piątek, 11 grudnia 2020

Żytni chleb na drożdżach

Najczęściej na drożdżach, ale również czasami na drożdżach i zakwasie lub samym zakwasie. Dzisiejszy przepis na chleb żytni na bazie drożdży jest dla tych, którzy są na etapie początkującym, jeśli chodzi o wypiek domowego chleba. Już wkrótce na stronie pojawi się także przepis na chleb żytni na zakwasie. Obserwuj bloga Obserwujesz bloga Ewa w kuchni. DoradcaSmaku - ten przepis cieszy się popularnością, sprawdź.


Przepis na prosty chleb pszenno-żytni. Sprawdź nasze przepisy i smakowite historie. Pokazujemy, że pieczenie domowego pieczywa nie jest trudne. Znajdziesz tu proste przepisy na chleb na drożdżach - pszenny, żytni, mieszany, z dodatkami lub bez. Skorzystaj z przepisu na chleb razowy lub jasny.


Dodane przez Pistacja w: Tylko o kuchni. W takiej maszynie można zastosować każdy przepis na ciasto wymagające wyrabiania. Długo poszukiwałam chleba, który mimo że przygotowany na drożdżach – ma odpowiedni smak, konsystencję, a przede wszystkim długo zachowuje świeżość, nie krusząc się. Chleb pszenno-żytni na drożdżach. W końcu metodą prób i błędów opracowałam poniższy przepis, który spełnia moje oczekiwania :).


Pszenno - żytni chleb z dodatkiem ziemniaczanego puree, dzięki któremu dłużej zachowa świeżość (dzień wcześniej gotujemy ziemniaki do wykorzystania w pieczywie). Puszyste wnętrze, delikatny i lekko klejący miąższ. Przypominam dziś przepis na nasz codzienny chlebek pszenny na drożdżach. Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący. A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży.


Do misy wsypujemy najpierw mąkę ( przesiałam najpierw). Dodajemy drożdże instant i mieszamy. Wsypujemy łyżeczkę soli , wlewamy letnią wodę miód i słonecznik.


Żytni chleb na drożdżach

Ekspresowy i prosty chleb razowy pszenno-żytni, na drożdżach, z dużą ilością siemienia lnianego, słonecznika i otrąb. Jeśli tylko posiadacie składniki, to już za niecałe godziny możecie cieszyć się domowym, pachnącym chlebem! To całkowity czas przyrządzania, wyrastania oraz pieczenia.


Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. Szybki chleb bez zagniatania! I co ważne, zgodnie z Waszą prośbą taki zdrowszy, bo z dodatkiem mąki żytniej razowej, ale nadal na drożdżach, czyli wymarzony chleb dla wszystkich początkujących, niecierpliwców lub po prostu zabieganych.


Ja ten chleb pszenno-żytni robię dość często ostatnio, bo przygotowanie zajmuje niewiele czasu, bochenek wychodzi spory i starcza na kilka dni. To mój ulubiony, super prosty przepis na chleb na drożdżach instant. Piekę go według przepisu na uniwersalne ciasto drożdżowe na pizzę.


Ten niezastąpiony przepis wykorzystuję tez do innych wypieków na słono. Witam, zrobiłam chleb wg przepisu na mące żytniej z dodatkiem płatków owsianych i zmielonych orzechów włoskich. Piekłam w 2stopniach w piekarniku elektrycznym z termoobiegiem. Ja mam taki problem ze żadne ciasto na drożdżach mi nie wychodzi … nawet pizza. Jeśli marzycie o domowym wypieku chleba, to z powodzeniem możecie zacząć swoją przygodę od tego przepisu.


CHLEB PSZENNO-ŻYTNI NA DROŻDŻACH – ŁATWY PRZEPIS jest wilgotny, miękki i świetnie smakuje nawet dwa dni po upieczeniu (myślę, że wytrzyma dużej, ale nie dane mi było jeszcze się przekonać, bo szybko go zjadamy). Mikser Kulinarny wyszukuje przepisy z polskich blogów kulinarnych, tym razem wyszukiwany jest przepis na chleb żytni na drożdżach. Ciasto powinno być lepkie i klejące, ale bez problemu odchodzić od miski niemal nie pozostawiając śladów na jej bokach.


Jeśli jednak nie wyczerpałam tematu śmiało pytaj w komentarzach. Natomiast jeśli interesuje Cię przepis na chleb pełnoziarnisty na zakwasie to znajdziesz go w artykule Domowy chleb na zakwasie sprawdź, że łatwo zrobić da się! W kategorii chleby natomiast znajdziesz przepisy na inne moje chlebki. Z żytnią nie, bo znowu mnie się trochę chleb żytni przejadł ale próbowałam dodawać mąki kokosowej oraz w ogóle zamienić pszenną na gryczaną z dodatkiem kokosowej, jak do tej pory zawsze wychodził, tylko z mąką kokosową jest innej struktury, taki trochę jak bułki mleczne. Prosty domowy chleb na drożdżach (bochenki) Pieczenie własnego chleba, oprócz niewątpliwej satysfakcji, daje pełną kontrolę nad składnikami.


Ponadto możesz użyć pełnej palety dodatków, których – ze względu na koszty – nie dodaje się do „seryjnego” pieczywa. Chce się więcej i więcej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty