środa, 9 grudnia 2020

Zakwas na chleb moje wypieki

Czy mogę ten zakwas z mąki razowej wykorzystać do innego przepisu na chleb z Pani bloga? Duży wybór przepisów na chleb na zakwasie. Domowe pieczywo na zakwasie.


Prosty chleb pszenny, chleb orkiszowy, chleb 1 żytni, chleb wiejski, chleb powszedni, chleb wieloziarnisty. To mój pierwszy chleb na zakwasie jednak uważam, że wszystko zrobiłam dobrze i coś jest nie tak z proporcjami.

Nie mam drogich sprzętów i przy ostatni ręcznym wyrabianiu gdybym nie podsypała mąką to ciasto wylądowało by w koszu. Sam chleb ocenie jak go wreszcie po tych męczarniach go upieke. Nie podbieram zaczynu z robionego chleba, a “gospodarkę dokarmiania zaczynu” prowadzę osobno i zawsze mam kilka słoików w zapasie na wypadek, gdyby się zepsuł.


Chlebki są naprawdę pyszne! Robię już drugi raz, mimo że mam mały zapasik i bierzącą produkcję zakwasu żytniego hydracji 1. Oba robi się z mąki żytniej i wody, ale sposób przygotowania jest inny. Moj problem przy pieczeniu chlebow i bulek na drozdzach polegal na tym, moje wypieki mialy po upieczeniu twarda do ugryzienia skore.

W srodku byly miekkie i dobrze sie upiekly, ale ta skora ”jak na byku”. Kiedy po tych dniach robię chleby to cierpliwie czekam ze dwie godziny aż się zakwas ogrzeje i dopiero wyrabiam masę na chleby. Z tej masy odkladam 4Łyżki jako zakwas na moj następny chleb. Moj przepis na chleb to wyrobiona masa ktora dojrzewa sobie w spokoju przez całą nic juz w foremkach.


Pamiętam swoje przemyślenia odnośnie zakwasu, zanim poznałam tajniki jego hodowli. Zrobienie domowego zakwasu wydawało mi się czymś nieprawdopodobnie trudnym i skomplikowanym. Uważałam, że jego wykonanie jest niczym mitologiczne syzyfowe prace, przynoszące jedynie wysiłek.


Na początku chleb z niego wyrastał jak na drożdżach (tyle, że wolniej). Od jakiś m-cy chleb z tym zakwasem nie wytasta. Dzisiaj, ja starsza pani wreszcie odważyłam się upiec chleb na zakwasie i koniecznie muszę dać ujście moim emocjom.


Od momentu nastawienia zakwasu bardzo się stresowałam. Wcale nie chciał ze mną współpracować,ale dałam mu szansę. Zakwas ciągle pachnie tak jak powinien.


Czasem piekę codziennie a nadmiar chleba mrożę. Z reszty zrobiłem swoje pierwsze chleby. Na początek proponuję dać na jeden chleb o wadze kg około 4g takiego zaczynu – jak mniejszy np.

Znakomity chleb na zakwasie. Miękki i sprężysty środek, mocno chrupiąca skórka. Bardzo lubię, gdy w domu pachnie ciepłym chlebem. Najsłodszy blog w sieci. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie?


Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz. Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia.


Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego. Przepisy na domowy wypiek pieczywa na zakwasie.


Jestem facetem i od lat robię tylko to ciasto. Nie wiem czy istnieją lepsze ciasta, ale jest ono tak niewiarygodnie świetne, że nie potrzebuję lepszego. Od czasu wyhodowania zakwasu żytniego, piekę ten chleb przynajmniej raz w tygodniu. Wyniki wyszukiwania dla chleb żytni moje wypieki pokaż przepisy tylko ze zdjęciami. Zdrowsze żytnie placuszki na zakwasie, które możecie podać z ulubionymi dodatkami.


Można je wykonać zarówno na zakwasie żytnim jak i pszennym - u mnie w domu najczęściej hoduję zakwas żytni, stąd taki pomysł na jego wykorzystanie. Przepis na chleb żytni znalazłam na jednym z blogów, gdzie Pani publikuje dietetyczne przepisy. Choć nie jestem na diecie, przepis na jej chleb zaintrygował mnie, gdyż jest niezwykle prosty, zawiera wyłącznie mąkę żytnią i do tego prezentuje się wspaniale. Czasem może pachnieć nawet acetonem ale nie jest to oznaką zepsucia.


Trzeciego dnia zakwas pracuje już w miarę stabilnie i według niektórych już można piec na nim chleb. Ja sugeruję jednak poczekać do lub dnia – zakwas będzie już wtedy na pewno dojrzały i chleb powinien się udać bez problemu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty