poniedziałek, 14 września 2020

Temperatura pieczenia chleba na drożdżach

Po tym czasie na podsypanej mąką stolnicy można uformować bochenek chleba, przełożyć go na blachę oprószona mąką, przykryć ręcznikiem kuchennym i zostawić do ponownego wyrastania na godzinę. Zaczęłam się zastanawiać dwa dni temu przy robieniu pizzy. W przepisach na pizzę podawana temperatura pieczenia to ok. Mój piekarnik ma funkcję pizza gdzie jest temperatura 300C - a upieczenie pizzy na cienkim spodzie to jakieś minut.


Czy miałoby sens pieczenie chleba w wyższej temperaturze?

Chleb na drożdżach przyda się akurat w sezonie grillowym. Oczywiście jeśli wśród Was są tacy, co już mają przygotowane pieczywo na zakwasie do wiosennego grillowania, to wspaniale, ale jeśli należycie do tych, co dopiero się obudzili, że fajnie byłoby mieć parę kromek świeżego chleba, to ten przepis w stu procentach zaspokoi Wasze potrzeby. W końcu pieczenia chleba jest proste, trzeba tylko poznać kilka podstawowych zasad #128578; 1. Przygotowywanie zaczynu. To właściwie wprowadzenie do pierwszego etapu, bowiem nie zawsze przygotowywanie zaczynu jest konieczne.


Prace w kuchni zaczynamy od rozczynu w sytuacji, w której korzystamy ze świeżych drożdży. Pulchny, z chrupiącą skórką, obłędnie pachnący. Przepis jest dobry dla początkujących, choć ogólnie pieczenie chleba nie jest trudne.

A chleb z tego przepisu jeszcze na trzeci dzień jest świeży. Ponadto możesz użyć pełnej palety dodatków, których – ze względu na koszty – nie dodaje się do „seryjnego” pieczywa. Poniższy przepis zawiera kompletny sposób przygotowania chleba na drożdżach. Już jestem „wprawiona” w pieczeniu chleba ponieważ piekę co tydzień #128578; Niestety nie mam odwagi upiec chleba na samym zakwasie ponieważ po dwóch razach się zraziłam (chleb prawie wcale nie wyrósł chociaż smakowo był dobry) Teraz piekę chleb z mąki pszennej na zakwasie żytnim z dodatkiem drożdży. Po najłatwiejszych pszennych bułkach przyszedł czas na pszenny chleb.


Moim zdaniem również najłatwiejszy. Robiłam go już dwa razy w ciągu ostatnich kilku dni - za pierwszym razem jeden bochenek, który jednak migusiem zniknął w paszczach domowników - za drugim razem już poszłam na całość i upiekłam z podwójnej porcji. Temperatura 2stopni to zdecydowanie za mało jak do pieczenia chleba. Ja mam taki problem ze żadne ciasto na drożdżach mi nie wychodzi … nawet pizza. Chleb jest lekki, puszysty i na drożdżach.


Do zupy, do kanapek, na tosty. Bardzo smakuje dzieciom. Można go również piec w maszynie do chleba, ale jego konsystencja będzie dość zbita (próbowałam). Polecam, jest pyszny :-).


Z moich obserwacji w młodzieńczych latach wynika że pieczenie chleba to nie jest wiedza tajemna lecz wyczucie i odrobina doświadczenia. Otóż w domu moich dziadków zawsze był zakwas i możecie się dziwić ale ten sam na bazie śruty żytniej do chleba i żuru, po prostu bez czosnku i kopru.

Mieszamy składniki w dzieży lub w misce. Rozczyniony chleb pozostawiamy do wyrośnięcia w temperaturze pokojowej na około – godziny. Po godzinie od rozczynienia ciasta, możemy brać się za jego mięszenie. Dodajemy zate– garści soli, – garści żytnich. Układamy na niej arkusz papieru do pieczenia i delikatnie przekładamy na.


Niektórzy uważają, że to wręcz przeżycie egzystencjalne. Zapach świeżego bochenka, po wyjęciu go z pieca, przyciąga wszystkich domowników. Pieczenie chleba to coś więcej niż tylko zajęcie kulinarne.


Podpowiadamy, jak samodzielnie upiec wspaniały, chrupiący chleb. W pieczeniu chleba bardzo ważna jest temperatura wypieku. Ja swoje chleby piekę w zwykłym piekarniku, chociaż marzy mi się piec chlebowy. Ale póki co piekarnik sprawdza się świetnie.


Przepisy, które Wam podaję, staram się dopracować jak najlepiej, również jeśli chodzi o czas czy temperaturę pieczenia. Nie da się zapomnieć smaku i zapachu domowego chleba, wypieczonego we własnej kuchni. Chcesz upiec domowy chleb na zakwasie? Szukasz informacji, jak zrobić chleb na drożdżach? Znajdziesz tu przepis na chleb, którego szukasz.


Wystarczy Ci zwykły piekarnik. Nie musisz mieć wielkiego doświadczenia. Sprawdź i zobacz, że to naprawdę proste. Przekonasz się, że własny chleb, to coś zupełnie wyjątkowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty