej Babci był zawsze dla mnie niedoścignionym ideałem, okazało się jednak, że… cóż, nie potrafię go zrobić. MySimpleLife Obserwuj bloga Obserwujesz bloga My Simple Life. Prosty i szybki sernik-tiramisu - FullSmaku. Zwykły sernik w każdej odsłonie!


Więcej niż 1przepisów. Po trzecie UDEKOROWANIE. U mnie na pierwszym miejscu króluje beza. Idealnie komponuje się z sernikiem. Robiłam serniki polane czekoladą ciemną jak i białą.


Fajny efekt daje również zwykły lukier. A dla fanów ekstremalnej słodkości polecam udekorować sernik polewą kajmakową lub krówkową. Wygląda jak zwykły sernik , ale smakuje jak pianka.


Zapisz przepis w ulubionych. Sernik bez spodu, bardzo łatwy w przygotowaniu, bo wystarczy połączyć ze sobą wszystkie składniki w jednej misce. Mokry, delikatny i kremowy w smaku, czyli taki jak większość z nas lubi. Sernik z dzisiejszego przepisu to najlepszy i najpyszniejszy sernik jaki kiedykolwiek jadłam i robiłam.


Największe plusy sernika to smak - nie jest słodki, tylko po prostu fajny serowy, druga sprawa to łatwość i szybkość wykonania sernika - każdy jest w stanie go upiec i nie ma opcji by się nie udał.

Wyjdzie :-) nastepnym razem spróbujemy obejść się w ogóle bez miksera i myśle ze uda się PERFEKCYJNY sernik. Jedno wiem na pewno - ze jeśli kiedys własnym dzieciom lub gościom będę chciała pokazać co to jest sernik, to zrobię właśnie ten. Delikatny, puszysty, zwykły, ale niezwykły.


Zagości w mojej książce kucharskiej ja. Sernik studzić stopniowo wyjmując z piekarnika (najpierw po trochu otwierając drzwiczki i lekko wysuwając sernik, w końcu wyjąć z piekarnika). Zrumieniony wierzch sernika posypać cukrem pudrem lub polać polewą czekoladową.


Przepis na puszysty sernik bez spodu. Tradycyjny sernik pieczony bez ciasta. Jest wilgotny, puszysty, delikatny, a do tego łatwy i szybki do przygotowania.


Można przygotować go na klasycznym twarogu, twarogu z wiaderka lub quarku. Można wzbogacić jego smak dodając startą skórkę z pomarańczy, rodzynki lub ulubiony aromat. Pyszny i prosty sernik, który prawie nie opada.


Spód wyszedł taki, bo herbatniki wciągnęły trochę wody z sera. Ale w smaku wyborny, idealny i puszysty sernik. Już wiem, że ten przepis z kubełka od twarogu pozostanie ze mną na dłużej bo sernik robi się szybko, łatwo i przyjemnie i co najważniejsze nie potrzeba do jego zrobienia wielu jajek bo tylko (w innych przepisach na sernik tradycyjny lub wiedeński lub nawet jajek), a sernika wychodzi spora blaszka.


Uwielbiam piec serniki, przepyszny, klasyczny wiedeński, rozpływający się w ustach krówkowy czy delikatny sernik nowojorski. Niektóre serniki można piec bez spodów, do innych polecam spód z ciasteczek, a jeszcze inne są najlepsze na klasycznym kruchym spodzie. Dzisiaj przepis na najlepszy kruchy spód do sernika. Czym się różni zwykły sernik od sernika. Pytam serio i proszę o normalne odpowiedzi.


Odpowiedz na ten komentarz. Sernik z budyniem to moja nowa propozycja na Boże Narodzenie, choć nie tylko. Ostatnio lubuję się w sernikach bazujących na minimalnej liczbie składników, z małą jak zawsze ilością cukru i nawet bez spodu, by mogły go zjeść także osoby unikające czy wręcz wykluczające gluten ze swojej diety.


Sernik tradycyjny, polski sernik ze zmielonego twarogu z utartymi żółtkami i cukrem, z wierzchu oprószony cukrem pudrem. To sernik, który zawsze się udaje i wszystkim smakuje. Polecam nie tylko na Święta Bożego Narodzenia.


To przepis, który w mojej rodzinie jest od wieków. To znaczy jego oryginał, bo ja go trochę przerobiłam na własne potrzeby ;) A że dziś rano zapowiedzieli się nasi znajomi, więc zrobiłam go. Sernik to rodzaj ciasta deserowego, którego głównym składnikiem jest twaróg.


Pozostałe składniki to jajka, masło lub śmietanka, cukier i dodatki smakowe. Sernik można upiec na spodzie lub bez spodu, może nim być kruchy spód lub zrobiony z gotowych pokruszonych ciasteczek. Oprócz zmielonego twarogu możemy upiec sernik również z gotowych zmielonych serów, z cream cheese.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty