wtorek, 14 stycznia 2020

Sernik gotowany z budyniem

Gotowana masa serowa, łączona z masą budyniową podawana na herbatnikach to alternatywa dla tradycyjnego pieczonego sernika! Sernik gotowany z budyniem. Wszystko zależy od naszej fantazji – ja podaję przepis podstawowy, który sam w sobie jest pyszny.


Sernik gotowany z budyniem

Możemy łatwo modyfikować smak sernika – np: budynie zmienić na smakowe (np. kokosowe), a wiórki zamienić np. Nie musimy się martwić, że ciasto nam się przypali lub opadnie – ekspresowy przepis na sernik gotowany to alternatywa dla ciast z piekarnika. Tradycyjny i sprawdzony przepis na jednego z najpopularniejszych serników w Polsce. Składniki: ser mielony kg, biszkopty 4g, masło 2g, cukier 1g, mleko 1ml, budyń waniliowy, jajka szt.


Do dużej miski należy wrzucić przemielony ser biały. Dodać cukier, żółtka, budyń i wymieszać. Z białek należy ubić pianę i dodać do reszty. Jedno ciasto, a wiele możliwości. Tym razem całość bez użycia piekarnika.


Z podanych składników zagnieść ciasto. Gdy ser zacznie „bulgotać, dodać cukier, cukier waniliowy, budyń i mąkę ziemniaczaną. Masło rozgrzać w garnku. Sypać powoli przez sitko.


Podzielić na części i upiec placki. Budyń z serków waniliowych. Już kilka miesięcy temu podałem przepis na pyszny sernik z budyniem, który osiągnął dużą popularność na blogu.


Sernik gotowany z budyniem

Jeżeli nie macie za dużo czasu na tradycyjne wypieki i tradycyjny sernik, polecam wykonać sernik gotowany. Przygotowuje się go znacznie szybciej, a zupełnie nie ustępuje mu smakiem. Bardzo dobry sernik gotowany bez angażowania piekarnika i miksera. Dla oszczędzających energię i zmęczonych. Dla dzieci w podstawówce i studentów.


Jeśli do wykonania spodu użyje się płatków kukurydzianych, cały sernik będzie stanowić bezglutenowy deser. Nie ma ryzyka opadania, wylania, pękania i takich tam. Doświadczenie przyszło z czasem i teraz już wiem, jak należy gotować ser, a może raczej, jak nie należy go gotować.


Dziś zrobiłam sernik gotowany na herbatnikach, który przypomina mi moje dzieciństwo, gdyż nie mając doświadczenia, próbowałam go przygotować i wychodziło mi coś kremowego, ale na pewno nie była to forma ciasta. Ostatnio lubuję się w sernikach bazujących na minimalnej liczbie składników, z małą jak zawsze ilością cukru i nawet bez spodu, by mogły go zjeść także osoby unikające czy wręcz wykluczające gluten ze swojej diety. Ewy Wachowicz Jeden z najlepszych serników, jakie jadłam do tej pory, taka kwintesencja tego, czym powinien być i jak powinien smakować sernik.


Przepis na sernik gotowany. Całą masę gotujemy na piecu, wylewamy na ułożone w tortownicy herbarniki lub biszkopty i już sernik gotowy. Wbić całe jajka, zmiksować i na średnim ogniu ogrzewać, aż masa lekko zgęstnieje. W międzyczasie rozpuścić w mleku budyń, wlać do masy serowej i gotować kilka minut stale mieszając.


W tym przepisie podpowiadam, jak zrobić sernik gotowany z budyniem w domowy i pyszny sposób. Zobacz mój sprawdzony przepis na sernik gotowany z budyniem ! Przecież nic nie smakuje lepiej niż domowe sernik gotowany z budyniem przygotowane samemu. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Masa serowa otoczona jest z góry i dołu kruchym ciastem.


Polecam na zbliżające się święta, a także do przetestowania już teraz, gdy pierniczki są w sprzedaży. Jeżeli masa serowa nie będzie odpowiednio gorąca, wlane mleko jeszcze bardziej nam ją rozrzedzi, dlatego bardzo ważne jest aby było gorące, wtedy masa nam się zetnie i odpowiednio zgęstnieje. Po wlaniu mleka z budyniem mieszamy wszystko, energicznie, tak aby nam się nie przypaliło i nie zagotowało. Pieczone, gotowane, na zimno, pieczone w kąpieli wodnej, z bezą, z bakaliami lub bez, waniliowe, czekoladowe, migdałowe, kokosowe… i jeszcze więcej.


Pierwszy raz jadłam je u mojej cioci jak byłam jeszcze w jednej z pierwszych klas podstawówki i tak strasznie mi zasmakowało, że prosiłam ją żeby mi je robiła za każdym razem jak do niej przyjeżdżałam. Wersja dla tych, co nie posiadają piekarnika, ale nie tylko. Wyśmienity sernik gotowany z lekką migdałową nutką i polewą czekoladową.


Gorącą masą przekładamy dwa kruche ciasta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Popularne posty